Ο οργανισμός ασφαλείας Euro NCAP ανακοίνωσε πως θα επεκτείνει ακόμη περισσότερο το πεδίο εφαρμογής του, παρέχοντας λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια των βαρέων φορτηγών μέσω ενός καινοτόμου συστήματος αξιολόγησης Truck Safe City and Highway.
Αξιολόγηση του επιπέδου ασφαλείας των βαρέων οχημάτων
Η νέα αξιολόγηση ασφάλειας φορτηγών της Euro NCAP, όχι μόνο θα προσφέρει βελτιωμένη ασφάλεια για τους οδηγούς, αλλά θα δημιουργήσει μια αγορά για ασφαλή τεχνολογία που θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να καινοτομούν και να προωθήσουν την προσφορά τους μέσα σε ένα σαφές πλαίσιο ασφάλειας που βασίζεται στις αρχές του
Euro NCAP. Οι ιδιώτες, οι εταιρείες και οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να προσδιορίζουν με σαφήνεια τα καλύτερα οχήματα για τους δρόμους, ενώ θα μπορούν να προσδιορίζουν εύκολα τις προδιαγραφές οχημάτων με τις οποίες πρέπει να συμμορφώνονται στα συστήματα οδικών αρχών.
Η ασφαλέστερη επιλογή οχήματος είναι κι η πιο κερδοφόρα
Το
Euro NCAP πιστεύει ότι η δημιουργία μιας αγοράς όπου η ασφαλέστερη επιλογή οχήματος είναι η πιο κερδοφόρα επιλογή, θα είναι κρίσιμη για την επιτυχία. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να συνδεθεί το
Euro NCAP με εθνικές, περιφερειακές και τοπικές πρωτοβουλίες, όπως τοπικούς περιορισμούς πρόσβασης, συστήματα βέλτιστων πρακτικών μεταφοράς εμπορευμάτων, σύναψη δημοσίων συμβάσεων και ασφαλιστές για τη δημιουργία κινήτρων. Εάν συνδυαστεί με ένα πιο στιβαρό και εναρμονισμένο πλαίσιο τεχνικών προτύπων, αυτό θα δημιουργήσει την αγοραστική δύναμη που απαιτείται για τη δημιουργία της ζήτησης για ασφαλέστερα οχήματα που χρειάζονται οι κατασκευαστές εάν θέλουν να συνδυάσουν την καινοτομία και την εμπορική επιτυχία.
Τα «προβλήματα» που πρέπει να ξεπεραστούν
Ωστόσο, υπάρχουν μερικά προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλά φορτηγά που χρησιμοποιούνται από αποθήκη σε αποθήκη και δεν πλησιάζουν ποτέ μια κατοικημένη περιοχή. ¶λλα διανέμουν αγαθά στις πόλεις και άλλα, όπως άκαμπτα ανατρεπόμενα οχήματα 4 αξόνων, μπορεί να χρειαστεί να έχουν πρόσβαση σε περιοχές εκτός δρόμου, αγροτικές λωρίδες, αυτοκινητόδρομους και κέντρα πόλεων. Δεν υπάρχει νόημα εφαρμογής μιας συγκεκριμένης λύσης ασφαλείας για την πόλη σε ένα φορτηγό που δεν μπαίνει ποτέ σε μια αστική περιοχή – κάτι που θα δημιουργούσε κόστος χωρίς όφελος. Ωστόσο, εάν επιτρέπονται οχήματα χωρίς αστικά συστήματα ασφαλείας, είναι σωστό να επιτραπεί στις πόλεις να προσπαθήσουν να τα κρατήσουν μακριά από περιοχές όπου αυτοί οι αστικοί κίνδυνοι είναι υψηλοί.
Διπλή αξιολόγηση σε περιβάλλον πόλης και αυτοκινητόδρομου
Αυτό οδήγησε στην καινοτόμο ιδέα του
Euro NCAP για διπλή αξιολόγηση για περιβάλλοντα πόλης και αυτοκινητοδρόμων. Όλα τα οχήματα θα βαθμολογούνται με βάση και τα δύο σετ κριτηρίων. Εάν οι χειριστές οχημάτων αγοράσουν ένα όχημα για μια συγκεκριμένη χρήση, πρέπει να εξετάσουν μόνο την κατάλληλη βαθμολογία, καθώς μόνο τα οχήματα γενικής χρήσης απαιτούν καλές επιδόσεις και στις δύο κατηγορίες.