Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo
10.424 Επισκέψεις στο άρθρο (10/5/2018)
Μόλις τρεις εβδομάδες μετά την παρουσίαση του πρώτου εξ ολοκλήρου ηλεκτρικού φορτηγού της Volvo Trucks, του Volvo FL Electric, η εταιρεία διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της με ένα ακόμα ηλεκτρικό φορτηγό, το FE Electric.
Η Volvo Trucks προχώρησε στην παρουσίαση του δεύτερου αμιγώς ηλεκτροκίνητου φορτηγού της, του FE Electric, που ακολουθεί με μικρή διαφορά το FL Electric του οποίου το ντεμπούτο έγινε μόλις τρεις εβδομάδες πριν. Με αυτή την παρουσίαση η Volvo Trucks διαθέτει πλεόν μια πλήρη σειρά ηλεκτροκίνητων φορτηγών για αστικές μεταφορές, κάνοντας παράλληλα ένα ακόμα στρατηγικό βήμα προς την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πρότασης στο χώρο των ηλεκτροκίνητων μεταφορικών λύσεων. Με τον τρόπο αυτό, ανοίγεται η πόρτα σε νέες μορφές συνεργασίας της φίρμας με τους αστικούς φορείς, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, την ελάττωση του θορύβου από την κυκλοφορία και τον περιορισμό της συμφόρησης κατά τις ώρες αιχμής, καθώς η κυκλοφορία των επαγγελματικών οχημάτων θα μπορεί να γίνεται αθόρυβα, χωρίς να εκλύονται καυσαέρια από τις εξατμίσεις τους, τις πρώτες πρωινές ώρες ή αργά τη νύχτα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Προέδρου της Volvo Trucks, κ. Claes Nilsson.
Το πρώτο Volvo FE Electric, ένα απορριμματοφόρο του οποίου η κατασκευή αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αμαξωμάτων της Ευρώπης, τη Faun, θα τεθεί σε κανονική χρήση στις αρχές του 2019 στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, το Αμβούργο. Σήμερα, κάθε ένα από τα 300 συμβατικά απορριμματοφόρα της Volvo Trucks εκπέμπει περίπου 31.300 κιλά διοξειδίου του άνθρακα το χρόνο. Ένα ηλεκτροκίνητο απορριμματοφόρο με μπαταρία η οποία θα διαρκούσε ολόκληρη τη βάρδια των οκτώ με δέκα ωρών, θα αποτελούσε τεχνολογική επανάσταση. Ένα ακόμα όφελος είναι το γεγονός ότι η Stadtreinigung Hamburg παράγει ηλεκτρισμό με μηδενική επιβάρυνση στο φαινομένο του θερμοκηπίου.
Σημειώνεται πως, το νέο Volvo FE Electric θα προσφέρεται σε πολλές παραλλαγές για διάφορους τύπους μεταφορικών εργασιών με τη νέα καμπίνα χαμηλής εισόδου της Volvo, η οποία σύμφωνα με τη ανακοίνωση της εταιρείας διευκολύνει την είσοδο στην καμπίνα και την έξοδο από αυτήν, και παρέχει στον οδηγό εποπτική θέα προς πάσα κατεύθυνση. Επιπλεόν, η χωρητικότητα της μπαταρίας μπορεί να βελτιστοποιηθεί με βάση τις εκάστοτε ανάγκες και η φόρτιση μπορεί να γίνεται είτε μέσω του ρεύματος δικτύου ή σε σταθμούς ταχείας φόρτισης.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως το νέο Volvo FE Electric έχει σχεδιαστεί για βαρύτερες χρήσεις αστικών διανομών και μεταφοράς απορριμμάτων με μικτά βάρη μέχρι 27 τόνους, ενώ οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη το 2019.
Στοιχεία για το Volvo FE Electric
- Πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό διανομών, αποκομιδής απορριμμάτων και άλλων εφαρμογών σε αστικές συνθήκες, ΜΒΟ 27 τόνων.
- Παραγωγή/μετάδοση ισχύος: Δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 503 ίππων ή αλλιώς 370 kW (353 άλογα ή 260 kW η συνεχής αποδιδόμενη ισχύς) με σύστημα μετάδοσης δύο ταχυτήτων της Volvo.
- Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρων 850 Nm.
- Μέγιστη ροπή οπίσθιου άξονα 28 kNm.
- Αποθήκευση ενέργειας: Μπαταρίες ιόντων λιθίου, 200–300 kWh.
- Αυτονομία: Μέχρι 200 χλμ.
- Φόρτιση: Διατίθενται δύο διαφορετικά συστήματα φόρτισης CCS2: Μέγιστη ισχύς φόρτισης 150 kW DC. Φόρτιση χαμηλής ισχύος: Μέγιστη ισχύς φόρτισης 22 kW ΑC.
- Χρόνος φόρτισης: Από άδειες έως πλήρως φορτισμένες μπαταρίες (300 kWh): CCS2 150 kW περ. 1,5 ώρα, Φόρτιση χαμηλής ισχύος περ. 10 ώρες.