Συντήρηση PRO diesel οχημάτων. Η βίβλος.
- Τα ηλεκτρικά επαγγελματικά, λόγω και της βαριάς τους μπαταρίας είναι «ασήκωτα»
- Χρειάζονται ειδικά λάστιχα (EV compatible) που αντέχουν το βάρος και δεν φθείρονται γρήγορα
- Αν έχουν και μικρότερη αντίσταση κύλισης, αυξάνουν τα χιλιόμετρα διανομών με 1 φόρτιση
- Πρέπει να ανταποκρίνονται στο ξεκίνημα με μεγάλη ροπή (που έχουν τα e-Van).
Τα ηλεκτρικά επαγγελματικά εξελίσσονται διαρκώς, σε επιταχύνσεις, χωρητικότητες μπαταρίας, αίσθηση στον δρόμο. Όμως τα ηλεκτρικά διαθέτουν μια σημαντική «αχίλλειο πτέρνα»: το βάρος τους. Ανέκαθεν τα νέα οχήματα ήταν πιο βαριά από τα προηγούμενα, λόγω κυρίως των νέων συστημάτων ασφαλείας. Όμως τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν και το extra βάρος της μπαταρίας, το οποίο επηρεάζει άμεσα και το ωφέλιμο φορτίο του οχήματος.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως το όχημα και κυρίως τα ελαστικά του δέχονται πολύ μεγαλύτερες πιέσεις, τόσο σε επιτάχυνση όσο και σε φρενάρισμα. Στις στροφές πάλι, το πρόσθετο βάρος «ζορίζει» τα ελαστικά, ορισμένες φορές και πέρα από τα όριά τους, κάτι που μπορεί να τα φθείρει γρηγορότερα ή, ακόμα χειρότερα, να προκαλέσει ατύχημα.
Μέχρι πρότινος, υπήρχαν τα XL (Extra Load) ελαστικά, τα οποία ήταν σχεδιασμένα για να αντέχουν το μεγαλύτερο βάρος. Όμως, στην περίπτωση των ηλεκτρικών, ακόμα και τα ελαστικά XL μπορούν να τα «βρουν μπαστούνια». Γι `αυτό καθιερώνεται σταδιακά ο νέος δείκτης ετικέτας ελαστικού HL. Τα HL ελαστικά μπορούν να μεταφέρουν περισσότερο φορτίο, ενώ δέχονται και υψηλότερες πιέσεις αέρα, βελτιώνοντας την σταθερότητα του οχήματος.
Τα πλεονεκτήματα ενός EV ελαστικού έναντι ενός απλού ελαστικού.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Τα ελαστικά HL παραμορφώνονται λιγότερο κατά την επαφή τους στο δρόμο. Αυτό σημαίνει πως «κυλάνε» πιο άνετα στο δρόμο, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας. Ως αποτέλεσμα αυξάνεται η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων που τα «φοράνε», μειώνοντας έτσι και τις στάσεις για φόρτιση.
Οι επιταχύνσεις των ηλεκτρικών Van είναι πολύ πιο άμεσες, ειδικά στο ξεκίνημα, όπου η ροπή βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα. Ένα καλό ελαστικό πρέπει να μπορεί να αντέχει σε αυτή την ροπή, προκειμένου να είναι και οικονομικό στη χρήση αλλά και ασφαλές, σε κάθε συνθήκη.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr