Mercedes-Benz: Ξεκίνησε η παραγωγή του eActros 600!
Πράξη γίνεται το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας!
Mercedes-Benz: λύσεις κινητικότητας στον κλάδο των Ελαφρών Επαγγελματικών οχημάτων
-Πέφτουν οι εκπομπές CO2, πέφτει και το κόστος αγοράς – συντήρησης των φορτηγών
-Αναμένονται αλλαγές στη ζήτηση πετρελαίου, αλλά και στη ζήτηση εργασίας
-Ρήτρα αναθεώρησης & αξιολόγηση των νέων ρυθμίσεων εντός του 2027
-Η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών συμφωνεί, αλλά ζητά εφικτές λύσεις
Στην τελική ευθεία έχουν μπει πλέον οι τελικές διαδικασίες για τον περιορισμό στις εκπομπές ρύπων από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που κινούνται στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, ο στόχος αναφορικά με τις εκπομπές CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) είναι να έχουμε μια μείωση της τάξεως του 40 % από τις αρχές του 2030, του 65 % από τις αρχές του 2035 και του 90 % από τις αρχές του 2040. Επιπλέον, το 90 % από όλα τα νέα αστικά λεωφορεία θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων το 2030 και το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει σε όλα τα αντίστοιχα οχήματα μέχρι το 2035.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, κάτι τέτοιο συνεπάγεται δραστικές μειώσεις των ρύπων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, καθώς, όπως έχει υπολογιστεί, το 25 % από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην Ε.Ε. που συνδέονται με τις οδικές μεταφορές, οφείλονται στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Την ίδια ώρα, δεν πρέπει να ξεχνάμε αφενός ότι το 80 % των εμπορευμάτων στα οδικά δίκτυα της «Γηραιάς Ηπείρου» μεταφέρονται με φορτηγά, αφετέρου πως πάνω από το 50 % των μετακινήσεων με μέσα μαζικής μεταφοράς πραγματοποιούνται με λεωφορεία.
Προφανώς, κάτι τέτοιο αναμένεται να επηρεάσει θετικά όχι μόνο την υγεία των πολιτών, αλλά και την τσέπη των ιδιοκτητών, δεδομένου πως για την αγορά ενός νέου βαρέως επαγγελματικού θα μειωθεί αισθητά το κόστος ιδιοκτησίας. ¶λλα εξάλλου τα οικονομικά δεδομένα της κίνησης με βενζίνη και πετρέλαιο και άλλα με ηλεκτροκίνηση, χώρια που η συντήρηση που απαιτεί ένα ηλεκτρικό όχημα περιλαμβάνει ελάχιστα έξοδα σε σχέση με ένα όχημα που χρησιμοποιεί θερμικό κινητήρα.
Συν τοις άλλοις, ο περιορισμός των εξόδων στο συγκεκριμένο τομέα, θα ανοίξει το δρόμο στους κατασκευαστές να επενδύσουν τα πλάνα και τους πόρους τους πάνω σε τεχνολογίες και σε καινοτομίες που θα αφορούν στον εκσυγχρονισμό των οχημάτων.
Προφανώς, εφόσον οι απαιτήσεις αυτές ευοδωθούν, η ζήτηση σε ορυκτά καύσιμα αναμένεται να ελαχιστοποιηθεί, ενώ διαφορετικά ζητήματα θα ανακύψουν και στον τομέα της αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού.
Κι αυτό, γιατί ο περιορισμός των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης ναι μεν θα οδηγήσει σίγουρα σε αλλαγές – και σε απολύσεις – στο βιομηχανικό κλάδο των οχημάτων που κινούνται με βενζίνη ή diesel, αντίστοιχα όμως η νέα εποχή της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα συντελέσει στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων για τους εργαζόμενους – δεξιότητες μάλιστα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ηλεκτροκίνηση, υδρογονοκίνηση και αξιοποίηση ανανεώσιμων καυσίμων μεταφορών, για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν βρίσκονται σε πρώτο πλάνο…
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Βάσει νομοθεσίας, το 2027 θα εκπονηθεί αξιολόγηση του ρόλου του διορθωτικού συντελεστή άνθρακα (CCF) στη μετάβαση προς την «καθαρή» κινητικότητα μηδενικών εκπομπών στον τομέα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Παράλληλα, η ρήτρα αναθεώρησης προβλέπει επανεξέταση των προτύπων που έχουν αποφασιστεί, με την διετία 2025-207 να αποδεικνύεται κομβική, αφού η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει στο διάστημα αυτό μια σειρά από εκθέσεις που θα αξιολογούν αφενός το ρόλο των ουδέτερων από άνθρακα καυσίμων, αφετέρου τη χρήση βαρέων οχημάτων με μηδενικές εκπομπές.
Για τα τέλη του 2027 δε, έχει προβλεφθεί ρήτρα επανεξέτασης αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των νέων προτύπων, με την προϋπόθεση ότι παραμένουν ευθυγραμμισμένα με τα τεχνολογικά δεδομένα και τις απαιτήσεις της αγοράς.
Στην IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών) ψηφίζουν υπέρ ενός πιο «πράσινου» μέλλοντος, αλλά την ίδια ώρα ζητούν και ρεαλισμό, κάνοντας λόγο για συγκεκριμένες προκλήσεις που καλό θα ήταν να καλυφθούν όπως π.χ. η ανάπτυξη των κατάλληλων δικτύων, η δημιουργία υποδομών επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού, η παροχή κινήτρων και βεβαίως οι ρυθμίσεις που δε θα επηρεάζουν τη χωρητικότητα των φορτίων.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr