ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Κονδύλι ύψους άνω των 70 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ζητά η ΟΦΑΕ από την Πολιτεία για τον εκσυγχρονισμό του γερασμένου στόλου των φορτηγών στην Ελλάδα.

Επιδότηση ανανέωσης στόλου

4.593 Επισκέψεις στο άρθρο (3/11/2016)

Μια σειρά χρηματοδοτικών κινήτρων και προτάσεων που στόχο έχουν τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών και την ανανέωση των γερασμένων ΦΔΧ και ΦΙΧ, κατέθεσε η ΟΦΑΕ στο υπουργείο Μεταφορών.

Στη σχετική επιστολή που η ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών) κατέθεσε στο αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών περιλαμβάνει τις εξής δύο προτάσεις:
1-Την υποβολή και επιδίωξη αιτήματος εξαίρεσης, εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 107.3.γ τη Συνθήκης της ΕΕ, αυστηρά για περιβαλλοντικούς λόγους, σε συνδυασμό με την ανάδειξη της Εφοδιαστικής ως έναν από τους εννιά (9) δυναμικούς κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας.
2-Την «έξυπνη» διατύπωση πρόσκλησης χρηματοδότησης από το ΕΠΑνΕΚ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014 – 2020), για την ανανέωση του στόλου Οδικών Μεταφορών στο πλαίο προγράμματος ευρύτερου τεχνολογικού εκσυγχρονισμού του τομέα, συμπεριλαμβανομένων και υποδομών και λογισμικών πληροφορικής, σε άμεση συσχέτιση με δύο από τους εννέα τομείς προτεραιότητας που ενισχύονται από το ΕΠΑνΕΚ, δηλαδή το Περιβάλλον και την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
Μάλιστα στην επιστολή της ΟΦΑΕ αναφέρεται πως: «Αναφερόμενοι στην 2η εναλλακτική, θεωρούμε πως οι συνθήκες είναι πλέον πολύ ώριμες για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων του κλάδου για αλλαγή του στόλου, καθώς η Ελληνική Κυβέρνηση έχει κατά ανάλογο τρόπο αντιμετωπίσει προβλήματα χρηματοδότησης μέσων μεταφορών και σε Δημόσια Μέσα Συγκοινωνίας, κατά εξαίρεση ισχυόντων κανονισμών της ΕΕ.
Σε κάθε περίπτωση, δεν νοείται υποστήριξη του κλάδου των Logistics όταν τα σχετικά μέσα και κίνητρα δεν αφορούν ταυτοχρόνων τα χρησιμοποιούμενα οδικά μεταφορικά μέσα».
Παράλληλα αναφέρεται πως: «Για τον προσδιορισμό των βασικών στοιχείων της πρότασης, θα μπορούσε να εκδοθεί από τη ΓΓΒ με χρηματοδότηση και έλεγχο από το ΕΠΑνΕΚ, με τα κάτωθι ενδεικτικά χαρακτηριστικά:
-Προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου ως 200.000 ευρώ
-Οριζόντια ενίσχυση 40%
-Απαραίτητη προϋπόθεση: καινούργιος εξοπλισμός με όριο της 100.000 ευρώ ανά όχημα.
-Ενσωμάτωση του προτύπου ISO 39001 για τη διαχείριση της οδικής ασφάλειας ή και του προτύπου EN ISO 14001 για την περιβαλλοντική διαχείριση – περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ως υποχρέωση για τη συμμετοχή (βαθμολογούμενο κριτήριο με υψηλό συντελεστή).
Καταλήγοντας, οι εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ αναφέρουν: «Εκτίμηση μας είναι ότι η πρόσκληση θα πρέπει να είναι με προϋπολογισμό άνω των 70 εκ. ευρώ (350 – 400 επιχειρήσεις προς άμεση ενίσχυση)».