Πλεονεκτήματα: μειωμένος χρόνος διακοπής, αποδοτικότητα, μείωση κόστους ιδιοκτησίας κ.α.
Όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κάποιος, ο συγκεκριμένος τρόπος φόρτισης έχει πολλαπλά οφέλη. Για αρχή, είναι πιο οικολογικός. Από τη στιγμή που οι μπαταρίες διαχωρίζονται από το όχημα, μπορούν να αξιοποιηθούν ως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Κατά δεύτερον, έχουμε τα προτερήματα που αφορούν στο χρόνο διακοπής λειτουργίας. Διότι από εκεί που ο χρόνος φόρτισης θα έπαιρνε κανονικά π.χ. τρεις ώρες, πλέον μειώνεται στα μόλις πέντε λεπτά, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του στόλου.
Επιπλέον, οι χρήστες επωφελούνται από το γεγονός ότι έχουν πάντα μια πλήρως φορτισμένη και καλά συντηρημένη μπαταρία – χώρια που μπορούν πάντα να επιλέξουν τη χωρητικότητα της μπαταρίας που ταιριάζει στις δραστηριότητές τους.
Συνακόλουθα, το αρχικό κόστος απόκτησης των οχημάτων μειώνεται, δεδομένου πως το κόστος αγοράς της μπαταρίας αντιστοιχεί πια μόνο στην πληρωμή ανά χρήση. Από τη στιγμή, λοιπόν, που οι χρήστες πληρώνουν μόνο για ό,τι χρειάζονται, οι φορείς εκμετάλλευσης των στόλων αποκτούν ένα σημαντικό πλεονέκτημα: με χαμηλότερο κόστος, η αξιοποίηση του στόλου αυξάνεται σημαντικά.
Παράλληλα, μη λησμονούμε πως ο χώρος που απαιτείται για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων βαρέων οχημάτων μειώνεται σημαντικά σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς σταθερούς σταθμούς φόρτισης, ενώ περιορίζεται επίσης αισθητά η εξάρτηση από τις συμβατικές υποδομές φόρτισης.
Εφικτό το εγχείρημα: το κάνουν ήδη πράξη οι Isuzu, Mitsubishi, CATL & Trailer Dynamics
Λαμβάνοντας υπόψη πως η ανταλλαγή μπαταριών είναι ιδιαίτερα επωφελής για τους μεγάλους στόλους οχημάτων, η δημιουργία των αντίστοιχων σταθμών στις αποθήκες για τους ηλεκτροκίνητους στόλους έχει πρακτικό νόημα.
Κατ΄ επέκταση, κάθε πρωτοβουλία προς αυτήν την κατεύθυνση σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της σχέσης κόστους-αποτελεσματικότητας γύρω από τη φόρτιση των φορτηγών, θέτοντας τα θεμέλια για την αύξηση της αυτονομίας και του χρόνου λειτουργίας των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Εξάλλου
οι Isuzu Motors & Mitsubishi Corporation έχουν αποφασίσει να συνεργαστούν πάνω σε ένα τέτοιο πλάνο ανάπτυξης τεχνολογίας ανταλλαγής μπαταριών στα εδάφη της Ταϊλάνδης - με όραμα την ενίσχυση των οικονομικών δεσμών με χώρες από τον Τρίτο Κόσμο -, την ίδια ώρα που στην Κίνα υπάρχουν ήδη τέτοιο σταθμοί, με την
CATL (σ.σ. κινέζικη εταιρεία κατασκευής μπαταριών) να έχει αναπτύξει συμβατά σχέδια, προσαρμόζοντας την τεχνογνωσία της στα eTrailers της
Trailer Dynamics.