Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Έγκριση για δοκιμές στον σουηδικό αυτοκινητόδρομο Ε4, έλαβε η Scania για τα αυτόνομα φορτηγά της.

Για πρώτη φορά στην Ευρώπη δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους, έμφορτα αυτόνομα φορτηγά.

Τις τεχνολογίες της συνεργάτιδας εταιρείας TuSimple, φέρουν τα αυτόνομα φορτηγά της Scania.

Το αυτόνομο μέλλον των φορτηγών της Scania (+vid)

7.325 Επισκέψεις στο άρθρο (4/2/2021)

Την έγκριση να ξεκινήσει δοκιμές αυτόνομων φορτηγών της σε αυτοκινητόδρομο της Σουηδίας έλαβε πρόσφατα η Scania!

Την άδεια από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών έλαβε η Scania, προκειμένου να υποβάλλει σε δοκιμές στον αυτοκινητόδρομο Ε4 -μεταξύ των πόλεων Sodertalje και Jonkoping- τα αυτόνομα φορτηγά της. Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με την TuSimple, μια ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, με την οποία ο όμιλος TRATON (μέρος του οποίου αποτελεί και η Scania) συνεργάζεται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα φορτηγά θα εξυπηρετούν το Εργαστήριο Μεταφορών (Transport Laboratory) της Scania και θα φορτώνονται με προϊόντα για την παραγωγική διαδικασία της Scania. Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 της κλίμακας SAE που φτάνει μέχρι και το επίπεδο 5 (πλήρως αυτόνομη οδήγηση), κάτι που σημαίνει ότι τα φορτηγά θα κινούνται μεν αυτόνομα, αλλά για λόγους ασφαλείας σε αυτά θα υπάρχει και οδηγός. Ένας μηχανικός δοκιμών θα είναι επίσης στην καμπίνα του κάθε φορτηγού, ώστε να παρακολουθεί και να επαληθεύει τις πληροφορίες που μεταδίδονται στο φορτηγό από τους αισθητήρες, μέσω των οποίων είναι εφικτή η αυτόνομη οδήγηση.
«Τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα, ήδη πραγματοποιούνται δοκιμές αυτόνομων φορτηγών επιπέδου 4 σε δημόσιους δρόμους, αλλά από ό,τι γνωρίζω η Scania δοκιμάζει πρώτη στην Ευρώπη τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης με φορτωμένα φορτηγά», δήλωσε ο Hans Nordin, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το εγχείρημα «Hub2hub». Αργότερα φέτος, η Scania σχεδιάζει να επεκτείνει τις δοκιμές της, καλύπτοντας όλη τη διαδρομή ανάμεσα στο Sodertalje και στο Helsingborg. «Στα προσεχή χρόνια αναμένουμε να είμαστε σε θέση να δοκιμάσουμε τα αυτόνομα φορτηγά μας και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως και στην Κίνα», συμπλήρωσε ο κος Nordin.
Σημειώνεται, πως η Scania δοκιμάζει αυτόνομα φορτηγά ορυχείων στην Αυστραλία, ήδη από το 2017 «Η εμπειρία που αποκομίζουμε από αυτές τις δοκιμές, δείχνουν πως τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αποτελέσουν πραγματικότητα σε μόλις λίγα χρόνια, σε ελεγχόμενους χώρους όπως ορυχεία και τερματικούς σταθμούς», τόνισε ο κος Nordin, σύμφωνα με τον οποίο η λεγόμενη μεταφορά «Hub2hub», η οδήγηση δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ δύο κέντρων επαναφόρτωσης, είναι η πρώτη του είδους της. «Έχουμε φτάσει μέχρι στιγμής στην εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων, η τεχνολογία των οποίων μπορεί να είναι έτοιμη να εισαχθεί στην αγορά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Ωστόσο, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να γίνει πραγματικότητα η κίνηση των αυτόνομων οχημάτων σε δρόμους με αμφίδρομη κυκλοφορία, όπως και σε αστικό περιβάλλον», κατέληξε ο κος Nordin.
Κλείνοντας, αναφέρουμε πως στην εταιρεία TuSimple ο όμιλος TRATON απέκτησε ένα μειοψηφικό μερίδιο. Η έδρα της εταιρείας τεχνολογίας βρίσκεται στο Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ, ενώ διαθέτει εγκαταστάσεις και στο Τουσόν της Αριζόνας, όπως και στις πόλεις Πεκίνο και Σαγκάη της Κίνας. Σας αφήνουμε με το σχετικό βίντεο της Scania: