Μήκος 30 χλμ. θα έχει αρχικά ο ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος του Ην. Βασιλείου.

Χάρη στην τεχνολογία «eHighway» της Siemens, τα φορτηγά της Scania θα φορτίζουν εν κινήσει τις μπαταρίες τους μέσω παντογράφων οροφής.

Η λύση των ηλεκτρικών αυτοκινητόδρομων

Φανταστείτε τα ηλεκτρικά φορτηγά να κινούνται στους αυτοκινητόδρομους ως άλλα τρόλεϊ, φορτίζοντας εν κινήσει τις μπαταρίες τους με υπέργεια καλώδια. Οι Βρετανοί, πάντως, δεν το φαντάζονται απλώς, το κάνουν πράξη. Και δεν είναι οι μόνοι…

Στο πλαίσιο των μέτρων και κινήτρων ύψους 20 εκ. λιρών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση του Ην. Βασιλείου στην προσπάθειά της να ενισχύσει την ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές προϊόντων, περιλαμβάνεται και ένας ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος. Σε αυτόν, τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούν να κινούνται φέροντας παντογράφους οροφής, οι οποίοι θα έρχονται σε επαφή με επίγεια καλώδια, φορτίζοντας τις μπαταρίες τους. Όπως δηλαδή έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε εδώ και δεκαετίες στην Αθήνα να κινούνται τα τρόλεϊ.


Χάρη στην τεχνολογία «eHighway» της Siemens, τα φορτηγά της Scania θα φορτίζουν εν κινήσει τις μπαταρίες τους μέσω παντογράφων οροφής.

Χάρη στην τεχνολογία «eHighway» της Siemens, τα φορτηγά της Scania θα φορτίζουν εν κινήσει τις μπαταρίες τους μέσω παντογράφων οροφής.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 Συγκεκριμένα, το σχέδιο που ενέκρινε η βρετανική κυβέρνηση ονομάζεται «Electric Road System» και αποτελεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα διάρκειας 9 μηνών στο οποίο επικεφαλής είναι η εταιρεία Costain Ltd. Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί είναι η «eHighway» της Siemens Mobility, ενώ εταίροι του εγχειρήματος είναι επίσης η Scania και η SPL, με την τελευταία να έχει πραγματοποιήσει αντίστοιχες δοκιμές μικρότερης έκτασης στη Γερμανία και στη Σουηδία.
 
Ηλεκτρικά φορτηγά της Scania θα φορτίζουν εν κινήσει
 
Σε ό,τι αφορά στο Ην. Βασίλειο, ο στόχος είναι να ηλεκτροδοτηθούν τουλάχιστον 30 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο M180, ο οποίος συνδέει το λιμάνι του Immingham με τα κέντρα logistics του Doncaster και το αεροδρόμιο της περιοχής. Σημειώνεται, πως ένα πλήρες δίκτυο ηλεκτρικών δρόμων στη Μ. Βρετανία θα εξυπηρετούσε περί τα 200.000 ηλεκτρικά φορτηγά και η κατασκευή του θα απαιτούσε περίπου 10-15 χρόνια.
 
Αξίζει να αναφερθεί ακόμα, πως τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα του Ην. Βασιλείου, εκπέμπουν σχεδόν το 18% των συνολικών οδικών ρύπων CO2, παρόλο που αποτελούν μόλις το 1,2% των οχημάτων που κινούνται στη χώρα, ενώ είναι υπεύθυνα μόνο για το 5% των χιλιομέτρων που διανύονται συνολικά. Ωστόσο ο ρόλος τους είναι καθοριστικός, καθώς είναι αυτά που μεταφέρουν το 98% των τροφίμων, καταναλωτικών αγαθών και γεωργικών προϊόντων της Μ. Βρετανίας.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

Advertisement Advertisement