Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει το Υπουργείο Μεταφορών έρχονται ριζικές αλλαγές στους ελέγχους των ΚΤΕΟ, με την πιο βασική αυτή της προσθήκης ψηφιακών καμερών και αυτόματη μεταφορά δεδομένων απευθείας, χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής.
Το Υπουργείο Μεταφορών προωθεί την αυστηροποίηση των ελέγχων στα ΚΤΕΟ για κάθε όχημα, ακλουθώντας μία σειρά από αλλαγές στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Στις αλλαγές αυτές, συμπεριλαμβάνεται και η αποστολή των δεδομένων μέσω του συστήματος στο μητρώο του υπουργείου σε πραγματικό χρόνο, ενώ σε αυτά θα συγκαταλέγονται πλέον φωτογραφίες από την διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο και στατιστικά ελέγχων, ελλείψεων και αποτελεσμάτων ανά όχημα, ημέρα, ιδιοκτήτη και υπάλληλο του ΚΤΕΟ.
Τι νέο υπάρχει στο Μηχανογραφικό Σύστημα
Οι αλλαγές επηρεάζουν και το Μηχανογραφικό Σύστημα των ΚΤΕΟ που πλέον θα διαβιβάζουν απευθείας τα δεδομένα στο Υπουργείο Μεταφορών, χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής. Στους ελέγχους που γίνονται οπτικά και χωρίς μηχανήματα, η εισαγωγή των αποτελεσμάτων τους θα γίνεται από τον κάθε ελεγκτή. Στο σύστημα θα καταγράφεται η ημερομηνία, η ώρα έναρξης και λήξης κάθε τεχνικού ελέγχου, καθώς και ο αύξοντας αριθμός του κάθε οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα. Επίσης, στο σύστημα θα καταγράφεται και ο κωδικός αριθμός κάθε ελεγκτή που απασχολείται στο ΚΤΕΟ και αντιστοιχεί στο πιστοποιητικό του, όπως χορηγήθηκε από τη από τη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου.
Και κάμερες στους ελέγχους
Ο νέος τρόπος ελέγχου θα περιλαμβάνει και υλικό από ψηφιακές κάμερες. Οι γραμμές ελέγχου κάθε ΚΤΕΟ θα είναι πλέον εφοδιασμένες με έγχρωμες ψηφιακές κάμερες (σταθερές και φορητές), με σύστημα προστασίας από εξωτερικές παρεμβάσεις και συνδεδεμένες με το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ. Οι φωτογραφίες θα αποστέλλονται στο αντίστοιχο σύστημα του υπουργείου όπου θα αναγράφεται και ο αριθμός του ΚΤΕΟ, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, ο αριθμός φωτογραφίας, η ημερομηνία και η ώρα λήψης της φωτογραφίας.
Εξετάζεται ο επανέλεγχος οχημάτων μετά από 1 χρόνο
Μεταξύ άλλων, το Υπουργείο Μεταφορών εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης του χρόνου επανέλεγχου των οχημάτων στο ένα έτος, αντί για δύο που ισχύει τώρα, τουλάχιστον για όσα οχήματα είναι ηλικίας άνω των 10ή 15 ετών. Σε αυτό το σημείο, να σημειωθεί πως στην Ελλάδα εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων περίπου 600.000 – 700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα δεν ελέγχονται ποτέ από τα ΚΤΕΟ. Την ίδια ώρα, από τα οχήματα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το 4,5% κόβεται σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών. Σε αντίθεση με την Γερμανία, που έχει αρκετά νεότερο στόλο αυτοκινήτων συγκριτικά με την Ελλάδα, από τα ΚΤΕΟ της χώρας απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων που ελέγχονται.