Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το πρώτο αυτόνομο λεωφορείου Επιπέδου 4 της Ευρώπης (και των ΗΠΑ) που περνάει στην παραγωγή, είναι το Karsan Autonomous Atak Electric.

Στιγμιότυπο από το διαδικτυακό ντεμπούτο του Autonomous Atak Electric της Karsan.

«Εργαζόμαστε στο Autonomous Jest και σε μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων στις κατηγορίες των 12 και 18 μέτρων», δήλωσε ο CEO της Karsan, Okan Baş.

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, πρόσφατα εξέτασε και επιβιβάστηκε στο Autonomous Atak Electric.

Τις επόμενες μέρες το πρώτο Autonomous Atak Electric θα παραδοθεί στη Ρουμανία, ενώ στο επόμενο διάστημα το αυτόνομο λεωφορείο θα μεταφέρει φοιτητές σε μία πανεπιστημιούπολη του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ.

Νέο αυτόνομο Karsan Atak Electric (+vids)

2.584 Επισκέψεις στο άρθρο (9/3/2021)

Το νέο Atak Electric είναι έτοιμο προς παραγωγή με την Karsan να έχει στα… σκαριά αντίστοιχη έκδοση του μικρότερου Jest καθώς και ηλεκτρικά λεωφορεία μήκους 12 και 18 μέτρων

Το διαδικτυακό λανσάρισμα του Autonomous Atak Electric πραγματοποίησε πρόσφατα η Karsan, ενός αυτόνομου λεωφορείου που στηρίζεται στο ηλεκτρικό Atak Electric των 8,3 μέτρων και το οποίο είναι το πρώτο αυτόνομο λεωφορείο Επιπέδου 4 της Ευρώπης και των ΗΠΑ, το οποίο είναι έτοιμο για σειριακή παραγωγή.
Το αυτόνομο Atak Electric εξελίχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία ADASTEC από την ΗΠΑ, η οποία «δάνεισε» στους Τούρκους το λογισμικό του συστήματος αυτόνομης οδήγησης του λεωφορείου. Έτσι, το Autonomous Atak Electric μπορεί να κινηθεί σε μία προκαθορισμένη διαδρομή χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, αναπτύσσοντας ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα. Διαθέτει αισθητήρες LiDAR που αποτυπώνουν τρισδιάστατα ό,τι συμβαίνει σε ακτίνα 120 μέτρων, ενώ το εμπρόσθιο ραντάρ στέλνει ραδιοκύματα σε απόσταση 160 μέτρων. Επιπλέον, εξοπλίζεται με έξι κάμερες RGB που προσφέρουν εικόνες υψηλής ανάλυσης και παράλληλα φέρει κάμερες θερμικής απεικόνισης για να «βλέπει» τα έμβια όντα. Το λεωφορείο λειτουργεί σε όλες τις οδικές συνθήκες, νύχτα και ημέρα και είναι σε θέση να σταματάει και να αναχωρεί αυτόνομα από στάσεις λεωφορείων, να διαχειρίζεται την επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών, να κινείται σε πλατείες, να ανταποκρίνεται στους φωτεινούς σηματοδότες κ.λπ.
Το καινοτόμο λεωφορείο της Karsan μπορεί να μεταφέρει έως και 52 επιβάτες, με τον μέγιστο αριθμό καθισμάτων να είναι 21 (+2 αναδιπλούμενα). Όπως και το «απλό» Atak Electric, διαθέτει ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες της BMW i. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 230 kW (313 PS) και ροπή 2.500 Nm, ενώ παίρνει ενέργεια από μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 220 kWh, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία έως και 300 χλμ, με τη φόρτιση (0% - 80%) σε έναν ταχυφορτιστή των 80 kW, να διαρκεί 3 ώρες.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης λανσαρίσματος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Karsan, Okan Baş, αποκάλυψε πως ετοιμάζουν και την αυτόνομη έκδοση του μικρότερου Jest Electric, τονίζοντας πως από εδώ και πέρα, κάθε λεωφορείο που θα φέρει τα σήματα της Karsan θα είναι συμβατό με τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4. Επιπλέον, ο ισχυρός άνδρας της τούρκικης εταιρείας ξεκαθάρισε πως στο προσεχές διάστημα θα λανσαριστούν πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία μήκους 12 και 18 μέτρων.
Δείτε στα παρακάτω βίντεο της Karsan, την παρουσίαση του Autonomous Atak Electric, τον κ. Okan Baş να μιλάει για αυτό...