Ονομάζεται Lion΄s Coach E και έχει ως βάση του το ομώνυμο συμβατικό μοντέλο.
Με αυτονομία 650 χλμ., αξιοποιείται για αρχή σε μικρές & σε μεσαίες αποστάσεις.
Επίσημα αποκαλυπτήρια τον Οκτώβριο του 2025, με την παραγωγή του να προγραμματίζεται για το 2026.
Μπορεί να μεταφέρει μέχρι 61 επιβάτες & έχει βελτιωμένη αεροδυναμική.
Με αυτονομία 650 χλμ., αξιοποιείται για αρχή σε μικρές & σε μεσαίες αποστάσεις
Όσον αφορά στο Lion΄s Coach E αυτό καθαυτό, τώρα, το όχημα αξιοποιεί την αποδεδειγμένη τεχνολογία κίνησης του eTruck της MAN, με μπαταρίες NMC (Nickel Manganese Cobalt)
από το εργοστάσιο της Νυρεμβέργης, ενώ στο πρώτο στάδιο της ανάπτυξής του θα καλύπτει μικρές και μεσαίες αποστάσεις με εμβέλεια έως 650 χλμ.
Ακόμη περισσότερο, χάρη στη δυνατότητα φόρτισης CCS έως 375kW, συνδυαστικά με τις νόμιμες περιόδους οδήγησης & ανάπαυσης του οδηγού, τα δεδομένα σε σχέση με ένα λεωφορείο diesel εκτιμάται πως δε θα είναι διαφορετικά – χώρια που
με την υποδομή φόρτισης για megawatt (βλ. MCS) έως 750 kW που βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη, ο ρόλος του ενδέχεται να επεκταθεί και στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μελλοντικά.
Όπως δήλωσε άλλωστε ο επικεφαλής του τμήματος λεωφορείων της MAN Truck & Bus, Barbaros Oktay:
«Το e-coach μας σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής ταξιδιών χωρίς εκπομπές ρύπων και με χαμηλό θόρυβο, την οποία πολλοί πελάτες περίμεναν. Είμαστε ευτυχείς που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή εδώ και που θέτουμε σε κίνηση ένα τόσο δυναμικό και καινοτόμο πούλμαν».
Επίσημα αποκαλυπτήρια τον Οκτώβριο του 2025, με την παραγωγή του να προγραμματίζεται για το 2026
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα επίσημα αποκαλυπτήρια του ηλεκτρικού λεωφορείου της MAN, αυτά θα λάβουν χώρα τον Οκτώβριο του 2025, στο πλαίσιο της εμπορικής έκθεσης «Busworld Europe» των Βρυξελλών, ενώ η έναρξη της σειριακής παραγωγής του έχει προγραμματιστεί για το 2026 στο τουρκικό εργοστάσιο της ΜΑΝ στην Άγκυρα.
Αξίζει δε να τονιστεί εδώ πως οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις έχουν μετατραπεί σταδιακά τους τελευταίους μήνες σε μια μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με έναν πρώιμο στόλο του εν λόγω μοντέλου να προγραμματίζεται για επιλεγμένους πρωτοπόρους πελάτες στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές μέσα στο επόμενο έτος.
Μπορεί να μεταφέρει μέχρι 61 επιβάτες & έχει βελτιωμένη αεροδυναμική
Ολοκληρώνοντας, η ενεργειακή χωρητικότητα του Lion΄s Coach E κυμαίνεται από τις 356 έως τις 534kWh, την ίδια ώρα που η έξυπνη σχεδιαστική του φιλοσοφία μειώνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας (τιμή Cd) από το 0,34 στο 0,31 προς χάριν της αεροδυναμικής του απόδοσης.
Σε κάθε περίπτωση, το πρώτο τουριστικό eBus της Ευρώπης έχει την εμφάνιση ένα compact τριαξονικού οχήματος, με μήκος 13,9 μέτρων και μικτό βάρος 27,3 τόνων, ενώ στο εσωτερικό του «φιλοξενεί» μέχρι και 61 επιβάτες - δίχως περιορισμούς μάλιστα στον όγκο των αποσκευών, που θα καλύπτει από 11 έως 13 κ.μ.
Ωστόσο οι καινοτομίες δε σταματούν εδώ. Κι αυτό, γιατί η «εσωτερική λειτουργία» του λεωφορείου είναι επίσης υπερσύγχρονη, περιλαμβάνοντας ένα πρωτοποριακό ψηφιακό cockpit, στο οποίο η διαισθητική προσέγγιση χειρισμού MAN SmartSelect συνδυάζεται άψογα με εκτεταμένα συστήματα υποβοήθησης.