Η Scania συστήνει ρομπότ για last mile διανομές!
Βραβείο βιώσιμης λύσης για το Touring LBG/LNG της Scania!
Scania ProDriver: Ψηφιακό «φροντιστήριο» για την εξέλιξη των οδηγών!
Σε χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, η απόδοση θα είναι σημαντικά αυξημένη!
Νέου τύπου φωτοβολταϊκά panels, ελαφρύτερα & πιο αποδοτικά
Panels συνολικής επιφάνειας 100τ.μ. σε κάθε φορτηγό!
Θα προσφέρουν έως και 8.000kWh ετησίως
Σε ένα άκρως πρωτοποριακό ερευνητικό πρόγραμμα σε συνεργασία με διάφορες ακαδημαϊκές κοινότητες και άλλες εταιρείες, συμμετέχει η Scania προκειμένου να εξερευνήσει τις πιθανότητες περαιτέρω ανάπτυξης της αποδοτικότητας των μελλοντικών, υβριδικών ή αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών της.
Σε συνεργασία λοιπόν με το πανεπιστήμιο της Uppsala και τις εταιρείες Ekljo Maskin & Truck, Midsummer και Dalakraft, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε την πιλοτική δοκιμή, διετούς διάρκειας, ενός πρωτότυπου φορτηγό, μήκους 18m, το οποίο θα φιλοξενεί μια εκτεταμένη συστοιχία φωτοβολταϊκών panels σε όλη την επιφάνεια του trailer.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο επικεφαλής του Κέντρου Έρευνας της Scania, κ. Stas Krupenia, ανέφερε πως: «… Μέχρι πρότινος κανείς δεν είχε ασχοληθεί με τη λύση των φωτοβολταϊκών επί του οχήματος, προκειμένου να παραχθεί ενέργεια που θα χρησιμοποιηθεί για την κίνηση του. Η εν λόγω –δωρεάν- πηγή ανακυκλώσιμης ενέργειας θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τις εκπομπές ρύπων στον κλάδο των μεταφορών».
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος για το εν λόγω πρόγραμμα από το πανεπιστήμιο της Uppsala, κ. Erik Johansson, δήλωσε πως: «… Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα συναρπαστικό πρόγραμμα που επιτρέπει στην ακαδημαϊκή κοινότητα και την αυτοκίνηση, να συνεργαστούν για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις Μεταφορές».
Το πρωτότυπο όχημα της Scania που θα πραγματοποιήσει δοκιμές πιλοτικής χρήσης κατά το διάστημα της ερχόμενης 2ετίας, είναι συνολικού μήκους 18m και εφοδιάζεται με φωτοβολταϊκά panels σε όλη την επιφάνεια της ρυμούλκας.
Για τις ανάγκες του προγράμματος μάλιστα, χρησιμοποιούνται νέου τύπου panels, σημαντικά ελαφρύτερα και με βελτιωμένη δομή, που τους επιτρέπει να παράγουν αρκετά περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τις υπάρχουσες λύσεις.
Το εν λόγω σύστημα υπολογίζεται πως θα μπορεί να προσφέρει αύξηση της αυτονομίας ενός φορτηγού κατά 5.000km σε ετήσια βάση, με βάση τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στη Σουηδία, όπου και θα λάβουν χώρα οι δοκιμές του. Οι ειδικοί αναφέρουν μάλιστα πως, σε χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπως π.χ. η Ισπανία και η Ελλάδα, η απόδοση το συστήματος θα μπορούσε να είναι ακόμη και διπλάσια, δεδομένης της σημαντικά περισσότερης ηλιοφάνειας.
Μάλιστα, οι ειδικοί εξετάζουν και το ενδεχόμενο, τα φορτηγά αυτού του τύπου να μπορούν, αντί να φορτίζουν στις διάφορες στάσεις τους, να επιστρέφουν το πλεονάζον ηλεκτρικό φορτίο στο δίκτυο, ωστόσο θα πρέπει να υπάρξουν και σχετικές τροποποιήσεις στο σχετικό νομικό πλαίσιο που ισχύει σε αυτήν τη φάση, πάντα με βάση τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από το πρόγραμμα.
Το φορτηγό της Scania συμμετέχει στο πρόγραμμα είναι τεχνολογίας «plug-in hybrid», έχει συνολικό μήκος συρμού στα 18m και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του είναι της τάξης των 560hp.
Σε όλο το trailer έχουν τοποθετηθεί φωτοβολταϊκά panels συνολικής επιφάνειας 100τ.μ. που είναι σε θέση να αποδώσουν μέγιστη ισχύ 13,2kW ενώ από την ετήσια χρήση τους υπολογίζεται πως θα εξοικονομούνται (έως και 8.000kWh. Τέλος οι μπαταρίες του συστήματος είναι συνολικής χωρητικότητας 300kWh, εκ των οποίων οι 100kWh εδράζονται στο όχημα και οι 200kWh στο trailer.
Περισσότερα για το φιλόδοξο αυτό ερευνητικό πρόγραμμα της Scania μπορείτε να βρείτε στο video που ακολουθεί:
Σε χώρες όπως η Σουδία, το σύστημα θα προσφέρει δωρεάν ενέργεια για έως και 5.000km/έτος ωστόσο, στην Ελλάδα η απόδοση του θα μπορούσε να είναι ακόμη και διπλάσια!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr