Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Το 41% των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν είναι άνω των 55 χρονών

Το 41% των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν είναι άνω των 55 χρονών

5.031 Επισκέψεις στο άρθρο

- Υπάρχει έλλειψη προσωπικού που μπορεί να διπλασιαστεί ως το 2028.
- Στο ποσοστό συνέβαλε η ραγδαία ανάπτυξη του κλάδου μετά τον COVID.
- Η υπογεννητικότητα διευρύνει το πρόβλημα, καθώς «γερνάει» ο πληθυσμός
- Υψηλά τα έξοδα εκπαίδευσης-ως και 4 φορές τον κατώτατο μισθό στην Γερμανία!

Υπάρχει έλλειψη προσωπικού που μπορεί να διπλασιαστεί ως το 2028.

Η έλλειψη οδηγών λεωφορείου και πούλμαν στην Ευρώπη είναι πιο σημαντική από ό,τι φαίνεται με μια πρώτη ματιά. Η ταχύτατη ανάπτυξη του κλάδου μεταφορών μετά τον COVID προκάλεσε σοβαρά προβλήματα ελλείψεων σε οδηγούς, κυρίως σε λεωφορεία τοπικών γραμμών, τουριστικά λεωφορεία, αλλά και πούλμαν μεγάλων διαδρομών.
 
Το πιο ανησυχητικό όμως είναι το γεγονός ότι η Ευρώπη έχει οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν προχωρημένων ηλικιών. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών, το 41% των οδηγών πούλμαν και λεωφορείων αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη είναι άνθρωποι ηλικίας 55 ετών και άνω. Το κακό στην ιστορία είναι ότι η έλλειψη προσωπικού μπορεί να διπλασιαστεί ως το 2028, καθώς σταδιακά συνταξιοδοτούνται οι οδηγοί και δεν υπάρχουν νέοι οδηγοί να τους αντικαταστήσουν. Ως αποτέλεσμα όλα τα δίκτυα μαζικής μεταφοράς «αφήνονται στην τύχη τους», καθώς δεν υπάρχουν κίνητρα πρόσληψης και (κυριότερο) διατήρησης νεαρού εργατικού δυναμικού.
 
Η έλλειψη οδηγών λεωφορείων και πούλμαν θα πλήξει και τους στόχους της Ε.Ε. για μειωμένες εκπομπές CO2, καθώς περισσότερος κόσμος θα στραφεί στα αυτοκίνητα ως μέσο μεταφοράς.
 

Υψηλά τα έξοδα εκπαίδευσης – πάνω από 4 φορές τον κατώτατο μισθό στην Γερμανία!

Δυστυχώς δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τον «ελέφαντα στο δωμάτιο»: το κόστος εκπαίδευσης οδηγών είναι υψηλό, ενώ η απόσταση από την απόκτηση διπλώματος στην κάλυψη θέσης είναι μεγάλη. Το ελάχιστο όριο ηλικίας για πλήρως εκπαιδευμένους οδηγούς πούλμαν και λεωφορείων πρέπει να ρυθμιστεί στα 21 έτη. Τα μέλη-κράτη της E.E. πρέπει από την άλλη να εφαρμόσουν το ελάχιστο όριο ηλικίας (18) στις μετακινήσεις εντός χώρας.
 
Το υψηλό κόστος απόκτησης, εκπαίδευσης και ασφάλισης ενός νέου οδηγού είναι επίσης απαγορευτικό: Για παράδειγμα στην Γερμανία, το κόστος απόκτησης άδειας οδήγησης λεωφορείου ή πούλμαν καλύπτει 4 κατώτατους μισθούς. Μια άλλη πρόταση θα ήταν να μειωθεί το κόστος απόκτησης άδειας, ώστε να προσελκύσει περισσότερους νέους οδηγούς.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »