PV5: Το Van των Κορεατών χώνεται… σφήνα στα «μεγαθήρια».
Αμελητέες οι διαφορές σε σχέση με το πρωτότυπο της έκθεσης CES 2024.
Εκδόσεις για όλα τα γούστα, αλλά και… ρομποταξί.
Τεχνολογία «Easy Swap» για ευέλικτες επιλογές στο αμάξωμα.
Ακολουθούν τα μοντέλα PV7 & PV1, «εκκρεμεί» το PV3.
Πλατφόρμα PBV, με το βλέμμα στην αυτόνομη οδήγηση!
Οι πρώτες «κλεφτές» ματιές στο πρώτο ηλεκτρικό Van της KIA είναι πλέον γεγονός, με το ολοκαίνουργιο PV5 (περί ου ο λόγος) να φιγουράρει ως το πρώτο από μια σειρά ειδικά κατασκευασμένων, αμιγώς ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων που θα μπορούσαν να απειλήσουν την «οικογένεια» του Ford E-Transit.
Πιο αναλυτικά, λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα μεσαίου μεγέθους panel van, που θα κοντραριστεί στην αγορά με τα Ford E-Transit Custom, Volkswagen ID.Buzz Cargo και Opel Vivaro Electric, όπως επίσης και με τις ηλεκτρικές εκδόσεις των Renault Trafic και Nissan Primastar.
Από εκεί και πέρα βέβαια, λαμβάνοντας υπόψη πως τα πρωτότυπα αυτοκίνητα της KIA υπόκεινται σε ελάχιστες παρεμβάσεις στο στυλ τους προτού φτάσουν στην παραγωγή, οι πάντες συμφωνούν πως το ίδιο λογικά θα ισχύσει και με τα Vans της.
Συνεπώς, το concept του PV5 που αντικρίσαμε στην έκθεση CES 2024 και το οποίο μετέφερε την εικόνα ενός τολμηρού, φουτουριστικού σχεδιασμού που περιλαμβάνει ένα απλό σχήμα one-box με ένα εξαιρετικά κοντό μπροστινό μέρος, μεγάλα παράθυρα - για μεγιστοποίηση της ορατότητας προς τα εμπρός - και εξαιρετικά λεπτό φωτισμό LED (επηρεασμένο από τα τελευταία ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας, όπως το EV9 και το EV3), προφανώς θα επαληθευτεί κι εδώ.
Και μολονότι το παρμπρίζ στην προκειμένη περίπτωση δε φαίνεται να είναι τόσο μεγάλο όσο στο project μοντέλο, μια λεπτομέρεια εντούτοις που είναι προφανής εδώ είναι τα μικρά παράθυρα στο πίσω μέρος.
Εκδόσεις για όλα τα γούστα, αλλά και… ρομποταξί
Όπως υποστηρίζουν όμως στην KIA,
τα «ωραία» δε σταματούν εδώ. Αυτό, γιατί οι Κορεάτες δεσμεύονται πως θα λανσάρουν και εκδόσεις με υψηλή οροφή, καμπίνα πλαισίου και καμπίνα πληρώματος του PV5, καθώς και ένα μοντέλο για μετακινήσεις ανθρώπων που θα είναι το αντίπαλο δέος του Volkswagen ID.Buzz.
Εκτός αυτού, οι διάφορες εκδόσεις του PV5 έχουν σχεδιαστεί για να εκτελούν πολλές και διαφορετικές εργασίες, με το επιβατηγό να προορίζεται για χρήση σε κοινόχρηστες διαδρομές & να είναι αρκετά ψηλό ώστε οι επιβάτες να μπορούν να στέκονται όρθιοι στο εσωτερικό του, την έκδοση με την ψηλή οροφή να είναι ένα τυπικό Van με πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης για λόγους πρακτικότητας και το ρομποτάξι να αποτελεί τον προάγγελο των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης που προορίζεται να προστεθούν στην πλατφόρμα.
Τεχνολογία «Easy Swap» για ευέλικτες επιλογές στο αμάξωμα
Σε κάθε περίπτωση, όλα τα παραπάνω οφείλονται σε μεγάλο ποσοστό στην τεχνολογία «Easy Swap» που παρουσιάστηκε στην περσινή έκθεση CES του Λας Βέγκας και η οποία αφορά σε μονάδες αμαξώματος που μπορούν να αλλάζουν γρήγορα και εύκολα.
Πιο αναλυτικά, η τεχνολογία Easy Swap εφαρμόζει τυποποιημένες ηλεκτρομαγνητικές και μηχανικές ζεύξεις για να διασφαλίσει την ασφάλεια, ενώ η αρθρωτή κατασκευή της πλατφόρμας διαθέτει σωληνωτό χάλυβα υψηλής αντοχής και μηχανικά πολυμερή που μειώνουν τον τυπικό αριθμό εξαρτημάτων κατά 55%, διατηρώντας παράλληλα την ακαμψία του πλαισίου.
Ακολουθούν τα μοντέλα PV7 & PV1, «εκκρεμεί» το PV3
Με δεδομένο, πάντως, πως η πλατφόρμα PBV της KIA δεν αφορά μόνο σε ένα ηλεκτρικό Van, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο
μιας ενιαίας στρατηγικής επαγγελματικών οχημάτων, καλό είναι να θυμόμαστε πως υφίστανται άλλα δυο μοντέλα LCV που έχουν ήδη παρουσιαστεί σε μορφή concept.
Το ένα είναι το PV7, ένα τυπικό μεγάλο Van στα πρότυπα ενός Ford Transit ή ενός Renault Master. Και το άλλο είναι το PV1, που έχει σχεδιαστεί ως αυτόνομο μικρό όχημα διανομής αστικών προϊόντων, παρόμοιο σε μέγεθος με ένα Citroen Ami, που διαθέτει περιστρεφόμενους τροχούς και στις τέσσερις γωνίες, ώστε να μπορεί να στρίβει στο μήκος του. Αμφότερα προορίζονται για να βγουν στην αγορά το 2028/29.
Επίσης ένα τρίτο μοντέλο, το PV3, προτάθηκε κι αυτό με τη σειρά του στη CES. Πρόκειται για ένα πιο συμβατικό μικρό ηλεκτρικό Van στα πρότυπα των Renault Kangoo και Citroen Berlingo – ωστόσο δεν έχουν ανακοινωθεί περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από αυτό.
Πλατφόρμα PBV, με το βλέμμα στην αυτόνομη οδήγηση!
Είτε έτσι είτε αλλιώς, σημείο αναφοράς της KIA στο όραμα των ηλεκτροκίνητων Vans είναι η ειδική για EVs πλατφόρμα PBV (Platform Beyond Vehicles), που έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία και η οποία έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει διαφορετικά μήκη μεταξονίων, καθώς και διάφορες ποικιλίες από μεγέθη οχημάτων και από τύπους αμαξωμάτων.
Όπως, εξάλλου, έχει ήδη επιβεβαιώσει η KIA, τα PBV της θα φορτίζουν έως και 22kW από εναλλασσόμενο ρεύμα (π.χ. wallbox), ή έως και 150kW από έναν ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος, ενώ θα παρέχουν τη δυνατότητα φόρτισης από το όχημα στο φορτίο (V2L), επιτρέποντας έτσι στα Vans να τροφοδοτούν ηλεκτρικές συσκευές όπως εργαλεία ή ακόμη και ψυκτικές μονάδες.
Αναφορικά με τις συγκεκριμένες εξελίξεις, λοιπόν, ο πρόεδρος της KIA στην Ευρώπη, Marc Hedrich, τόνισε πως:
«Προκειμένου να… ταράξουμε την αγορά LCV, απαιτείται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη μεγιστοποίηση των πλεονεκτημάτων μιας ειδικής πλατφόρμας, που να απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα πελατών. Αν και η προσέγγιση αυτή δεν είναι η πρώτη για τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα, είναι σίγουρα η πρώτη φορά που τη βλέπουμε στα LCV. Τα PBV μας πρόκειται να προσφέρουν καλύτερη προσβασιμότητα, υψηλότερους όγκους και χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, ώστε να αλλάξουν εντελώς τα logistics και την κινητικότητα».
Ολοκληρώνοντας, να τονίσουμε εδώ πως το
PV5 θα περιλαμβάνει προηγμένη συνδεσιμότητα λογισμικού, δείχνοντας έτσι το δρόμο για τη θέσπιση αυτόνομων υπηρεσιών οδήγησης και υπηρεσιών παράδοσης. Τοιουτοτρόπως, την συγκεκριμένη αρχική φάση των σχεδίων της KIA για τα επαγγελματικά οχήματα, θα την διαδεχτεί μια δεύτερη φάση που θα εισάγει τα PV7 και PV1 - καθώς και μια ενσωματωμένη υπηρεσία Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ στην τρίτη φάση θα παρουσιαστούν λύσεις κινητικότητας κατά παραγγελία, αλλά και συνδεδεμένα αυτοκινούμενα οχήματα που θα εντάσσονται στο πλαίσιο λειτουργίας μιας «έξυπνης πόλης».