Ύστερα από το «bullet train» και τη μεταφορά επιβατών από το ένα μέρος στο άλλο, η διαδρομή ανάμεσα σε Τόκιο και Οσάκα αποκτά ένα ακόμα σημείο αναφοράς, που αυτή τη φορά συνδέεται με το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών.
Συγκεκριμένα, το νέο πρότζεκτ που προετοιμάζεται πυρετωδώς στα εδάφη της Ιαπωνίας αφορά στην κατασκευή ενός διαδρόμου 24ωρης λειτουργίας, που θα συνδέει την πρωτεύουσα της χώρας με την Οσάκα, καλύπτοντας έτσι μια απόσταση 515 χλμ.
Στόχος δε, είναι να δοθεί λύση στην αυξανόμενη ζήτηση των υπηρεσιών logistics, με τον ανώτερο υπάλληλο του Υπουργείου Μεταφορών, Yuri Endo, να δηλώνει στο Associated Press πως: «Πρέπει να είμαστε καινοτόμοι με τον τρόπο που προσεγγίζουμε τους δρόμους. Η βασική ιδέα του δρόμου αυτόματης ροής είναι η δημιουργία αποκλειστικών χώρων στο οδικό δίκτυο για την εφοδιαστική, χρησιμοποιώντας ένα 24ωρο αυτοματοποιημένο και μη επανδρωμένο σύστημα μεταφορών».
Αυτοματοποιημένα ανυψωτικά μηχανήματα & εμπορευματοκιβώτια σε παλέτες θα κάνουν τη δουλειά
Όπως έγινε γνωστό μέσα από βίντεο που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες μέρες, το όλο σύστημα θα λειτουργεί με μεγάλα εμπορευματοκιβώτια σε παλέτες (με δυνατότητα υποστήριξης έως και ενός τόνου προϊόντων) να κινούνται κατά μήκος ενός «δρόμου αυτόματης ροής» τριών λωρίδων στη μέση ενός αυτοκινητόδρομου, με οχήματα που κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις ανά πλευρά.
Επιπλέον, αυτοματοποιημένα ανυψωτικά μηχανήματα θα αναλάβουν να φορτώνουν τα αντικείμενα στα εμπορευματοκιβώτια ως μέρος ενός δικτύου που συνδέει αεροδρόμια, σιδηροδρόμους και λιμάνια.
Κέρδος, η μείωση διοξειδίου του άνθρακα
Όπως υποστηρίζουν οι ιθύνοντες το έργο, ο συγκεκριμένος διάδρομος μεταξύ άλλων αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ εφόσον το πλάνο αποδειχτεί επιτυχές, ο διάδρομος αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα σημεία.
Το 2027 ή το 2028 ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια
Από εκεί και πέρα, τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια υπολογίζεται πως θα ξεκινήσουν μέσα στο 2027 ή έστω αρχές του 2028, με τον διάδρομο να τίθεται σε πλήρη λειτουργία μέσα στα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Συν τοις άλλοις, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο, οι αυτοκινητόδρομοι logistics εικάζεται πως θα μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά 25.000 οδηγών διανομής την ημέρα, κάτι που στην πράξη μεταφράζεται σε μείωση της πίεσης πάνω στους τελευταίους. Εξάλλου, οι ελλείψεις στον κλάδο των οδηγών φορτηγών αναμένεται να αυξηθούν ύστερα από την εισαγωγή φέτος ενός νόμου που περιορίζει τις υπερωρίες τους σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η υπερκόπωση και να μειωθεί ο αριθμός των ατυχημάτων.
Ενημερωτικά, οι οδηγοί φορτηγών μεταφέρουν περίπου το 90% του φορτίου της Ιαπωνίας και πολλοί είναι οι φορείς από τους κυβερνητικούς κύκλους που υποστηρίζουν πως η μεταφορική ικανότητα της χώρας θα μειωθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας κατά 34%, αφήνοντας έτσι ένα τεράστιο κενό στον χώρο των logistics.