ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ακύρωσε τελικά το ενδεχόμενο να επιτραπεί η χρήση των λεγόμενων «mega-trucks» στις διεθνείς μεταφορές εντός της ΕΕ.

Η χρήση των εν λόγω οχημάτων θα εξακολουθήσει ωστόσο να επιτρέπεται στις Σκανδιναβικές χώρες, στο Ην. Βασίλειο και στην Ιρλανδία.

Επίσημο το STOP στα υπερβαρέα φορτηγά

1.739 Επισκέψεις στο άρθρο (11/3/2015)

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με σχετική απόφαση του έδωσε οριστικό τέλος στα σενάρια που αφορούσαν το ενδεχόμενο απελευθέρωσης της χρήσης των λεγόμενων «mega-trucks» στις διεθνές μεταφορές εντός της ΕΕ.

Στις 10 Μαρτίου 2015, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οριστικοποίησε την αρχική συμφωνία μεταξύ των κρατών – μελών σε επίπεδο Συμβουλίου Μεταφορών και πλέον θα απαγορεύει την χρήση των λεγόμενων «mega-trucks» ή «Gigaliners», δηλαδή των φορτηγών με μήκος 25μ. και βάρος έως και 60t., σε επίπεδο διεθνών μεταφορών μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ.

Σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις των υπευθύνων, οι όποιες προσπάθειες θα θεσπιστεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο που θα επέτρεπε την χρήση των εν λόγω φορτηγών στις χερσαίες οδικές εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ των κρατών – μελών της Ε, απορρίφθηκε τόσο από το Ευρωκοινοβούλιο όσο και από το Συμβούλιο Μεταφορών. Η χρήση των εν λόγω οχημάτων θα εξακολουθήσει να επιτρέπεται στις Σκανδιναβικές χώρες και στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία ωστόσο, δεν έχει νόημα να επιτραπεί η κίνηση των εν λόγω –γιγαντιαίων- φορτηγών στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, δεδομένων των σοβαρών προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν στην οδική ασφάλεια αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών αλλά και τις δηλώσεις όσων είχαν ταχθεί ενάντια στα σχέδια για τη χρήση των mega-trucks στις διεθνείς μεταφορές εντός της ΕΕ, τα φορτηγά οχήματα ευθύνονται για το 26% των εκπομπών CO2 στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ ενώ, η αποδοτικότητα τους σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμου τους, έχει βελτιωθεί ελάχιστα κατά τη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας.

Με αυτό το σκεπτικό, πέραν της απαγόρευσης της χρήσης των εν λόγω οχημάτων, στη νέα ντιρεκτίβα που θα εκδοθεί από τους αρμόδιους φορείς της ΕΕ, προβλέπεται η προώθηση της συνδυασμένης μεταφοράς των containers με μήκος 45 ποδιών (13,716μ.) μέσω του σιδηροδρόμου και άλλων μέσων.

Παράλληλα, αναμένεται να τεθεί ένα νέο νομικό πλαίσιο που θα αφορά στην περαιτέρω εξέλιξη της καμπίνας των βαρέων φορτηγών προκειμένου να καταστούν πιο αεροδυναμικές, γεγονός που θα συμβάλλει τόσο στη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των εν λόγω οχημάτων όσο και στη βελτίωση του οπτικού πεδίου των οδηγών τους με συνέπεια την βελτίωση της οδικής ασφάλειας.