Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Φρένα & Τεχνολογία που «τρέχει»!

10.172 Επισκέψεις στο άρθρο (14/10/2019)

O κ. Κ. Πετρομελίδης μας αναλύει γιατί η οδική ασφάλεια σχετίζεται άμεσα με την καλή συντήρηση του οχήματος και πως τα… σωστά φρένα αποτελούν εγγύηση για ασφαλέστερες διαδρομές.

Όλες οι έρευνες δείχνουν πως η οδική ασφάλεια σχετίζεται άμεσα και με την καλή συντήρηση. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα επαγγελματικό όχημα. Όλοι οι επαγγελματίες οδηγοί (κυρίως των βαρέων οχημάτων) εστιάζουν και στα καλά φρένα του επαγγελματικού οχήματος τους ως μέσο εγγύησης ασφαλέστερων διαδρομών.
Συνομιλούμε με τον κ. Κωνσταντίνο Πετρομελίδη, εκπρόσωπο μιας πολύ γνωστής,  στους επαγγελματίες του κλάδου, εταιρείας με εξειδίκευση και know how 50ετίας (!) στα φρένα φορτηγού.  Ας δούμε τα όσα ενδιαφέροντα μας είπε για την εταιρεία, τα φρένα και την τεχνολογία τους.
Οδεύοντας στη συμπλήρωση 50 ετών σταθερής παρουσίας στον χώρο του εγχώριου φρένου, η «Πετρομελίδης και ΣΙΑ Ο.Ε.» από τη Θεσσαλονίκη έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμο της τεχνογνωσίας και της εξέλιξης, έχοντας αναπτύξει ένα τεράστιο δίκτυο συνεργασιών σε όλο τον κόσμο (από την ελληνική Grantex, μέχρι τη Juratek, τη Cheeft, την Airfren και δεκάδες άλλες εταιρείες), επενδύοντας αποκλειστικά σε επώνυμα προϊόντα και ποιοτικές υπηρεσίες και εξελίσσοντας συνεχώς την digital παρουσία της.
Ένα, μάλιστα, από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που τη ξεχωρίζουν στην αρένα του ανταγωνισμού είναι η εξειδίκευση και η μακροχρόνια εμπειρία στα φρένα και στα συστήματα φρένων επαγγελματικών οχημάτων. Πόσο έχει αλλάξει, λοιπόν, ο κόσμος των φρένων τις τελευταίες δεκαετίες;
«Η τεχνολογία του φρένου αλλάζει σχεδόν καθημερινά γιατί η έρευνα και ο έλεγχος μας οδηγεί σε σύγχρονες μεθόδους παραγωγής, με τη συνεργασία με τα συστήματα ABS και EBS του φορτηγού να παραμένει μία από τις ελάχιστες σταθερές μέσα στον κυκεώνα αλλαγών. Παράλληλα, πρέπει να επισημάνουμε ότι την τελευταία δεκαετία τα περισσότερα φορτηγά έχουν δισκόφρενα και δισκόπλακες και όχι σιαγώνες και φρένα. Είναι μια καινούργια φιλοσοφία τόσο στο φρενάρισμα, αλλά και στην παραγωγή και τον έλεγχο του φρένου, ενώ και τα υλικά τριβής παράγονται χωρίς αμίαντο (βασικό συστατικά μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ΅80) τα τελευταία 20 περίπου χρόνια, με αποτέλεσμα να είναι πλέον φιλικά προς το περιβάλλον. Όλα αυτά συνιστούν μια εξέλιξη που κορυφώνεται χρόνο με τον χρόνο και απαιτεί από έναν επαγγελματία συνεχή ενημέρωση από έρευνες αλλά και από σεμινάρια. Δε γίνεται να θέλεις να προσφέρεις το καλύτερο στον πελάτη σου και να μην ενημερώνεσαι για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
Θα πρέπει να αναφέρω ότι
το εργοστάσιο φρένων Grantex που αντιπροσωπεύουμε στην Βόρειο Ελλάδα διαθέτει ειδικό τμήμα έρευνας με μηχανολόγους και χημικούς  για την σωστή ενημέρωση τόσο των ατόμων της επιχείρησης, αλλά και των πελατών. Επίσης, αναπτύσσουμε συνεχώς συστήματα ελέγχου για να βρίσκουμε τις λύσεις στα τυχόν προβλήματα που προκύπτουν», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Πετρομελίδης και στέκεται στα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα αξιόπιστα φρένα στη σύγχρονη αγορά και στο πόσο σημαντικός είναι, τελικά, ο τακτικός έλεγχός τους;  
«Το βασικότερο χαρακτηριστικό των αξιόπιστων φρένων είναι η απόδοσή τους σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Έπειτα είναι ο ρυθμός ανόδου της θερμοκρασίας στο υλικό τριβής αλλά και στη δισκόπλακα ή το ταμπούρο. Όταν, για παράδειγμα, η θερμοκρασία στο υλικό τριβής ανεβαίνει οριακά πιο αργά από τη δισκόπλακα ή το ταμπούρο τότε μπορούμε να μιλάμε για ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό. Φυσικά, σημαντικά χαρακτηριστικά είναι και η αίσθηση ασφάλειας που δίνει το φρένο, η διάρκεια ζωής του, αλλά και η φθορά που προκαλεί στη δισκόπλακα ή το ταμπούρο».
Όπως γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο τακτικός έλεγχος των φρένων. Τα σύγχρονα φορτηγά είναι συνδεδεμένα με πολλά συστήματα ελέγχου με ενδείξεις στην κονσόλα του οδηγού και αποθηκεύουν όλα αυτά τα στοιχεία στην μνήμη του εγκεφάλου του φορτηγού.
Έτσι, με τα διαγνωστικά μηχανήματα που υπάρχουν μπορεί να τα «διαβάσει» εύκολα ο ειδικός τεχνίτης. Η αμέλεια, λοιπόν, και η αποφυγή ελέγχου είναι επικίνδυνη πρωτίστως για την ασφάλεια στον δρόμο (ειδικά αν σκεφτούμε ότι μεταφέρει βαριά φορτία, τόσο σε στεγνό όσο και σε ολισθηρό και βρεγμένο δρόμο). Επίσης, ένας ελλιπής έλεγχος θα μειώσει τον χρόνο ζωής των φρένων και κατΆ επέκταση  θα ζημιώσει περισσότερο τον οδηγό του φορτηγού, αναλύει ο κύριος Πετρομελίδης.

