Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Νέο σύστημα ελέγχου «ζημιάς» ελαστικών

22.980 Επισκέψεις στο άρθρο (2/7/2020)

Η εν λόγω τεχνολογία δεν ελέγχει μόνο την απώλεια πίεσης των ελαστικών αλλά και την φθορά τους (σε πραγματικό χρόνο) καθώς και το σημείο της διαδρομής όπου αυτή προκλήθηκε!

Ως γνωστόν, τα ελαστικά αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες ασφάλειας σε ένα όχημα καθώς ουσιαστικά αποτελούν τον «συνδετικό κρίκο» μεταξύ αυτού και του οδοστρώματος.
Παράλληλα είναι και από τα πιο ευάλωτα μέρη του δεδομένου ότι, η συνεχής επαφή τους με το έδαφος, τα καθιστά πλήρως εκτεθειμένα στις όποιες ανωμαλίες (λακούβες, πέτρες, αιχμηρά αντικείμενα κ.ο.κ.) που ενδεχομένως να τους προκαλέσουν βαθμιαία ή άμεση βλάβη.
Ένας από τους –άμεσα μετρήσιμους- δείκτες που υποδηλώνουν με σαφήνεια την κατάσταση των ελαστικών, εκτός φυσικά από την οπτική επιθεώρηση, είναι η πίεση του αέρα που διατηρούν στο εσωτερικό τους. Για τον λόγο αυτό, η πλειοψηφία των νέων οχημάτων εφοδιάζεται (ακόμη και στον βασικό εξοπλισμό τους) με το σύστημα «TPMS» (Tyre Pressure Monitoring System) που ουσιαστικά είναι σε θέση να ανιχνεύει διαρκώς τις τυχόν μεταβολές στην πίεση των ελαστικών και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν αποκλίσεις από τα προβλεπόμενα επίπεδα, μέσω ενδεικτικής λυχνίας στον πίνακα οργάνων.
Προχωρώντας ωστόσο ένα βήμα παραπέρα, η Bridgestone σε συνεργασία με την Microsoft, έχουν εξελίξει ένα νέο σύστημα ελέγχου της κατάστασης των ελαστικών, που δεν περιορίζεται μόνο στον έλεγχο της πίεσης τους, αλλά μπορεί να ανιχνεύει τη φθορά τους, σε πραγματικό χρόνο.
Το εν λόγω σύστημα φέρει την ονομασία «TDMS» (Tyre Damage Monitoring System) και είναι σε θέση να εντοπίσει την όποια ακραία καταπόνηση που επιφέρει και τη σχετική ζημιά στο ελαστικό, την στιγμή που αυτή συμβαίνει και το όχημα είναι ακόμη εν κινήσει. Παράλληλα, έχει την δυνατότητα να καταγράφει και το ακριβές σημείο της διαδρομής όπου παρουσιάστηκε το πρόβλημα.
Ουσιαστικά, το TDMS είναι σε θέση να αναλύει δεδομένα που λαμβάνει από τους υπάρχοντες αισθητήρες του ελαστικού και να τα επεξεργάζεται μέσω του λογισμικού «Connected Vehicle Platform» της Microsoft (MCVP).
Ανακαλύψτε περισσότερα για το νέο «TDMS» στο video που σας παρουσιάζουμε.