Υπέρ των εγκρίσεων των νέων τοπολογιών που αφορούν τις προδιαγραφές Euro 7, ψήφισαν τα μέλη τριών βασικών επιτροπών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της IMCO, της ITRE και της TRAN.
Μια ρεαλιστική προσέγγιση σχετικά με τα προτεινόμενα πρότυπα εκπομπών οχημάτων Euro 7 της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθετήθηκε και ψηφίστηκε από τρεις βασικές επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αυτήν την εβδομάδα, την Εσωτερική Αγορά και Προστασία των Καταναλωτών (IMCO), την Βιομηχανία, Έρευνα και Ενέργεια (ITRE) και τις Μεταφορές και Τουρισμός (TRAN).
Στόχος οι καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις
Η Διευθύντρια Συνηγορίας της ΕΕ της IRU Raluca Marian δήλωσε: «Χαιρετίζουμε τις αποφάσεις των επιτροπών για την εξισορρόπηση της περιβαλλοντικής απόδοσης με το κόστος της αναβάθμισης των τεχνολογιών. Δίνουν τον σωστό τόνο για να εξασφαλίσουν ασφάλεια δικαίου και συνέπεια με τα διεθνή πρότυπα, ενώ παρέχουν ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα που επιτρέπει στην αγορά να προσαρμοστεί». Παράλληλα, πρόσθεσε: «Είναι σημαντικό να σταλεί το σωστό μήνυμα για καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις για όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες. Διαφορετικά συστήματα πρόωσης οχημάτων ταιριάζουν σε διαφορετικές λειτουργίες μεταφοράς. Η απαλλαγή του τομέα των μεταφορών απαιτεί ένα τεχνολογικά ανοιχτό πλαίσιο».
«Η πρόσβαση σε δεδομένα οχήματος δεν θα παρεμβαίνει στην απόδοση των μεταφορικών εργασιών»
Η πρόσφατα προτεινόμενη διάταξη για τη μετάδοση δεδομένων μέσω του αέρα θα είναι πλέον μόνο προαιρετική. Επιπλέον, θα διαβιβάζονται μόνο σχετικά δεδομένα που σχετίζονται με τη συμπεριφορά εκπομπών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων αισθητήρα ρύπων και ροής καυσαερίων.«Συγκεκριμένα προκαθορισμένα δεδομένα εντός του οχήματος θα πρέπει να διατίθενται προσωρινά, μόνο κατόπιν αιτήματος, σε εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές για περιοδικές δοκιμές και καθ' οδόν επιθεωρήσεις υπό ασφαλείς συνθήκες, προτού διαγραφούν στη συνέχεια», δήλωσε η Raluca Marian. Οι προκλήσεις όσον αφορά τις τεχνικές απαιτήσεις, την ασφάλεια και τις απαιτήσεις απορρήτου θα πρέπει να αναγνωρίζονται. Η πρόσβαση σε δεδομένα εντός του οχήματος δεν θα πρέπει να παρεμβαίνει στην απόδοση των μεταφορικών εργασιών».
Αποτυχία στη δημιουργία κινήτρων για την απορρόφηση του Euro 7
Ένα σημαντικό μειονέκτημα των ψηφοφοριών αυτής της εβδομάδας είναι η αποτυχία των επιτροπών να προτείνουν ένα πλαίσιο κινήτρων για την επιτάχυνση της απορρόφησης του Euro 7 από την αγορά. «Οι ισχύοντες κανόνες Euro VI και οι προκάτοχοί του επέτρεπαν πάντα στα κράτη μέλη να δίνουν κίνητρα για την απορρόφηση οχημάτων με το νέο πρότυπο πριν ο κανόνας γίνει υποχρεωτικός. Το Κοινοβούλιο χάνει μια ευκαιρία να το προσθέσει στην πρόταση της Επιτροπής για το Euro 7», κατέληξε η Raluca Marian.
Οι εισηγητές Antonius Manders (Ολλανδία), Jean Marinescu (Ρουμανία) και Massimiliano Salini (Ιταλία), όλοι από την πολιτική ομάδα του ΕΛΚ, στόχευαν να εξισορροπήσουν τις φιλοδοξίες υψηλότερης μείωσης των εκπομπών για νέα οχήματα για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και το συνακόλουθο κόστος της αναβάθμισης των τεχνολογιών και των συναντήσεων πρότυπα τεχνολογίας υψηλής ποιότητας, ενώ συνεχίζει να υποστηρίζει τη μετάβαση στην ουδετερότητα άνθρακα.