ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Έντονες είναι οι αντιδράσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης στο νέο –σχετικό- νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

Οι αλλαγές που έρχονται στις εξετάσεις οδήγησης

3.002 Επισκέψεις στο άρθρο (3/2/2021)

Δέκα (+1) αλλαγές προωθεί το υπουργείο Μεταφορών στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων οδήγησης, με το νομοσχέδιο να προκαλεί τη σφοδρή αντίδραση του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης!

Το Σχέδιο Νόμου για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση Υποψήφιων Οδηγών παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Οι στόχοι του Νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και η καλύτερη προετοιμασία του οδηγού, προκειμένου αυτός να βγει έτοιμος στον δρόμο από τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης. Επιπλέον, σχεδιάζεται να μπει «φρένο» σε φαινόμενα διαφθοράς.
 
10+1 μία αλλαγές στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών
Τα δέκα συν ένα βασικά σημεία του Νομοσχεδίου, παρουσίασε ο κ. Κεφαλογιάννης, τα οποία είναι τα εξής:
  1. Έλεγχος ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στα πρότυπα του gov.gr.
  2. Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών: Η φωτογραφία του Δελτίου Εξέτασης υποψηφίου θα διασταυρώνεται με ψηφιακή φωτογραφία, που θα λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο, από κάμερα η οποία θα τοποθετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το γνωστό φαινόμενο του να προσέρχεται στις εξετάσεις άτομο διαφορετικό από τον υποψήφιο.
  3. Την πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων θα διενεργεί ένας εξεταστής, ο οποίος πλέον θα κάθεται στη μπροστινή θέση του συνοδηγού, ενώ ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα. Σταματά έτσι το φαινόμενο του να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτής στον τρόπο οδήγησης του υποψηφίου, κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
  4. Για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοπιστίας και του ευρύτερου ελέγχου των πρακτικών εξετάσεων, η όλη δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Προβλέπεται πλέον ειδικότερα η χρήση φορητής – κι όχι μόνιμης – κάμερας 360ο, που διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Η κάμερα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία.
  5. Δημιουργείται ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με τη χορήγηση, επέκταση και ανανέωση της άδειας οδήγησης. Επιπλέον, οι θεωρητικές εξετάσεις θα διεξάγονται από νέο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη βάση τράπεζας θεμάτων και όχι γνωστών από πριν ερωτήσεων και απαντήσεων.
  6. Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών από τις Υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας. Το Μητρώο αυτό θα είναι ανοιχτό σε όλους τους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Προβλέπεται και η δυνατότητα ένταξης στο Μητρώο Εξεταστών και ιδιωτών.
  7. Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών, για τον έλεγχο τόσο των θεωρητικών όσο και των πρακτικών εξετάσεων, αλλά και την επιτήρηση των εξεταστών. Στο Μητρώο αυτό θα εντάσσεται και το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
  8. Η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
  9. Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων, καθώς και του έργου των εξεταστών, από την αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το σύστημα αξιολόγησης θα συνοδεύεται από ένα μηχανισμό επιβράβευσης και κυρώσεων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στην έξοδο από το Μητρώο Εξεταστών.
  10. Για πρώτη φορά υπάρχουν ειδικές προβλέψεις που διευκολύνουν τις εξετάσεις Ατόμων με Αναπηρία. Ειδικότερα, προβλέπεται ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων απολαμβάνουν το καθεστώς διεθνούς προστασίας στη χώρα μας. Επιπλέον, προβλέπεται ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και με υπότιτλους.
Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα, ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.
  • +1: Παρέχεται η δυνατότητα σε όσους νέους και νέες έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, να παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης.
Τα θεωρητικά μαθήματα θα μπορούν να πιστοποιηθούν, πριν τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, δηλαδή θα μπορεί ο υποψήφιος να έχει περάσει τα σήματα πριν τα 18. Με τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, οι υποψήφιοι θα έχουν δικαίωμα, όπως συμβαίνει σήμερα, να δηλώσουν συμμετοχή για τη διεξαγωγή της πρακτικής δοκιμασίας και την απόκτηση άδειας οδήγησης

«Αλήθεια με ποιον τρόπο καταπολεμάτε τη διαφθορά

Σφοδρή ήταν η αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, η ανακοίνωση του οποίου φέρει τον τίτλο «Αλήθεια με ποιον τρόπο καταπολεμάτε τη διαφθορά;» και κάνει λόγο για ένα Νομοσχέδιο «…το οποίο ελάχιστα αγγίζει την Οδική Ασφάλεια και τη σύγχρονη κινητικότητα, ενώ ενισχύει τη σύγχυση τη διαπλοκή και τη διαφθορά. Προσπαθεί να διασκεδάσει την ίδια απαράλαχτη και απελπιστική κατάσταση που βιώνουμε καθημερινά  με δευτερεύουσες – σωστές κατά τα άλλα –  διατάξεις, οι οποίες έπρεπε να είχαν εφαρμοστεί από χθες».
Στην ανακοίνωση του Συλλόγου τονίζεται πως «… καταρτίζεται Μητρώο Εξεταστών ανά κατηγορία στο οποίο έχουν θέση και ιδιώτες, αλλά δεν διευκρινίζει, αν το συγκεκριμένο σώμα, θα έχει εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές καταβολές». Επιπλέον, γίνεται αναφορά και στις κάμερες και σημειώνεται πως δεν έχουν υπάρξει «… ασφαλιστικές δικλείδες στην χρησιμοποίησής τους». Προβληματισμός υπάρχει και για την τοποθέτηση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα του οχήματος, αλλά κα για τη συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας στον έλεγχο των εξετάσεων.