Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και επιδραστικά πούλμαν της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το NEOPLAN Cityliner, κλείνει φέτος τα 50 χρόνια ζωής και η εταιρεία -που αποτελεί μέλος του MAN Group- επαναφέρει στο προσκήνιο την σπέσιαλ, επετειακή έκδοση «Platinum» του παρελθόντος.
Έχει περάσει ακριβώς μισός αιώνας από τότε που παρουσιάστηκε στην έκθεση τουριστικών λεωφορείων του Μονακό, το NEOPLAN Cityliner N 516, ένα υπερυψωμένο πούλμαν που έκανε παγκόσμια εντύπωση και έμελε να αφήσει εποχή. Σήμερα, η εταιρεία γιορτάζοντας τα 50 χρόνια ζωής του εμβληματικού της μοντέλου, παρουσιάζει μια επετειακή, σπέσιαλ έκδοση του σημερινού NEOPLAN Cityliner, το οποίο λανσαρίστηκε το 2006 στηριζόμενο στο NEOPLAN Starliner.
Διαθέσιμες και στα τρία μήκη του οχήματος (Cityliner, C και L), θα είναι οι "platinum" έκδόσεις του NEOPLAN Cityliner.
Δέκα χρόνια νωρίτερα, το 1996, η NEOPLAN είχε παρουσιάσει την έκδοση «platinum» του Cityliner, το οποίο είχε κατασκευαστεί σε 60 μόλις μονάδες, προς τιμή των εξηκοστών γενεθλίων της μάρκας. Εξωτερικά, το περιορισμένης παραγωγής πούλμαν ξεχώριζε κυρίως χάρη στην ύψους 900 χλστ. ατσάλινη επιφάνεια, που θύμιζε εκείνη του πρώτου Cityliner. Διέθετε ένα από τα πρώτα δορυφορικά συστήματα πλοήγησης GPS της Philips, το οποίο εντόπιζε τη θέση του οχήματος «με ακρίβεια μέτρου» και την απεικόνιζε σε δύο οθόνες 18 ιντσών. Επιπλέον, αίσθηση είχε προκαλέσει το σύστημα προειδοποίησης και ελέγχου εγγύτητας με λέιζερ.
Οι τρεις γενιές του NEOPLAN Cityliner, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε το 1971.
Μια σειρά λεπτομερειών "φωνάζουν" τη διαφορετικότητα του συγκεκριμένου Cityliner.
Συγκεκριμένα, περίπου δέκα φορές το δευτερόλεπτο, το πιο πάνω σύστημα σάρωνε μια περιοχή ασφαλείας περίπου 150 μέτρα μπροστά από το πούλμαν, προσαρμόζοντας το cruise control και το retarder ανάλογα με το αν είχε εντοπίσει κάποιο εμπόδιο. Ό,τι κάνει δηλαδή και το σημερινό Adaptive Cruise Control (ACC). Αυτό συμπληρώθηκε με πρωτοποριακό για την εποχή εξοπλισμό ασφαλείας, που περιελάμβανε αισθητήρες στάθμευσης υπερήχων πίσω, αλλά και ζώνες ασφαλείας δύο σημείων (που έγιναν υποχρεωτικές αργότερα). Το διαξονικό πούλμαν εξοπλιζόταν με κινητήρες MAN ή Scania, εμφανίζοντας μία μέση κατανάλωση καυσίμου της τάξης των 25 λίτρων ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα.
Με πολυτελή στοιχεία το υπερυψωμένο εσωτερικό.
Το σύγχρονο NEOPLAN Cityliner
Κατόπιν παραγγελίας μπορούν να τοποθετηθούν τα νέα, πολυτελή καθίσματα «Exclussivo».
Επιστρέφοντας στο 2016, με τη NEOPLAN να αποτελεί πλέον μία premium εταιρεία μέλος του MAN Group, παρουσιάζεται εκ νέου το Cityliner το οποίο προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις μήκους. Στα περίπου 20 χρόνια που η NEOPLAN αποτελεί κομμάτι της MAN, έχουν κατασκευαστεί σχεδόν 3.000 πούλμαν της στα τρία γερμανικά εργοστάσια (Στουτγάρδη, Πίλστινγκ και Πλάουεν), αλλά και σε αυτό που βρίσκεται στην πρωτεύουσα της Τουρκίας, Αγκυρα. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του μοντέλου, ξεχωρίζουν τα ηλεκτρονικά αμορτισέρ (Comfort Drive Suspension, CDS), οι εξακύλινδροι Euro 6 κινητήρες και τα σύγχρονα κιβώτια, το αυματοποιημένο 12άρι MAN TipMatic και το 6τάχυτο αυτόματο της ZF.
Μια σειρά τεχνολογιών, καθιστούν ευκολότερη τη ζωή του οδηγού.
Όπως προείπαμε, η NEOPLAN «επανεφευρίσκει» τις εκδόσεις «platinum», δίχως αυτή τη φορά να θέσει περιορισμούς στην παραγωγή τους, καθώς αυτές θα είναι διαθέσιμες και στα τρία μήκη του οχήματος (Cityliner, C και L). Εξωτερικά, συναντάμε τις πλατινένιας απόχρωσης πλευρικές επιφάνειες, τα σχετικά λογότυπα και πλήθος λεπτομερειών χρωμίου που θυμίζουν το αρχικό μοντέλο. Η οριζόντια επιφάνεια που συνδέει τις κολόνες «Α» και «Β» είναι μαύρη, με την τελευταία να έχει σχήμα κωνικού πτερυγίου. Υπάρχουν αρκετές ακόμα μαύρες λεπτομέρειες, από τον πίσω διαχύτη μέχρι τα «angel eyes» εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, ενώ εντυπωσιακά είναι και τα αποκλειστικής σχεδίασης καλύμματα των τροχών.
Στο εσωτερικό, συναντάμε έναν ταιριαστό συνδυασμό χρωμάτων, υλικών και φινιρίσματος, με την εταιρεία να τοποθετεί προαιρετικά τα νέα καθίσματα «Exclussivo», με ειδικά προσκέφαλα, φόρτιση συσκευών μέσω USB ή ασύρματα και άλλα πολυτελή χαρακτηριστικά. Εκτός από άνετο το λεωφορείο είναι και ασφαλές, χάρη και στο σύστημα καμερών OptiView, το οποίο αντικαθιστά τους παραδοσιακούς καθρέπτες και χαρίζει στον οδηγό ορατότητα 360 μοιρών. Επιπλέον, το σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC) που λειτουργεί με ραντάρ, διαθέτει πλέον λειτουργία «stop & go» μέχρι πλήρους ακινητοποίησης, η οποία διευκολύνει σημαντικά το έργο των οδηγών, ειδικά στην κίνηση.
Σας αφήνουμε με ένα ενδιαφέρον βίντεο της MAN για τα 50 χρόνια του NEOPLAN Cityliner: