Η ZF αποκάλυψε στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτών 2023 (CES) του Λας Βέγκας, το λεωφορείο της επόμενης γενιάς με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4 για αστικά περιβάλλοντα και μικτή κυκλοφορία.
Όχι ένα, αλλά δύο λεωφορεία νέας γενιάς από την ZF
Με τα Αυτόνομα Συστήματα Μεταφορών της, η
ZF οδηγεί τον μετασχηματισμό της κινητικότητας, ενώ προσφέρει μια λύση στη σοβαρή έλλειψη οδηγών στις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες. Ως περαιτέρω απόδειξη της προόδου της στο δρόμο προς το "Next Generation Mobility NOW", η
ZF παρουσιάζει ένα νέο,
αυτόνομο Λεωφορείο Επιπέδου 4 Shuttle. Το νέο λεωφορείο συμπληρώνει το ήδη καθιερωμένο μοντέλο αυτόνομης μεταφοράς. Στο εγγύς μέλλον, η
ZF θα προσφέρει δύο τύπους λεωφορείων – έναν κυρίως για χρήση σε χωριστές λωρίδες και ένα νέο μοντέλο, το οποίο θα χρησιμοποιείται κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα και σε μικτή κυκλοφορία.
Εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής
Το
νέο λεωφορείο Shuttle είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία αισθητήρων αιχμής που αποτελείται από συστήματα lidar, ραντάρ, κάμερας και ήχου που παρέχουν ακριβή περιβαλλοντική ανίχνευση. Αυτό συμπληρώνεται από άλλη τεχνολογία, όπως η πλατφόρμα συνδεσιμότητας Z
F ProConnect. Το
Virtual Driver – το
λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της
ZF – επεξεργάζεται αυτούς τους εκτεταμένους όγκους πληροφοριών, αντλεί στρατηγικές ασφαλούς οδήγησης χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη. Το Virtual Driver αντικαθιστά τον ανθρώπινο οδηγό και έτσι καθιστά περιττό το τιμόνι και το πεντάλ του φρένου. Όλα τα εξαρτήματα και τα συστήματα της
ZF διαθέτουν πιστοποίηση Automotive Grade, πληρώντας τόσο τις υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας και ποιότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και τα ισχύοντα πρότυπα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο
130 χλμ. ηλ. αυτονομίας, χωρητικότητα 15 θέσεων & ειδικά συστήματα για ΑμεΑ
Με επιλέξιμη
χωρητικότητα μπαταρίας μεταξύ
50 και
100 kWh, το νέας γενιάς λεωφορείο μπορεί να καλύψει
έως και 130 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης – με μέγιστη ταχύτητα αρχικά 40 χλμ./ώρα και περαιτέρω ανάπτυξη 80 χλμ./ώρα. Το
ZF Shuttle προσφέρει συνολική
χωρητικότητα επιβατών έως και 15 θέσεις και περιλαμβάνει αυτόματη ράμπα και συστήματα συγκράτησης αναπηρικών αμαξιδίων. Επιπλέον, με τις λειτουργίες διεύθυνσης και γονατίσματος εμπρός και πίσω τροχού, η απόσταση από το πεζοδρόμιο μειώνεται στο ελάχιστο όταν πλησιάζετε σε στάση. Αυτό επιτρέπει στο λεωφορείο να ελλιμενίζεται με ακρίβεια και να παρέχει επιβίβαση και αποβίβαση χωρίς εμπόδια.