Μια ανάσα πριν το λανσάρισμα του νέου Jeep Gladiator, ας δούμε πώς φτάσαμε έως εδώ…

Jeep Pickup: 1947-1965

Jeep FC-150/170 Pickup: 1957-1965

Jeep Gladiator/J-Series Pickup: 1963-1987

Jeep CJ-8 Scrambler: 1981-1985

Jeep Comanche (MJ): 1986-1992

Jeep: Από την δεκαετία του 1940 στα Pick-Up

Με αφορμή το λανσάρισμα του νέου Gladiator που σύντομα έρχεται και στην Ελλάδα, επιχειρούμε μια ιστορική αναδρομή στη σχέση της Jeep με τα Pick-Up, που τη βοήθησαν να γράψει την δική της ιστορία!

Στη χρονιά που σηματοδοτεί την 80η επέτειο της Jeep, η αμερικάνικη μάρκα επιστρέφει με το Gladiator μετά από σχεδόν 30 χρόνια στην κατηγορία των pick-up. Το νέο μοντέλο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία μέχρι τον προσεχή Μάιο, ενώ οι τιμές του θα ανακοινωθούν εντός του τρέχοντος μήνα. Εφοδιασμένο με τον 3ης γενιάς Multijet κινητήρα V6 diesel των 3 λίτρων, απόδοσης 264 ίππων και 600 Nm ροπής, θα διαθέτει σε όλες του τις εκδόσεις τη διάκριση Trail Rated που πιστοποιεί τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, ενώ θα είναι και το μοναδικό pick-up της αγοράς με δυνατότητα αφαίρεσης τμημάτων του αμαξώματος (πόρτες, οροφή).
Ας ξεκινήσουμε, όμως την ιστορική αναδρομή, με το πρώτο pick-up της μάρκας να βρίσκεται ήδη στις ρίζες της ιστορίας της, αφού μόλις 6 χρόνια μετά τη γέννηση του Willys, ακολούθησε η pick-up έκδοση του, η οποία βασιζόταν στο CJ-2A. Έτσι, το Jeep Pickup δημιουργήθηκε το 1947 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1965. Διέθετε ένα μεταξόνιο που άγγιζε τα 3 μέτρα και έδινε έναν ικανό χώρο φόρτωσης. Το μοντέλο αποτέλεσε παράλληλα και την προσπάθεια της μάρκας να απαγκιστρωθεί από το CJ και να αναπτύξει τη γκάμα της και με άλλα μοντέλα. 
Τα Jeep FC-150 και FC-170 (1957-1965) πιθανά αποτελούν και δύο από τα πλέον περίεργα μοντέλα που κατασκεύασε ποτέ η Jeep, με κύριο χαρακτηριστικό τους την καμπίνα του οδηγού που βρισκόταν πάνω από τον εμπρός άξονα. Με μεταξόνιο 2,1 μ. το FC-105 και 2,6 μ. το FC-107, τα δύο αυτά pick-up είναι και τα μόνα στην ιστορία της μάρκας που είχαν σχεδόν αποκλειστική επαγγελματική χρήση, ειδικότερα το FC-170 όπου διέθετε και εκδόσεις με διπλούς πίσω τροχούς για επιπλέον μεταφορά βάρους.
Με βάση το Wagoneer, η Jeep εμφανίζει για πρώτη φορά στην ιστορία της το όνομα Gladiator, το 1963 (Jeep Gladiator/J-Series Pickup: 1963-1987). Δύο εκδόσεις ήταν διαθέσιμες, η J200 με μεταξόνιο 3 μ. και η J300 με μεταξόνιο 3,2 μ. Το μοντέλο διέθετε κιβώτιο Dana 20 και άξονες Dana 44 εμπρός και πίσω. Το 1972 το όνομα Gladiator αντικαταστάθηκε από τον κωδικό J-Series.
Η παρουσίαση του Scrambler (CJ-8) το 1981, η οποία αποτελούσε μια εκδοχή του CJ-7 με μεγαλύτερο μεταξόνιο, δεν οδήγησε σε ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία με μόλις 30.000 μονάδες να περνούν τη γραμμή παραγωγής έως το 1985. Αυτό όμως που κάνει σημαντικό το Scrambler είναι το γεγονός ότι μετέτρεψε τα pick-up από επαγγελματικά αυτοκίνητα, σε οχήματα ελευθέρου χρόνου. Η δυνατότητα επιλογής κανονικής ή υφασμάτινης οροφής συνέβαλε σε αυτό, ενώ τα αυτοκίνητα που διασώζονται μέχρι σήμερα είναι εξαιρετικά συλλεκτικά.
Τέλος, το Jeep Comanche (MJ) του 1986 που έμεινε στη «ζωή» έως το 1992, βασιζόταν στο Cherokee, είχε χώρο φόρτωσης με μήκος λίγο μεγαλύτερο από 1,8 μ. και ήταν πολύ καλά εξοπλισμένο για την εποχή του. Παρά το life-style χαρακτήρα του, ήταν στιβαρό, ενώ οι κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες του ενισχύθηκαν με την τοποθέτηση των συστημάτων τετρακίνησης Selec-Trac ή Command-Trac.
 

Advertisement Advertisement