Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος που θα συνεργάζονται μεταξύ τους, μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο στο οδικό δίκτυο, βελτιώνοντας παράλληλα την οδική ασφάλεια για όλους.

Λιγότερη κίνηση με τα αυτόνομα οχήματα

7.615 Επισκέψεις στο άρθρο (24/5/2019)

Σε σχετικές μελέτες του Πανεπιστημίου του Cambridge αποδείχθηκε πως τα πλήρως αυτόνομα οχήματα είναι σε θέση να συμβάλλουν στην σημαντική βελτίωση του κυκλοφοριακού φόρτου σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Πιο συγκεκριμένα, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cambridge χρησιμοποίησαν μινιατούρες ρομποτικών οχημάτων που κλήθηκαν να κινηθούν σε μια πίστα δύο λωρίδων, προκειμένου να διαπιστώσουν πως η ροή της κυκλοφορίας θα επηρεαζόταν όταν κάποιο από αυτά θα σταματούσε.
Αρχικά τα οχήματα είχαν προγραμματιστεί να μην αλληλεπιδρούν παρά μόνο για την αποφυγή συγκρούσεων. Σε αυτήν την περίπτωση, όταν ένα εξ αυτών σταματούσε, το αμέσως επόμενο που το ακολουθούσε έπρεπε να επιβραδύνει ή και να σταματήσει πλήρως προκειμένου να περιμένει για ένα άνοιγμα στη ροή κυκλοφορίας της διπλανής λωρίδας. Αυτό είχε ως συνέπεια τη δημιουργία ουρών με συνέπεια την μείωση της ροής κυκλοφορίας (μποτιλιάρισμα), όπως περίπου συμβαίνει και σε πραγματικές συνθήκες.
Στην αμέσως επόμενη φάση, οι ερευνητές προγραμμάτισαν τα οχήματα έτσι ώστε να κινούνται συντεταγμένα και να λειτουργούν ως σύνολο. Στην περίπτωση λοιπόν που κάποιο εξ αυτών σταματούσε πλήρως, αυτομάτως έστελνε σήμα στα υπόλοιπα ενημερώνοντας τα σχετικά. Τα οχήματα που κινούνταν στην διπλανή λωρίδα άρχιζαν να επιβραδύνουν ελαφρά προκειμένου να δώσουν τη δυνατότητα σε αυτά που βρίσκονταν πίσω από το σταματημένο όχημα, τη δυνατότητα να αλλάξουν λωρίδα χωρίς να επιβραδύνουν σημαντικά και φυσικά χωρίς να χρειαστεί να ακινητοποιηθεί κανένα εξ αυτών κατά τη διαδικασία.
Επιπρόσθετα, όταν οι ερευνητές πρόσθεσαν στην πίστα ένα τηλεχειριζόμενο όχημα που κινούνταν άκρως… επιθετικά, αλλάζοντας συνεχώς λωρίδες κυκλοφορίας κ.ά., τα υπόλοιπα οχήματα συνεργάζονταν προκειμένου να δώσουν τον απαραίτητο χώρο και χρόνο στα υπόλοιπα που βρίσκονταν κοντά τους, προκειμένου να αποφευχθεί κάποια πρόσκρουση και να διατηρηθεί η ροή κυκλοφορίας όλων.
Με βάση τις μετρήσεις των ερευνητών, αποδείχθηκε πως όταν τα οχήματα κινούνταν συντεταγμένα και συνεργαζόμενα μεταξύ τους, η κυκλοφοριακή ροή ήταν κατά 35% βελτιωμένη σε σχέση με την αρχική διαδικασία ενώ, στην περίπτωση που στην πίστα υπήρχε ένα όχημα που κινούνταν επιθετικά, η ροή της κυκλοφορίας ήταν βελτιωμένη κατά 45% σε σχέση με την αντίστοιχη μέτρηση με τα οχήματα να μην «συνεργάζονται» μεταξύ τους.