ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Χάρη στην πληρέστατη γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της, η Volvo Trucks έχει διαθέσει περισσότερα από 5.000 e-trucks από το 2019 (από αριστερά FE Electric, FM Electric, FH Electric, FMX Electric & FL Elect

Χάρη στην πληρέστατη γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της, η Volvo Trucks έχει διαθέσει περισσότερα από 5.000 e-trucks από το 2019 (από αριστερά FE Electric, FM Electric, FH Electric, FMX Electric & FL Electric).

Η χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα μπορούσε να επιφέρει όφελος έως και άνω των 36.000 ευρώ/έτος στον ιδιοκτήτη του.

Η χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα μπορούσε να επιφέρει όφελος έως και άνω των 36.000 ευρώ/έτος στον ιδιοκτήτη του.

  • Χάρη στην πληρέστατη γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της, η Volvo Trucks έχει διαθέσει περισσότερα από 5.000 e-trucks από το 2019 (από αριστερά FE Electric, FM Electric, FH Electric, FMX Electric & FL Elect
  • Η χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα μπορούσε να επιφέρει όφελος έως και άνω των 36.000 ευρώ/έτος στον ιδιοκτήτη του.

Μια μιατιά στην ελληνική αγορά φορτηγών από τον κ. Βασίλη Δαμιανό, δ/ντή πωλήσεων της Volvo Trucks & Buses

27.016 Επισκέψεις στο άρθρο

A.T. Pro:


Η χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα μπορούσε να επιφέρει όφελος έως και άνω των 36.000 ευρώ/έτος στον ιδιοκτήτη του.

Η χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα μπορούσε να επιφέρει όφελος έως και άνω των 36.000 ευρώ/έτος στον ιδιοκτήτη του.

Οι πωλήσεις νέων φορτηγών εμφανίζουν αύξηση σε σχέση με το 2022 ωστόσο, δεν παύουν να είναι ιδιαίτερα χαμηλές σε σχέση με τα δεδομένα προ 10ετίας. Πιστεύετε πως υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης δεδομένων και των μεγάλων έργων (Μετρό, οδοποιία, διαγωνισμοί Δημοσίου κ.ο.κ.) που βρίσκονται σε εξέλιξη; 
Β.Δ.:
Σαφώς τα έργα υποδομών θα παίξουν σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις νέων φορτηγών και στο συνολικό μέγεθος της αγοράς. Ήδη, αρκετές κατασκευαστικές εταιρίες έχουν προβεί σε παραγγελίες φορτηγών ενισχύοντας τον στόλο τους προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις των έργων. Η Volvo Trucks και στον κλάδο των χωματουργικών – εργοταξιακών φορτηγών προσφέρει τις πλέον κατάλληλες και αξιόπιστες λύσεις.
 
A.T. Pro:
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ACEA, ο στόλος φορτηγών οχημάτων στην Ελλάδα είναι –μακράν- ο πιο… υπέργηρος στην ΕΕ. Πως θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, που δεν αφορά μόνο την οδική ασφάλεια; Ποιες θα ήταν κατά τη γνώμη σας οι πιο ρεαλιστικές λύσεις που θα μπορούσε να προωθήσει η Πολιτεία;
 
Β.Δ.:
Δυστυχώς, ο μέσος όρος ηλικίας του κυκλοφορόντος πάρκου φορτηγών στη χώρα μας ξεπερνάει τα 20 έτη. Επιπρόσθετα, με μια προσεκτική ματιά αντιλαμβάνεται κάποιος ότι η πλειοψηφία των γερασμένων φορτηγών που κυκλοφορούν ανάμεσα μας είναι πλημμελώς συντηρημένα. Έτσι, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η οδική ασφάλεια που αναφέρατε προηγουμένως τείνει να γίνει άγνωστη λέξη.

Όσον αφορά την περιβαλλοντική επιβάρυνση, η πραγματικότητα γίνεται χειρότερη.

Είτε κάποιος διαθέτει φορτηγό Euro 0 είτε φορτηγό Euro 6, δεν υπάρχει καμία διάκριση.

Θα έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια να έχουν γίνει οι κατάλληλες ενέργειες και να έχουν δοθεί κίνητρα για τον εκσυγχρονισμό του στόλου φορτηγών. Είναι ξεκάθαρο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι αυτός που επιβαρύνει το περιβάλλον πρέπει να πληρώνει. Όσο περισσότερο CO2 και θόρυβο εκπέμπει κάποιος, τόσο περισσότερο θα πρέπει να επιβαρύνεται.

