Νέο Fiat Fullback: Ο «σφετεριστής» στην αγορά των Pick-Up
Χωρίς αμφιβολία, η σημαντικότερη νέα προσθήκη στη γκάμα της Fiat Professional είναι το νέο Pick-Up με την ονομασία «Fullback».
Η ιταλική φινέτσα κλήθηκε να τροποποιήσει ελαφρώς την εξωτερική σχεδίαση του αμαξώματος σε σχέση με το «δίδυμο» Mitsubishi L200, ενώ η γκάμα των εκδόσεων του θα περιλαμβάνει εκδόσεις με επιμηκυμένη (Extended) ή διπλή (Double) καμπίνα επιβατών καθώς και δύο επίπεδα εξοπλισμού.
Όπως ήταν φυσικό, πέραν της κομψής και στιβαρής σχεδίασης τόσο του αμαξώματος όσο και –κυρίως- του εσωτερικού διακόσμου, το νέο Fiat Fullback θα εφοδιάζεται με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα πολυμέσων, επτά αερόσακους, ABS με EBD, ESP, Hill Holder, ASR κ.ο.κ.
Σε ότι αφορά στα μηχανικά σύνολα που αναλαμβάνουν την κίνηση του, το Fullback εφοδιάζεται με έναν αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα 2,4 λτ. με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Η απόδοση της ισχύος του ανέρχεται στους 150 ή στους 180 ίππους με μέγιστη ροπή 430 Nm αντίστοιχη ενώ αναλόγως της έκδοσης, συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο 5 σχέσεων.
Δεδομένου του χαρακτήρα του, το Fiat Fullback συνοδεύεται από σύστημα επιλεκτικής 4κίνησης που ελέγχεται ηλεκτρονικά μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη και ο οδηγός είναι σε θέση να κλειδώσει το κεντρικό διαφορικό, να επιλέξει τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων (κοντές) κ.ο.κ.
Αντίστοιχα, αναλόγως της έκδοσης της καμπίνας, ο χώρος φόρτωσης του νέου ιταλικού Pick-Up έχει μήκος από 1.520 – 1.850 χλστ. και πλάτος 1.470 χλστ. ενώ το κατώφλι φόρτωσης του περιορίζεται στα 0,85μ.
Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο που είναι σε θέση να υποστηρίξει υπερβαίνει στα 1.025 κιλά σε όλες τις εκδόσεις ενώ αντίστοιχα, η ελκτική του ικανότητα για trailers με φρένα ανέρχεται έως και στους 3,1t.
Οι πρώτες μας εντυπώσεις
Από την πρώτη –σύντομη- επαφή μας με το νέο Fullback επί ιταλικού εδάφους τόσο σε στενά σοκάκια χωριών όσο και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, καθίσταται σαφές πως ο νέος εκπρόσωπος της Fiat διακρίνεται για το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης που απολαμβάνουν στο εσωτερικό του οι επιβάτες κάτω από όλες τις συνθήκες.
Η λειτουργία της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική μπροστά, άκαμπτος πίσω άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας) ήταν απροβλημάτιστη, υπηρετώντας τους γοργούς ρυθμούς που χάριζε στο αμάξι ο κινητήρας των 180 ίππων. Τάσεις πλεύσης στην ευθεία δεν διαπιστώσαμε, ενώ παρόλο το μήκος των σχεδόν 5,3 μέτρων, δεν είχαμε πρόβλημα να κινηθούμε στους στενούς δρόμους γραφικών χωριών. Πατήσαμε και χώμα, αλλά η διαδρομή ήταν μάλλον εύκολη για το «θηρίο» της Fiat. Στις κλειστές ανηφορικές στροφές ο κινητήρας δεν είχε δυσκολία να διατηρήσει τη ροπή του και να ανεβάσει, παρόλο που στην καρότσα μας είχαμε και φορτίο.