Μετά από την εποχή της πανδημίας αλλά και της ενεργειακής κρίσης, οι διαχειριστές στόλου των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCVs) έρχονται αντιμέτωποι με αρκετές νέες προκλήσεις και «στοιχήματα».
Η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ενεργειακή κρίση άλλαξαν τις «ισορροπίες» στο επιχειρηματικό τοπίο. Τα νέα δεδομένα και οι συνθήκες δεν μπορούσαν να μην επηρεάσουν και τον χώρο των μεταφορών και δη τον ευρύ τομέα των Ελαφρών Επαγγελματικών Οχημάτων.
Για το λόγο αυτό, το Fleet Europe οργανώνει την πρώτη LCV Expert Day στο Μόναχο, στις 15 Ιουνίου του 2023, όπου θα τεθούν στο τραπέζι των συζητήσεων όλα τα θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις και τους fleet manager, προκειμένου να ανταποκριθούν στο σημερινό πολυεθνικό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και των τιμών
Από τη μία, οι περιορισμοί της καραντίνας
αύξησαν την ζήτηση των μεταφορών – διανομών – παραδόσεων και τις διαδικτυακές αγορές, αλλά από την άλλη υπήρχε μεγάλη έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό, πόσο μάλλον σε επαγγελματίες οδηγούς. Οι αλλεπάλληλες «κρίσεις» έφεραν και
άνοδο στις τιμές των καυσίμων, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το
λειτουργικό κόστος, επιβαρύνοντας έτσι την κερδοφορία και ότι συνεπάγεται με αυτό. Παράλληλα, η αύξηση του «περιβόητου» πληθωρισμού δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο το
κόστος συντήρησης ενός στόλου.
Η σωστή συντήρηση του στόλου είναι μία πολύπλοκη και δαπανηρή διαδικασία με υψηλά κοστοβόρους χρόνους ακινησίας, κάτι που σημαίνει
μειωμένη παραγωγικότητα και εξυπηρέτηση πελατών.
Το «δίλλημα» του εξηλεκτρισμού του στόλου
Ένας άλλος «σκόπελος» των
fleet managers είναι οι
συνεχώς αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και τα πρότυπα εκπομπών. Η συμμόρφωση στους νέους κανονισμούς απαιτεί υιοθέτηση πιο «πράσινων» και βιωσιμότερων τεχνολογιών, ήτοι
ηλεκτρικά ή
υβριδικά επαγγελματικά οχήματα, που συνεπάγεται σε
μεγαλύτερο προκαταβολικό κόστος. Σε περίπτωση
εξηλεκτρισμού του στόλου, προστίθεται και η
δημιουργία υποδομών φόρτισης, ή ο "πονοκέφαλος" με τα μεγάλα δρομολόγια ή συγκεκριμένες περιοχές που δεν έχουν ακόμα σταθμούς φόρτισης. Στις νέες τεχνολογίες όμως, συμπεριλαμβάνονται και η
τηλεματική, τα
διάφορα συστήματα διαχείρισης στόλου, εντοπισμού και συμπεριφοράς οδηγών, τα οποία όμως λύνουν τα «χέρια» των διαχειριστών και
βελτιστοποιούν τις λειτουργικές διαδικασίες.
Η βελτιστοποίηση των δρομολογίων
Για το τέλος αφήσαμε τις
προκλήσεις της τελικής παράδοσης. Με την άνθιση των
e-shop και την
αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, η τελική παράδοση έχει ιδιαίτερη σημασία. Οι
διαχειριστές στόλου έρχονται αντιμέτωποι με τη βεβαρημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα στενά περιθώρια παράδοσης και τις αυξημένες απαιτήσεις πελατών. Για το λόγο αυτό, εστιάζουν όλο και περισσότερο στην
βελτιστοποίηση των δρομολογίων αλλά και στην
εκπαίδευση των οδηγών.