Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

«Κραυγή αγωνίας» από τους οδικούς μεταφορείς

4.233 Επισκέψεις στο άρθρο (23/9/2019)

Οι εκπρόσωποι του κλάδου των οδικών μεταφορών αναμένεται να εντείνουν τις πιέσεις τους προς την Πολιτεία μέσα στο προσεχές διάστημα, αναζητώντας λύσεις που θα συμβάλλουν στην ανακούφιση των έντονων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τις έντονες προκλήσεις που τίθενται από τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες αλλά και τον κλιμακούμενο ανταγωνισμό από αλλοδαπούς μεταφορείς, οι Έλληνες ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης προετοιμάζονται να εντατικοποιήσουν τις πιέσεις τους προς το αρμόδιο υπουργείου Μεταφορών, προκειμένου να βρεθούν λύσεις στα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Μεταξύ των μέτρων που έχουν θέσεις προς συζήτηση είναι η μείωση των φορολογικών συντελεστών, στα πρότυπα που ισχύουν σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες καθώς και η εφαρμογή του ελάχιστου Κόστους Μεταφοράς.
Επιπρόσθετα, ζητούν την αναστολή της απόφασης απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών στους παράδρομους του εθνικού οδικού δικτύου, ζητώντας την έκδοση μιας νέας μελέτης που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους του προβλήματος.
Φυσικά, η μείωση του κόστους των διοδίων είναι επίσης ένα μεγάλο «αγκάθι» σύμφωνα με τους μεταφορείς καθώς, τα κόμιστρα έχουν αυξηθεί άνω του 500% κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως το κόστος διοδίων για ένα επικαθήμενο φορτηγό (για το 2018), ανέρχονταν στα 114 ευρώ για το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, στα 41 ευρώ για το Αθήνα – Πάτρα και στα 85 ευρώ για το Πάτρα – Ιωάννινα.
Παράλληλα, οι εκπρόσωποι του κλάδου έχουν αιτηθεί μεταξύ άλλων τη νομοθέτηση του μέτρου μίσθωσης ανάριθμων φορτηγών, την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ, τη δανειοδότηση του κλάδου με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ, την ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχου για πιο ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων καθώς και τη μείωση των ασφαλίστρων.
Στις βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των διεθνών μεταφορών αξίζει να αναφέρουμε την απόσπαση των εργαζομένων, το καμποτάζ, τα ωράρια των οδηγών, την ασφάλεια του οδηγού κ.ά.