Ποια είναι, όμως, τα στοιχεία αυτά που δε γνωρίζει ο πολύς κόσμος για τον αθέατο κόσμο των φρένων;
«Το σύστημα φρένων των φορτηγών είναι πολύπλοκο και στα νέα φορτηγά ηλεκτρονικό. Έτσι, για να λειτουργήσει σωστά και με ασφάλεια χρειάζεται έλεγχο και service από εξειδικευμένο τεχνίτη. Επίσης, τα συστήματα ABS -EBS- RΕΤΑRDER βοηθούν αλλά δεν πρέπει να υπερεκτιμάμε την απόδοση τους γιατί τα φορτία είναι μεγάλα», τονίζει και συνεχίζει: «Παράλληλα, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι σε κάθε αλλαγή δισκόφρενων πρέπει να ελέγχεται και η δάγκανα, ενώ αν τα φρένα που θα μας τοποθετήσουν δεν κρατήσουν ικανοποιητικά χιλιόμετρα ή σφυρίζουν δεν φταίνε απαραίτητα μόνο αυτά, αλλά και άλλοι παράγοντες, όπως το συνεχές πάτημα του φρένου που αυξάνει τη θερμοκρασία με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόδοσή του».
Μέσα στο 2019 η εταιρεία παρουσίασε στο κοινό το καινούριο της e-shop τελευταίας γενιάς, όπου ο οδηγός μπορεί να βρει γρήγορα και εύκολα αυτό που χρειάζεται για τα φρένα του φορτηγού του κι όχι μόνο, ενώ και οι viral καμπάνιες της στα social media παρουσιάστηκαν μέχρι και σε εκδήλωση του Εκδοτικού Οίκου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης για Έλληνες καθηγητές.
«Κάθε επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός και δεν πρέπει να σταματά να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς. Κατασκευάσαμε ένα πρότυπο e-shop, ανανεώσαμε την digital εικόνα μας και δημιουργήσαμε καμπάνιες υπό τις οδηγίες του επικοινωνιολόγου Ευθύμιου Σαββάκη, ενώ υπάρχουν αρκετές ακόμα ιδέες για το μέλλον. Η επιχείρηση, άλλωστε, έχει φτάσει ήδη στην τρίτη γενιά της, συμπληρώνει μισό αιώνα ζωής και μέσα σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχίζει να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών της με το ίδιο ακριβώς πάθος του 1971!», καταλήγει.