Τα οχήματα με σύστημα fuel-cells διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα, δεξαμενή για το υδρογόνο, συστοιχίες μπαταριών και φυσικά τις κυψέλες καυσίμων.

Εντός του συστήματος fuel-cells, το καύσιμο (υδρογόνο) αναμειγνύεται με οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρική ενέργειας με μόνο κατάλοιπο το νερό!

Πως λειτουργεί το σύστημα «fuel-cells»

Η χρήση του συστήματος fuel-cells (κυψέλες καυσίμου) για την κίνηση των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί μια ιδιαίτερα βιώσιμη και αποδοτική λύση ακόμη και για τον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών.

 
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μεγάλο… στοίχημα που όλες ανεξαιρέτως οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευελπιστούν να… κερδίσουν στο άμεσο προσεχές διάστημα, διασφαλίζοντας τις βέλτιστες λύσεις στους πελάτες τους που αναζητούν αποδοτικά, μηδενικών ρύπων και με μειωμένο κόστος χρήσης οχήματα για τις πάσης φύσεως χρήσεις για τις οποίες τα προορίζουν.
Όπως είναι φυσικό, αναλόγως των ιδιαιτεροτήτων της χρήσης αλλά και της αγοράς, συγκεκριμένες λύσεις (πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα, υβριδικά οχήματα, fuel-cells οχήματα κ.ο.κ.) προσφέρουν διαφορετικά οφέλη και εχέγγυα.
Σε ότι αφορά στο σύστημα «κυψελών καυσίμου» (fuel cells), έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής πως μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική επιλογή για πολλαπλούς τύπους εφαρμογών, τόσο εντός όσο και εκτός της πόλης για βαρέα οχήματα, ενώ το γεγονός ότι εμφανίζει αρκετές… ομοιότητες με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, το καθιστά πιο «οικείο».
Πιο συγκεκριμένα το υδρογόνο χρησιμοποιείται ως καύσιμο για το σύστημα fuel-cells όπου, με την προσθήκη οξυγόνου μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια με το μοναδικό κατάλοιπο της εν λόγω διαδικασίας να είναι… νερό (H2O).
Η εν λόγω ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του οχήματος ενώ, όπως είναι φυσικό υπάρχουν και συστοιχίες μπαταριών όπου αποθηκεύεται ηλεκτρική ενέργεια που προκύπτει από την μετατροπή της (από κινητική) κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης του οχήματος.
Η εν λόγω ενέργεια χρησιμοποιείται όταν ο κινητήρας απαιτεί μεγαλύτερα επίπεδα σε κάποια φάση του δρομολογίου ή για την αύξηση της αυτονομίας του οχήματος.
Τέλος σε ότι αφορά στις… ομοιότητες του συστήματος fuel-cells σε σχέση με τους συμβατικούς τύπους οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης εστιάζονται στο γεγονός ότι το όχημα καλείται να ανεφοδιαστεί τακτικά με υδρογόνο, μια διαδικασία απλή που διαρκεί αντίστοιχο χρόνο (ή και λιγότερο) με την πλήρωση των δεξαμενών ενός σύγχρονου φορτηγού με πετρέλαιο κίνησης.
Φυσικά, προκειμένου τα οχήματα με σύστημα fuel-cells να αποδείξουν τις δυνατότητες τους, απαιτείται η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου σημείων ανεφοδιασμού τους ενώ, σε ότι αφορά το υδρογόνο, αξίζει να σημειώσουμε πως αποτελεί ένα από τα στοιχεία με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στον πλανήτη.
 
 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΜΕΤΑΔΟΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