Η Nissan, στα πλαίσια της ηλεκτρικής της στρατηγικής New WindowNissan Ambition 2030, Στοχεύει να διευρύνει τις δυνατότητες κινητικότητας παρέχοντας νέες πρωτοβουλίες και τεχνολογίες που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση.
Στην Ελλάδα το νέο Nissan Townstar
Βασισμένο
στην κοινή (με τη Renault PRO+) πλατφόρμα «CMF-C», το
Nissan Townstar θα παράγεται στο Mauberge της Γαλλίας και σε ότι αφορά στις
αμιγώς ηλεκτρικές του
εκδόσεις, διαθέτει σύστημα έξυπνης διαχείρισης της ψύξης της μπαταρίας ενώ χάρη στην βελτιστοποιημένη αεροδυναμική του και τις πολλαπλές ειδικές ρυθμίσεις του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, μπορεί να επιτύχει
αυτονομία έως και 300km.
Παράλληλα όμως είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας με έναν
βενζινοκινητήρα 1.333 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ
130hp και μέγιστη ροπή 240Nm από τις 1.600 – 3.500σ.α.λ. με τη
μέση κατανάλωση καυσίμου να ορίζεται στα
6,6lt/100km και τις εκπομπές ρύπων στα 150 – 152g/km (πάντα με βάση το πρότυπο WLTP).
Οι
ηλεκτρικές «EV» εκδόσεις μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία των 45kWh σε παροχές AC 11 ή 22kW ή σε DC (CCS) όπου, για το 15% - 80% απαιτούνται μόλις 37 λεπτά της ώρας! Την ίδια στιγμή, ο ηλεκτροκινητήρας των 90kW (122hp) διασφαλίζει το
Townstar EV μέγιστη τελική ταχύτητα έως 135km/h.
Δύο εκδόσεις αμαξώματος, ωφέλιμο ως 800kg
Αναλόγως το μήκος του αμαξώματος (4.486 ή 4.910mm) και του μεταξονίου (2.716 ή 3.100mm), το Townstar προσφέρει χώρο φόρτωσης με μήκος από 1.806 – 2.230mm που μπορεί να αυξηθεί στα 3.053 – 3.477mm με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού ενώ, ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης κυμαίνεται στα 3,3 – 4,3κ.μ. (ή έως 3,9 – 4,9κ.μ.).
Παράλληλα, οι ηλεκτρικές του εκδόσεις μπορούν να μεταφέρουν φορτία βάρους έως 600kg (έως 800kg για τις θερμικές) και να έλξουν trailers βάρους έως και 1,5t. Με βάση τα όσα προβλέπει ο 2ος Κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το κόστος αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων του νέου Nissan Townstar ξεκινά από τα 31.990 ευρώ.
Τα «κοινά» σχέδια για ηλεκτρικά Vans στην ΕΕ από τις Renault & Nissan
Μεταξύ των πολλαπλών εξελίξεων που αφορούν σε οικονομικό και οργανωτικό επίπεδο, η «συμμαχία» των
Renault,
Nissan &
Mitsubishi, αποκάλυψε και τα πλάνα της σε ότι αφορά στην εξέλιξη, παρουσίαση και διάθεση νέων τύπων οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μεταξύ των όσων πρόκειται να δούμε από τις εν λόγω εταιρείες έως το 2030, αξίζει να εστιάσουμε στην εξέλιξη ενός
Pick-Up μισού τόνου για την αγορά της Αργεντινής. Το εν λόγω μοντέλο θα είναι μικρότερο σε διαστάσεις των μεσαίων
Pick-Ups, όπως π.χ. το
Renault Alaskan ή το
Nissan Navara.
Σε ότι αφορά στον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, οι
Renault και
Nissan επιβεβαίωσαν πως θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν τις παραδόσεις ενός
νέου –κοινού-
ηλεκτρικού μοντέλου μέχρι το 2026 στις διάφορες αγορές της ΕΕ.
Το εν λόγω όχημα φέρει την ονομασία «
Flex EVan» και ουσιαστικά θα είναι το πρώτο «
Software-Defined Vehicle» των δύο εταιρειών, δηλαδή ένα όχημα που θα εφοδιάζεται με δύο υπέρ-υπολογιστές και μια καινοτόμα αρχιτεκτονική, που του επιτρέπει να δέχεται αναβαθμίσεις ψηφιακά.