Προσέχεις την εξάτμιση σου; Αν όχι, θα έπρεπε!
8.344 Επισκέψεις στο άρθρο
Δες τώρα τα οφέλη της σωστής συντήρησης του συστήματος εξάτμισης, τις αιτίες παρουσίασης προβλημάτων του καθώς και συμβουλές για τη διατήρηση του στην καλύτερη δυνατή κατάσταση!
Βελτίωση απόδοσης κινητήρα, περιορισμός θορύβου και άλλα οφέλη!
Κατά βάση, το σύστημα εξαγωγής απαρτίζεται από μεταλλικές κατασκευές, δηλαδή σωληνώσεις και λοιπά εξαρτήματα που θα δούμε στην πορεία, και κύριος σκοπός του είναι η διαχείριση των καυσαερίων του κινητήρα.
Εισάγοντας τον όρο «διαχείριση καυσαερίων» βλέπουμε πως το σύστημα εξαγωγής έχει να επιτελέσει κάμποσες βασικές λειτουργίες, οι οποίες είναι:
1. Να απομακρύνει τα καυσαέρια από το μηχανοστάσιο και από το όχημα.
2. Να περιορίζει το θόρυβο εξαγωγής του κινητήρα.
3. Να συνεισφέρει στη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, είτε από μόνο του, είτε ενσωματώνοντας διατάξεις, όπως λ.χ. ένα turbo.
4. Να φιλοξενεί τους αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης κινητήρα που άπτονται των λειτουργιών προετοιμασίας καυσίμου μίγματος (δηλαδή τους αισθητήρες λάμδα).
5. Να ενσωματώνει τις διατάξεις καθαρισμού των καυσαερίων (καταλύτες, φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων κ.λπ.).
Έλεγχε συχνά για οξειδώσεις, χτυπήματα και βαθουλώματα!
Τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα εξαγωγής καυσίμων:
• Φυσική φθορά (οξείδωση) του σιλανσιέ ή ελληνιστί σιγαστήρας και καζανάκι.
• Φθορά της φλάντζας στο σημείο της ένωσης της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα.
• Να έχουν λασκάρει οι βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα.
• Σπάνια περίπτωση αλλά πιθανή να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας).
• Όσον αφορά στην πολλαπλή εισαγωγής και σε αυτή την περίπτωση οι φθαρμένες φλάντζες αποτελούν πρόβλημα.
• Η πολλαπλή εισαγωγής στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι από πλαστικό, έτσι υπάρχει η πιθανότητα να σπάσει.
• Ο σωλήνας της εξάτμισης μπορεί να έχει χτυπηθεί με αποτέλεσμα ή να τρυπήσει ή να κάνει βαθούλωμα.
3 γρήγορα TIPS για προστασία του συστήματος εξάτμισης!
- Φρόντισε επαρκώς το σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου σου, ώστε να μην εκπέμπει επιβλαβή καυσαέρια, το αυτοκίνητο σου να δουλεύει σωστά, αλλά και για να περνάς ΚΤΕΟ χωρίς φόβο.
- Μην πατάς το πεντάλ του γκαζιού όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, επιβαρύνεις τον καταλύτη.
- Μην προσπαθείς να βάλεις μπροστά έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος, πάνω από 3 - 4 φορές. Προσπάθησε να εντοπίσεις την βλάβη και έπειτα ξαναπροσπάθησε.
Κατά βάση, το σύστημα εξαγωγής απαρτίζεται από μεταλλικές κατασκευές, δηλαδή σωληνώσεις και λοιπά εξαρτήματα που θα δούμε στην πορεία, και κύριος σκοπός του είναι η διαχείριση των καυσαερίων του κινητήρα.
Εισάγοντας τον όρο «διαχείριση καυσαερίων» βλέπουμε πως το σύστημα εξαγωγής έχει να επιτελέσει κάμποσες βασικές λειτουργίες, οι οποίες είναι:
1. Να απομακρύνει τα καυσαέρια από το μηχανοστάσιο και από το όχημα.
2. Να περιορίζει το θόρυβο εξαγωγής του κινητήρα.
3. Να συνεισφέρει στη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, είτε από μόνο του, είτε ενσωματώνοντας διατάξεις, όπως λ.χ. ένα turbo.
4. Να φιλοξενεί τους αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης κινητήρα που άπτονται των λειτουργιών προετοιμασίας καυσίμου μίγματος (δηλαδή τους αισθητήρες λάμδα).
5. Να ενσωματώνει τις διατάξεις καθαρισμού των καυσαερίων (καταλύτες, φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων κ.λπ.).
Έλεγχε συχνά για οξειδώσεις, χτυπήματα και βαθουλώματα!
Τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα εξαγωγής καυσίμων:
• Φυσική φθορά (οξείδωση) του σιλανσιέ ή ελληνιστί σιγαστήρας και καζανάκι.
• Φθορά της φλάντζας στο σημείο της ένωσης της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα.
• Να έχουν λασκάρει οι βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα.
• Σπάνια περίπτωση αλλά πιθανή να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας).
• Όσον αφορά στην πολλαπλή εισαγωγής και σε αυτή την περίπτωση οι φθαρμένες φλάντζες αποτελούν πρόβλημα.
• Η πολλαπλή εισαγωγής στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι από πλαστικό, έτσι υπάρχει η πιθανότητα να σπάσει.
• Ο σωλήνας της εξάτμισης μπορεί να έχει χτυπηθεί με αποτέλεσμα ή να τρυπήσει ή να κάνει βαθούλωμα.
3 γρήγορα TIPS για προστασία του συστήματος εξάτμισης!
- Φρόντισε επαρκώς το σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου σου, ώστε να μην εκπέμπει επιβλαβή καυσαέρια, το αυτοκίνητο σου να δουλεύει σωστά, αλλά και για να περνάς ΚΤΕΟ χωρίς φόβο.
- Μην πατάς το πεντάλ του γκαζιού όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, επιβαρύνεις τον καταλύτη.
- Μην προσπαθείς να βάλεις μπροστά έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος, πάνω από 3 - 4 φορές. Προσπάθησε να εντοπίσεις την βλάβη και έπειτα ξαναπροσπάθησε.
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |