ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η IRU ζητά νεαρούς οδηγούς στις εμπορευματικές μεταφορές!

(17/1/2025)
Η IRU ζητά νεαρούς οδηγούς στις εμπορευματικές μεταφορές!

Διαφορετικά τα δεδομένα για τους 18χρονους οδηγούς βαρέων σε σχέση με τους συνομηλίκους τους στα ΙΧ.
Στο κάδρο και η επαγγελματική «συνοδευτική» οδήγηση στην ηλικία των 17 ετών.
Ισπανία, Πολωνία, Φινλανδία, Ιρλανδία και Γερμανία εμπιστεύονται τα φορτηγά τους σε 18χρονους.
Μεγάλες οι ελλείψεις στον κλάδο: λιγότερο από το 5% των οδηγών είναι κάτω των 25 ετών.

Διαφορετικά τα δεδομένα για τους 18χρονους οδηγούς βαρέων σε σχέση με τους συνομηλίκους τους στα ΙΧ

Τα διαφορετικά δεδομένα που (πρέπει να) υφίστανται ανάμεσα στους νεαρούς οδηγούς ΙΧ οχημάτων και στους συνομηλίκους τους που πρόκειται να βρεθούν πίσω από τα τιμόνια φορτηγών, επιθυμεί να αναδείξει η IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών), μέσα από επιστολές στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο & στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Συγκεκριμένα, το στοιχείο που επισημαίνεται από την πλευρά της IRU αφορά στο επαγγελματικό υπόβαθρο που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, ακόμα και όταν μιλάμε για το κατώτερο όριο ηλικίας οδήγησης. Αυτό, διότι, σε αντίθεση με τους οδηγούς των επιβατικών, οι νέοι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών υποβάλλονται σε αυστηρή εκπαίδευση, διάρκειας έως και 280 ωρών, που υπερβαίνει κατά πολύ τις αντίστοιχες απαιτήσεις των ΙΧ και η οποία συμπληρώνεται από υποχρεωτική ετήσια κανονιστική επανεκπαίδευση μάλιστα.
Συνεπώς, οι οδηγοί βαρέων οχημάτων αξιολογούνται ως επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης, κάτι που αποτυπώνεται αφενός στο Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειάς τους (CPC), αφετέρου στη δέσμευσή τους να τηρούν τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας.
Όπως τόνισε, εξάλλου, σχετικά και η Διευθύντρια Συνηγορίας της IRU στην ΕΕ, Raluca Marian: «Οι λύσεις που προωθούνται στη διαπραγματευτική θέση του Κοινοβουλίου είναι ρεαλιστικές, καλά μελετημένες και έχουν τις ρίζες τους στην πραγματικότητα. Παρόλο που οι νέοι επαγγελματίες οδηγοί συγκαταλέγονται μεταξύ των ασφαλέστερων χρηστών του οδικού δικτύου, η συζήτηση γύρω από την ελάχιστη ηλικία οδήγησης βασίζεται συχνά σε μύθους και συναισθήματα και όχι σε γεγονότα. Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να βασίσουν τις αποφάσεις τους σε στοιχεία και να δώσουν στους νέους αποφοίτους της εξειδικευμένης επαγγελματικής κατάρτισης την ευκαιρία να ξεκινήσουν μια θαυμάσια καριέρα στον τομέα μας».
 

Συνέχεια του άρθρου >>>