Από τις 7 Ιουλίου 2024, ο επικαιροποιημένος Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας (GSR) της ΕΕ απαιτεί από όλα τα νεοταξινομημένα λεωφορεία να διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποβοήθησης, προκειμένου να αυξηθεί η οδική ασφάλεια για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Τα σημερινά συστήματα ADAS, ωστόσο, που υπάρχουν στο λεωφορείο της Mercedes-Benz, Tourismo Safety Coach, φαίνεται πως όχι απλώς πληρούν τις προϋποθέσεις του GSR, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις τις υπερβαίνουν κιόλας.
Με συστήματα υποβοήθησης, εξάλλου, όπως το Active Brake Assist (5 ή 6), το Sideguard Assist 2, το Frontguard Assist ή το Traffic Sign Assist να είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις οχημάτων για τα αστικά, υπεραστικά και τουριστικά λεωφορεία Mercedes-Benz - και Setra – λογικό κι επόμενο ήταν η Daimler Buses να δώσει συνέχεια στη μακρά παράδοση του «Safety Coach».
Το έκτο Safety Coach έχει το μεγαλύτερο αριθμό συστημάτων υποβοήθησης από ποτέ
Η έκτη γενιά του Safety Coach, λοιπόν, θα παρουσιαστεί κανονικά στην IAA Transportation τον προσεχή Σεπτέμβριο, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Daimler Buses, Till Oberwörder, να δηλώνει πως:
«Η ασφάλεια αποτελεί πάντα ύψιστη προτεραιότητα για την Daimler Buses. Με τις μάρκες Mercedes-Benz και Setra, είμαστε πρωτοπόροι στις νέες τεχνολογίες ασφάλειας και στα συστήματα υποβοήθησης εδώ και δεκαετίες. Το Safety Coach, το οποίο ενσωματώνει την πιο πρόσφατη τεχνολογία ασφαλείας μας για λεωφορεία, έχει επίσης μακρά παράδοση στην Daimler Buses».
Πράγματι, το νέο Safety Coach φέρει το μεγαλύτερο αριθμό συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης στην ιστορία του μοντέλου, δεδομένου πως μεταξύ των συστημάτων του αντικρίζουμε τα:
-Active Brake Assist 6: Δηλαδή ένα ισχυρό σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης, με παρακολούθηση πολλαπλών λωρίδων. Σε αντίθεση μάλιστα με το ABA 5 που η εμβέλειά του ανταποκρινόταν σε πεζούς και ποδηλάτες που κινούνταν με ταχύτητα μέχρι 50 χλμ/ώρα, εδώ το αντίστοιχο νούμερο πάει στα 60 χλμ/ώρα. Επιπλέον, διαθέτει φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, την ίδια ώρα που η αναγνώριση της σήμανσης των λωρίδων επιτρέπει την καλύτερη χαρτογράφηση των αντικειμένων.
-Sideguard Assist 2: Με διευρυμένη λειτουργικότητα από την πλευρά του οδηγού, συνδυάζει πέντε αισθητήρες ραντάρ μικρής και μεγάλης εμβέλειας, μαζί με μια κάμερα, που όλα μαζί εξασφαλίζουν ευρεία εικόνα μπροστά και στο πλάι. Χάρη σε αυτή τη βελτιωμένη συγχώνευση και των έξι αισθητήρων, συνεπώς, επιτυγχάνεται για πρώτη φορά σχεδόν πλήρης ορατότητα με σάρωση περιβάλλοντος 270 μοιρών και παρακολούθηση όχι μόνο στην πλευρά του συνοδηγού, αλλά και στην πλευρά του οδηγού – κάτι που υπερβαίνει τα επίπεδα ασφαλείας που απαιτεί το GSR.
-Frontguard Assist: Για παρακολούθηση της περιοχής κυκλοφορίας μπροστά από το όχημα, αλλά και την αποφυγή ατυχημάτων κατά την εκκίνηση (π.χ. σε φανάρια ή στάσεις λεωφορείων), ανιχνεύει σταθερά ή κινούμενα αντικείμενα μπροστά από το όχημα, καλύπτοντας το τυφλό σημείο μπροστά του από 0,8 μέτρα - 4 μέτρα σε όλο το πλάτος του λεωφορείου.
-Traffic Sign Assist: Σύστημα που προειδοποιεί για υπερβολική ταχύτητα, συγκρίνοντας την τρέχουσα ταχύτητα του οχήματος με την επιτρεπόμενη και προειδοποιώντας αντίστοιχα τον οδηγό.
Παρακολούθηση ελαστικών & κάμερα οπισθοπορείας στον στάνταρ εξοπλισμό πλέον
Από εκεί και πέρα, συστήματα όπως η παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών (TPM) για τυχόν απώλειες και ζημιές – όχι μόνο φθοράς αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου - αποτελούν πλέον κομμάτι του βασικού εξοπλισμού σε όλα τα μοντέλα λεωφορείων της Daimler Buses.
Ομοίως, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Attention Assist (AtAs), που ελέγχει τον οδηγό πάνω σε θέματα κούρασης ή απροσεξίας, συμπεριλαμβανομένης μια διεπαφής για τη χρήση αλκοολόμετρων στο χώρο εργασίας.
Αντίστοιχα, η - προαιρετική προηγουμένως, στάνταρ πια - κάμερα οπισθοπορείας παρέχει εικόνα είτε στην οθόνη του cockpit είτε σε μια πρόσθετη οθόνη 7 ιντσών.