Νέα ADAS για φορτηγά, προστατεύουν πεζούς & ποδηλάτες!
Daimler & Volvo προετοιμάζουν τα πιο «έξυπνα» φορτηγά του μέλλοντος
-Ξεκινούν το 2026 οι δοκιμές στο δρόμο
-Θα κατηγοριοποιούνται ως «οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων»
Η Volvo Trucks φέρνει την υδρογονοκίνηση στα φορτηγά της, μέσα από τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης που θα λειτουργούν με υδρογόνο. Με τα πρώτα πειραματικά στάδια σε εργαστήρια και οχήματα να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, οι πρώτες δοκιμές επί δρόμου σε φορτηγά αναμένεται να ξεκινήσουν το 2026 και αναμένεται να κυκλοφορήσουν προς το τέλος της δεκαετίας.
Στόχος προφανώς της εταιρείας είναι να βάλει το δικό της λιθαράκι στον περιορισμό των εκπομπών CO2, πράγμα το οποίο επιτυγχάνεται μέσω των φορτηγών που κινούνται με πράσινο υδρογόνο, έναντι εκείνων που χρησιμοποιούν ορυκτό καύσιμο.
Μάλιστα, τα φορτηγά υδρογόνου θα είναι κατάλληλα για διαδρομές σε περιοχές όπου υπάρχει περιορισμένη υποδομή φόρτισης ή χρόνος για την επαναφόρτιση των μπαταριών, ενώ έρχονται να συμπληρώσουν την προσφορά της Volvo σε άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρίες, τα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου και τα φορτηγά που λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το βιοαέριο και το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil).
Να υπενθυμίσουμε εδώ πως με τον όρο «HVO» εννοούμε τα «υδρογονο-κατεργασμένα φυτικά έλαια» που προέρχονται από την ανακύκλωση υλικών όπως π.χ. το μαγειρικό λάδι.
Σε κάθε περίπτωση, τα φορτηγά της Volvo με κινητήρες εσωτερικής καύσης που τροφοδοτούνται με πράσινο υδρογόνο και χρησιμοποιούν ανανεώσιμο HVO ως καύσιμο ανάφλεξης, θα κατηγοριοποιούνται ως «οχήματα μηδενικών εκπομπών» (ZEV) σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα νέα πρότυπα εκπομπών CO2 της ΕΕ.
Ο επικεφαλής διαχείρισης προϊόντων και ποιότητας της Volvo Trucks, Jan Hjelmgren, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις δήλωσε πως: «Είναι σαφές ότι απαιτούνται διάφορα είδη τεχνολογίας για την απεξάρτηση των βαρέων μεταφορών από τον άνθρακα. Ως παγκόσμιος κατασκευαστής φορτηγών, πρέπει να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας προσφέροντας μια ποικιλία λύσεων απαλλαγής από τον άνθρακα και οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την εναλλακτική τους λύση με βάση την ανάθεση των μεταφορών, τις διαθέσιμες υποδομές και τις τιμές της πράσινης ενέργειας».
Να τονιστεί εδώ πως οι κινητήρες καύσης υδρογόνου θα εκπέμπουν επίσης πολύ μικρές ποσότητες οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων, την ίδια ώρα που τα υδρογονοκίνητα οχήματα θα έχουν εμβέλεια λειτουργίας συγκρίσιμη με πολλά πετρελαιοκίνητα φορτηγά, ανάλογα με τον τύπο της μεταφοράς. Παράλληλα, το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία ηλεκτρικών φορτηγών με κυψέλες καυσίμου, όπου η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται επί του φορτηγού, με τα εν λόγω οχήματα να μην εκπέμπουν καυσαέρια, παρά μόνο υδρατμούς.
Επιπλέον, τα φορτηγά Volvo με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο θα διαθέτουν άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης (HPDI), μια τεχνολογία όπου μια μικρή ποσότητα καυσίμου ανάφλεξης εγχέεται με υψηλή πίεση για να καταστεί δυνατή η ανάφλεξη με συμπίεση πριν από την προσθήκη υδρογόνου.
Τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας, λοιπόν, περιλαμβάνουν υψηλότερη ενεργειακή απόδοση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη ισχύ του κινητήρα, ενώ προκύπτουν ως απόρροια της συμφωνίας ανάμεσα σε Volvo Group και Westport Fuel Systems για τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης που θα χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Η κοινοπραξία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, ύστερα από την επίσημη ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr