Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Σημαντικά οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη αναμένεται να υπάρξουν από το νέο πρόγραμμα απόσυρσης των ρυπογόνων φορτηγών, που τέθηκε σε ισχύ στη Γερμανία.

«Το πρόγραμμα απόσυρσης φορτηγών βοηθά την οικονομία και το κλίμα», είπε ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών, Andreas Scheuer.

O CEO της MAN Truck & Bus, Andreas Tostmann, καλωσόρισε πρώτος την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης

Επιδότηση για νέα φορτηγά & trailers στη Γερμανία

11.432 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2021)

Ποια τα κίνητρα που παρέχει η γερμανική κυβέρνηση για την αγορά νέου φορτηγού και ρυμουλκούμενου, πως τονώνει την αγορά, αναβαθμίζει την οδική ασφάλεια και παράλληλα, φροντίζει το περιβάλλον;

Η γερμανική κυβέρνηση υποστηρίζει την αγορά καινούργιων φορτηγών που πληρούν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro VI, με την επιδότηση να φτάνει έως και τα 15.000 ευρώ, στην περίπτωση που παράλληλα αποσυρθεί και ένα παλιό φορτηγό που πληροί τα πρότυπα εκπομπών Euro III, IV ή V. Το παραπάνω μέτρο έχει άμεση ισχύ και επιπλέον, θα χορηγείται επιδότηση έως και 5.000 ευρώ για την αγορά ρυμουλκούμενου που φέρει «έξυπνες» τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα σύστημα μέτρησης πίεσης ελαστικών ή ψηφιακού ελέγχου για ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα οχήματα ή αεροδυναμικά εξαρτήματα.
Ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών, Andreas Scheuer, δήλωσε σχετικά: «Προωθούμε την ανταλλαγή παλαιών φορτηγών με καινούργια με καθαρούς κινητήρες. Στόχος μας είναι να μειώσουμε με βιώσιμο τρόπο τις εκπομπές CO2 από τον στόλο των επαγγελματικών οχημάτων, να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα και να παράσχουμε μια απτή ώθηση στην οικονομία. Επιπλέον, αυξάνουμε την οδική ασφάλεια με τη νέα αυτή χρηματοδότηση, καθώς αυτή συνδέεται με τα συστήματα υποβοήθησης τα οποία απενεργοποιούνται. Τα φορτηγά προκαλούν περίπου το ένα τέταρτο των εκπομπών CO2 στην οδική κυκλοφορία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζουμε από καιρό τη μεταφορά αγαθών σε φιλικούς προς το κλίμα τρόπους μεταφοράς, όπως με πλοία ή τον σιδηρόδρομο».
Η χρηματοδότηση βασίζεται στο πρόγραμμα «Συντονισμένη Δράση για την Κινητικότητα» (KAM), το οποίο αποτελείται από δύο συνιστώσες: Εκτός από αυτόν που κυκλοφόρησε τώρα για την προώθηση νέων και καθαρών φορτηγών, μια δεύτερη κατευθυντήρια γραμμή χρηματοδότησης θα υποστηρίξει την προμήθεια δημοτικών οχημάτων έκτακτης ανάγκης - ειδικά για πυροσβεστικά τμήματα. Η τελευταία δράση βρίσκεται ακόμα υπό συζήτηση και έχει προγραμματιστεί και για το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Τι λέει η αγορά
Η πρώτη επίσημη αντίδραση της αγοράς για το νέο μέτρο της γερμανικής κυβέρνησης, ήρθε από την MAN Truck & Bus, ο CEO της οποίας, Andreas Tostmann, δήλωσε σχετικά: «Η γερμανική κυβέρνηση επιτυγχάνει ταυτόχρονα πολλά θετικά αποτελέσματα με την εισαγωγή του προγράμματος αντικατάστασης φορτηγών. Πρώτον, τόσο το κλίμα όσο και το περιβάλλον ωφελούνται: η αντικατάσταση παλαιών φορτηγών με τρέχοντα μοντέλα μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2, αλλά πάνω από όλα τις εκπομπές σωματιδίων και NOx. Ένα τρέχον φορτηγό Euro VI, για παράδειγμα, εκπέμπει περίπου 80% λιγότερους ρύπους NOx από τα μοντέλα Euro V. Δεύτερον, όλοι οι χρήστες του δρόμου επωφελούνται από το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας των σύγχρονων φορτηγών: Τα τελευταία χρόνια, έχουν εισαχθεί πολλά νέα συστήματα βοήθειας, όπως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, που μπορούν να σώσουν ζωές. Τρίτον, η οικονομία ωφελείται καθώς οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές επαγγελματικών οχημάτων παλεύουν με την απότομη πτώση της ζήτησης λόγω της κρίσης του κορονοϊού. Οποιοδήποτε είδος διέγερσης της αγοράς μπορεί να είναι χρήσιμο».

Να ακολουθήσουμε το παράδειγμα
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως το παράδειγμα της Γερμανίας θα μπορούσε (για να μην πούμε πως επιβάλλεται) να ακολουθήσει και η ελληνική κυβέρνηση, ειδικά από τη στιγμή που η χώρα μας διαθέτει τον πιο γερασμένο στόλο της Ευρώπης, καθώς η μέση ηλικία των ελληνικών φορτηγών το 2018 ήταν τα 20,9 έτη, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος της Ευρώπης ήταν τα 12,4 χρόνια.
Μια τέτοια κίνηση θα ευνοούσε ιδιαίτερα τις μεταφορικές εταιρείες οι οποίες θα αποκτούσαν ένα ισχυρό κίνητρο να επενδύσουν, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους και την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Παράλληλα, ένα πρόγραμμα απόσυρσης θα αποτελούσε μια σανίδα σωτηρίας και για τις ελληνικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτου, οι οποίες στον καιρό της πανδημίας δοκιμάζουν τις αντοχές τους, ενώ δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός πως προέρχονται από μια δύσκολη δεκαετία κρίσης και μνημονίων, που τις έφερε -λίγο ή πολύ- αντιμέτωπες με τα όριά τους. Περιττό, είναι ίσως να αναφέρουμε πως η απόσυρση όλων αυτών των παλιών και επικίνδυνων φορτηγών θα αναβάθμιζε την ασφάλεια των οδικών δικτύων, όπως και να τονίσουμε τα περιβαλλοντικά οφέλη σε μια χώρα που ακόμα καίει λιγνίτη.