Θα μπορούσαμε να γεμίσουμε σελίδες με προτάσεις και επιχειρήματα, ενδεικτικά θα αναφέρω κάποια από αυτά:
  1. Κατηγοριοποίηση του αντιτίμου των διοδίων σύμφωνα με την αντιρρυπαντική τεχνολογία όπως συμβαίνει εδώ και δεκαετίες στην Ευρώπη. Επίσης, η χρέωση θα πρέπει να γίνει χιλιομετρική.
  2. Κατηγοριοποίηση των τελών κυκλοφορίας σύμφωνα με την αντιρρυπαντική τεχνολογία του οχήματος.
  3. Φορολογικά κίνητρα, όπως φόρο-απαλλαγές και ευέλικτες αποσβέσεις των παγίων οχημάτων εφόσον είναι καινούρια – αμεταχείριστα.
  4. Επιδότηση αγοράς καινούριων – αμεταχείριστων φορτηγών προσαρμόζοντας τα κριτήρια που ισχύουν και σε άλλα αναπτυξιακά προγράμματα στην χώρα μας (πχ. Λεωφορεία ΚΤΕΛ, Μηχανήματα Έργου).
  5. Επιδότηση κόστους συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και άνετης-ασφαλούς διαβίωσης του οδηγού, όπως ακριβώς συμβαίνει για παράδειγμα στην Γερμανία.
  6. Περιορισμός κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα μετά την δύση του ηλίου.
Παράλληλα όμως θα πρέπει να διασφαλιστεί υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις μεταφορικές εταιρίες / μεταφορείς, με αυστηρά και διαφανή κριτήρια (ασφαλιστικές, φορολογικές ενημερότητες, ισολογισμοί, κ.α.), ώστε σε συνδυασμό με τις παραπάνω προτάσεις η απόκτηση καινούριου – αμεταχείριστου φορτηγού να γίνει η πλέον ελκυστική.

A.T. Pro:

Μόλις πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τον νέο (πιο «ελαστικό») Κανονισμό Euro 7. Η προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σε ότι αφορά στα φορτηγά οχήματα, εστιάζεται στην παρούσα φάση στην εξέλιξη εναλλακτικών συστημάτων μετάδοσης της κίνησης, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικά, είτε με καύσιμο το υδρογόνο, εγκαταλείποντας πλήρως άλλους τύπους καυσίμων όπως το φυσικό αέριο.

Ποια είναι η θέση της Volvo Trucks σε αυτό το ζήτημα και ποιες είναι οι σχετικές λύσεις που έχετε να προσφέρετε (αυτήν τη στιγμή) στους πελάτες σας; Επίσης, ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που θεωρείτε πως υπάρχουν αυτήν τη στιγμή, στην προώθηση των ηλεκτροκίνητων φορτηγών (άνω των 3,5t.) στην Ελλάδα;

 
Β.Δ.:
Η Volvo Trucks υποστηρίζει και έχει διαθέσει στην Ευρωπαϊκή αγορά από το 2017 φορτηγά που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο. Ως καύσιμο είναι σαφώς λιγότερο ρυπογόνο από το diesel και πολύ ασφαλές ως προς την ανάφλεξή του σε περίπτωση ατυχήματος, σε αντίθεση με το Φυσικό Αέριο που χρησιμοποιούν άλλοι κατασκευαστές.

Ήδη από το 2021 η Volvo Trucks ήταν ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών που ξεκίνησε την μαζική παραγωγή και την διάθεση στις αγορές, αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών.

Καθώς μιλάμε, το μερίδιο αγοράς της Volvo Trucks σε αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά ξεπερνάει Πανευρωπαϊκά το 40% καθιστώντας τη ηγέτη στην ηλεκτροκίνηση. Στην Ελληνική αγορά λανσάραμε πρώτοι το αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό άνω των 19 τόνων και ήδη εντός των επόμενων μηνών θα παραδώσουμε σε πελάτες μας 3 ηλεκτρικά φορτηγά.

Ως πρώτο κίνητρο απόκτησης ενός ηλεκτρικού φορτηγού, θα πρέπει να δοθεί η εξαίρεση του από την καταβολή αντιτίμου διοδίων όπως για παράδειγμα συμβαίνει στην Ελβετία. Σε συνδυασμό με κάποιες από τις ενέργειες που αναφέραμε προηγουμένως και ανάλογα της χιλιομετρικής χρήσης του οχήματος, το όφελος θα μπορούσε να ξεπεράσει τις 36.000 ευρώ ετησίως. Παρόλα αυτά, η εξέλιξη συνεχίζεται και εκτιμώ ότι σύντομα θα υπάρξουν νέες τεχνολογικές εξελίξεις.

Νωρίτερα αναφερθήκαμε στα έργα υποδομών που συμβαίνουν στη χώρα μας. Θα πρέπει το συντομότερο να προβλεφθεί δίκτυο φόρτισης ικανό να υποστηρίξει την φόρτιση μεσαίων και βαρέων φορτηγών. 
 
A.T. Pro:
Είναι σαφές πως η αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών οχημάτων είναι ιδιαίτερα μεγάλη και στην Ελλάδα. Ποιες είναι οι ενέργειες της εταιρείας σας προκειμένου να υποστηρίξουν τις απαιτήσεις των πελατών που αναζητούν τέτοιες λύσεις;
 
Β.Δ.:
Ως αποκλειστικός εισαγωγέας - διανομέας της Volvo Trucks σε Ελλάδα και Κύπρο, φροντίζουμε πάντα να διαθέτουμε ελεγμένα και ποιοτικά μεταχειρισμένα φορτηγά που στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν ξεπερνούν τα 4 έτη. 

Μέσω των ευέλικτων προγραμμάτων που διαθέτουμε, η κτήση ενός ποιοτικού φορτηγού Volvo γίνεται προσιτή στην πλειοψηφία των αυτοκινητιστών.
 

Σελίδα 1To 40% των ηλεκτρικών φορτηγών που κυκλοφορούν είναι Volvo!
Σελίδα 2Μια μιατιά στην ελληνική αγορά φορτηγών από τον κ. Βασίλη Δαμιανό, δ/ντή πωλήσεων της Volvo Trucks & Buses
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »