Χαμηλότερο κόστος καυσίμων & συντήρησης θα έχετε με ηλεκτρικό Van.
Μηδενικές εκπομπές ρύπων με e-Van (η χαρά του “Procurement” μιας εταιρείας).
Φθηνότερο στην απόκτησή του το βενζινοκίνητο Van.
Φουλάρει όπου θέλει το «βενζίνης» - Χρειάζεται στρατηγική φόρτισης ή φορτιστή στο parking, το e-Van.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ενός βενζινοκίνητου Van
Στα πλεονεκτήματα της επιλογής του θα πούμε τα εξής:
1. Αξιοπιστία και ευχέρεια χρήσης: Ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις με λιγότερους περιορισμούς και χωρίς την ανάγκη για φόρτιση.
2.Γρήγορος ανεφοδιασμός καυσίμου: Το φουλάρισμα βενζίνης είναι γρήγορο και χωρίς αναμονή.
3.Χαμηλότερο αρχικό κόστος: Συνήθως είναι φθηνότερο στην αγορά, το βενζινοκίνητο Van(άρα πιο οικονομικό για την αρχική επένδυση).
4.Εκτεταμένο δίκτυο καυσίμων: Αντίθετα με το δίκτυο φορτιστών που παρότι έχει διευρυνθεί αρκετά, χρειάζεται κι άλλο, όταν μιλάμε για ορυκτά καύσιμα (βενζίνη, diesel) σταθμοί ανεφοδιασμού υπάρχουν σχεδόν παντού.
Στα μειονεκτήματά του μπορούμε να καταγράψουμε τα εξής:
1. Υψηλότερο κόστος καυσίμου: Η κατανάλωση βενζίνης είναι σημαντικά πιο ακριβή από το κόστος ρεύματος (1,80 το λίτρο η βενζίνη, 0,16 cents η κιλοβατώρα). Μιλώντας για επαγγελματία και διανομές αντιλαμβανόμαστε πως «είναι πολλά τα χιλιόμετρα» της μέρας, του μήνα, του έτους (άρα και η διαφορά κόστους των 2 περιπτώσεων).
2.Αυξημένες εκπομπές ρύπων: Αυξάνονται οι εκπομπές CO2 και άλλων ρύπων, κάτι που επηρεάζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της επιχείρησης (με ό,τι αυτό συνεπάγεται).
3. Υψηλότερο κόστος συντήρησης: Τα βενζινοκίνητα Van απαιτούν περισσότερη
συντήρηση από ένα e-Van (και αλλαγές λαδιών, φίλτρων κλπ).
4. Περιορισμοί κίνησης: Σε κάποιες περιπτώσεις εφαρμόζονται τοπικοί περιορισμοί διέλευσης για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης λόγω των ρύπων.
Σύγκριση κόστους: Bενζίνη VS Ηλεκτρικό ρεύμα
Ας πάρουμε κάποια δεδομένα (ως υπόθεση εργασίας) και ας πούμε πως ένα βενζινοκίνητο Van καταναλώνει 8 λίτρα/100 χλμ με τιμή βενζίνης στο 1,80 €/λίτρο και ένα η
λεκτρικό Van καταναλώνει 20 kWh/100 χλμ με τιμή ηλεκτρικής ενέργειας 0,16 €/kWh.
Έτσι θα δούμε στον πίνακα που ακολουθεί τα εξής:
Πίνακας Σύγκρισης Κόστους |
Βενζινοκίνητο Van |
Ηλεκτρικό Van |
Τιμή Καυσίμου/Ενέργειας |
1,80 €/λίτρο (βενζίνη) |
0,16€/kWh (ρεύμα) |
Κατανάλωση για |
8 λίτρα/100 χλμ. |
20 kWh/100 χλμ. |
100 χλμ. |
14,40 € |
3,20 € |
1.000 χλμ. |
144,00 € |
32 € |
10.000 χλμ. |
1.440 € |
320 € |
25.000 χλμ. |
3.600 € |
800 € |
Βλέποντας τα πιο πάνω μπορούμε να καταλήξουμε πως:
Ένα ηλεκτρικό Van:
-Είναι σαφώς πιο οικονομικό σε καθημερινή χρήση.
-Η
εξοικονόμηση σε κόστος καυσίμων-ενέργειας είναι
σημαντική (11,20 € φθηνότερο για 100 χλμ), φτάνει τα
2.800 € ετησίως για 25.000 χλμ.
-Συμβάλλει σε μια πιο
βιώσιμη και
πράσινη επιχείρηση.
Από την άλλη ένα βενζινοκίνητο Van:
-Είναι πιο ευέλικτο για μεγάλες αποστάσεις (εκτός πόλης) και σε περιοχές με περιορισμένη υποδομή φόρτισης.
-Το αρχικό κόστος απόκτησης του είναι χαμηλότερο, αλλά τα
συνεχή λειτουργικά κόστη το καθιστούν λιγότερο αποδοτικό μακροπρόθεσμα.
Bottom line: ποιος παίρνει ηλεκτρικό – ποιος παίρνει βενζινοκίνητο
Εν κατακλείδι, αν η επιχείρησή σας επιθυμεί να μειώσει τα κόστη λειτουργίας και να βελτιώσει την περιβαλλοντική της εικόνα, το
ηλεκτρικό Van είναι η πιο συμφέρουσα και βιώσιμη επιλογή. Ωστόσο, για επιχειρήσεις με ανάγκες ταχυκίνησης και περιορισμένη πρόσβαση σε σταθμούς φόρτισης, το
βενζινοκίνητο Van μπορεί να παραμείνει πιο πρακτικό για το άμεσο μέλλον.