Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πως σύντομα θα δώσει τη δυνατότητα σε 20 πελάτες της σε όλη την Ευρώπη να οδηγήσουν πιλοτικά το πρώτο ηλεκτροκίνητο φορτηγό της με στόχο τη μαζική παραγωγή από το 2020.
Από τον Σεπτέμβριο του 2016, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε στην πρόσφατη 66η Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών του Ανοβέρου (ΙΑΑ 2016), το πρωτότυπο, αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο φορτηγό αστικών διανομών «Urban eTruck» της Mercedes-Benz προκάλεσε αίσθηση.
Πλέον, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πως αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει τις πρώτες πιλοτικές δοκιμές εξέλιξης του, με τη συμβολή 20 πελατών της από τη Γερμανία και άλλες χώρες της ΕΕ, με απώτερο στόχο την έναρξη της μαζικής παραγωγής του από το 2020.
Με μηδενικές εκπομπές ρύπων και αθόρυβο όσο… ένας ψίθυρος, το Urban eTruck θα δοκιμαστεί σε εκδόσεις με μεικτό βάρος 18t. ή 25t. και δυνατότητα υποστήριξης ωφέλιμου φορτίου έως και 12,8t.!
Παράλληλα, η μέγιστη αυτονομία του ανέρχεται έως και στα 200 χλμ. Σύμφωνα με τις δηλώσεις και του επικεφαλής του Τμήματος Φορτηγών της Mercedes-Benz, κ. Stefan Buchner, η Mercedes-Benz Trucks βρίσκεται σε συζητήσεις με διάφορους πελάτες της προκειμένου σύντομα να ενσωματώσει 20 συνολικά εκδόσεις του Urban eTruck στους εταιρικούς στόλους τους, προκειμένου να διεξάγει διάφορες πιλοτικές δοκιμές εξέλιξης. Τα εν λόγω οχήματα θα φέρουν ψυκτικούς θαλάμους ή κιβωτάμαξες και θα χρησιμοποιηθούν σε διάφορους τομείς, ενώ απώτερος στόχος της εταιρείας είναι να διασφαλίσει πως η έναρξη της μαζικής παραγωγής του πρώτου ηλεκτροκίνητου φορτηγού της να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2020.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως το Urban eTruck δεν είναι το μοναδικό ηλεκτροκίνητο φορτηγό στη γκάμα εκπροσώπων της Daimler AG καθώς ήδη, περισσότερα από 150 οχήματα από το ελαφρύ φορτηγό Fuso eCanter έχει προγραμματιστεί να δοθούν σε διάφορους πελάτες της εταιρείες στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ εντός του 2017, προκειμένου να δρομολογηθεί το τελικό στάδιο των δοκιμών εξέλιξης του. Τα σαφή οφέλη της ηλεκτροκίνησης στις αστικές μεταφορές
Η βελτίωση της ατμόσφαιρας και τα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου είναι από τα βασικότερα ζητήματα στα οποία εστιάζουν όλες οι συζητήσεις σχετικά με τις μελλοντικές αστικές μεταφορές σε όλες τις μεγαλουπόλεις ανά τον κόσμο.
Οι αυξημένες ανάγκες λόγω του ολοένα και μεγαλύτερου μεταφορικού έργου επιβάλλεται να συμβαδίσουν με τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί το βέλτιστο βιοτικό επίπεδο και με αυτό ως δεδομένο, η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και –κυρίως- φορτηγών, είναι μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για τον κλάδο των μεταφορών.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό αναμένεται να διαδραματίσουν και οι τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο των μπαταριών καθώς, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η Daimler Trucks, το κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αναμένεται να έχει μειωθεί κατά 2,5 φορές μέχρι το 2025 σε σχέση με τα επίπεδα του 1997. Πιο συγκεκριμένα, θα έχει μειωθεί από τα 500 ευρώ/kWh (κιλοβατώρα) στα 200 ευρώ/kWh. Την ίδια στιγμή, η ενεργειακή τους απόδοση θα αυξηθεί αντίστροφα, από τα 80 Wh/kg στα 200 Wh/kg.