Η Scania έθεσε για πρώτη φορά σε κυκλοφορία φορτηγό με συνδυασμό διπλού συρμού, το οποίο τροφοδοτείται από ανανεώσιμα καύσιμα, όντας ίσως το πιο βιώσιμο βαρέως όχημα μεγάλων αποστάσεων στη Νότια Ευρώπη.
Η ισπανική εταιρεία διαχείρισης βιομηχανικών logistics και εφοδιαστικής αλυσίδας Sesé έθεσε σε κυκλοφορία μαζί με την Scania το πρώτο φορτηγό με συνδυασμό διπλού συρμού, το οποίο τροφοδοτείται από ανανεώσιμα καύσιμα. Σύμμαχοι σε αυτό το εγχείρημα ήταν η εταιρεία Repsol και η Volkswagen.
Με μήκος 31,7 μέτρων θα διανύει 4.500 χιλιόμετρα την εβδομάδα
Πρωταγωνιστής, ο
τράκτορας Scania R650 4x2 με διπλό συρμό συνολικού μήκους 31,7 μέτρων, ο οποίος θα διανύει 4.500 χιλιόμετρα την εβδομάδα μεταξύ των ισπανικών πόλεων Παμπλόνα και Βαρκελώνη. Με τον συνδυασμό μεγαλύτερων οχημάτων και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών καυσίμων,
μειώνεται σημαντικά οι εκπομπές CO2. Αυτές οι πιλοτικές μεταφορές αποτελούν μέρος των διεθνών ομάδων οχημάτων
DUOTRAILER που εκτελούν πραγματικές δοκιμές σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σε συνεργασία με το Ισπανικό Πανεπιστήμιο της Σαραγόσα. Η μελέτη στοχεύει στην εξεύρεση τρόπων βελτίωσης όλων των πτυχών των οδικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της οδικής ασφάλειας, της αποδοτικότητας των εμπορευματικών μεταφορών, της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών.
Με ανανεώσιμα καύσιμα που προέρχονται από τη Repsol
Στην περίπτωση των
Duo Trailer, συνδέονται δύο συμβατικά ημιρυμουλκούμενα μήκους 13,6 μέτρων και έλκονται από μία κεφαλή φορτηγού με ικανότητα ρυμούλκησης 70 τόνων. Σε ότι αφορά τα ανανεώσιμα καύσιμα, προέρχονται από τη
Repsol που δηλώνει πως οι εκπομπές CO2 α μειωθούν περαιτέρω έως και 90%. Το προηγμένο βιοκαύσιμο
HVO (υδροεπεξεργασμένο φυτικό έλαιο) παράγεται από απόβλητα, όπως χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια και υπολείμματα γεωργίας και δασοκομίας. Επιπλέον διαθέτει τις πιστοποιήσεις βιωσιμότητας που απαιτούνται από την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ενώ πληροί όλες τις τεχνικές απαιτήσεις που εγγυώνται τη χρήση του σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ χωρίς να χρειάζεται καμία τροποποίηση.
Η Scania εστιάζει στη χρήση βιοκαύσιμων
Μέχρι στιγμής, οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με τράκτορα με ένα μόνο ημιρυμουλκούμενο, αν και η τροφοδότηση με βιοκαύσιμα έγιναν για πάνω από 550.000 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας αξιόπιστα αποτελέσματα. Η
Scania είναι μία εταιρεία που έχει εστιάσει στις έρευνες για ανανεώσιμα καύσιμα εδώ και δεκαετίες. Εξ άλλου, η
Scania δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 20 τοις εκατό από οχήματα που παραδόθηκαν το 2025, σε σύγκριση με τις εκπομπές από οχήματα που πωλήθηκαν το 2015.