Τούρμπο: Αυτός ο άγνωστος
Eχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που το τούρμπο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην αυτοκίνηση. Έκτοτε και μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει εξελιχθεί τρομερά, όπου ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα έρχονται υπερτροφοδοτούμενα από το εργοστάσιο.
Oμως εκεί που οι περισσότεροι ήρθαν σε επαφή με την τουρμπίνα, ήταν στο τομέα των βελτιώσεων, μιας και μέσω της φτερωτής μπορεί κάποιος να βγάλει σχετικά εύκολα επιπλέον άλογα από τον κινητήρα του. Τι είναι το τούρμπο;Οι τουρμπίνες ή συμπιεστές εξάτμισης, είναι συσκευές υπερτροφοδότησης αέρα. Τροφοδοτούν τον κινητήρα με συμπιεσμένο αέρα, αντί να τον αφήνουν να λειτουργεί με τον αέρα σε ατμοσφαιρική πίεση, κάτι που επιτρέπει στον κινητήρα να αυξήσει πολύ την απόδοσή του. Μια τουρμπίνα καταφέρνει να συμπιέζει τον αέρα χρησιμοποιώντας μια φτερωτή συμπίεσης αέρα, που περιστρέφεται γρήγορα – κάποιες φορές με πάνω από 100.000 σ.α.λ. Η φτερωτή συμπίεσης παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, που είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα.Ακούγεται απλό, και θεωρητικά είναι. Το να κάνεις όμως ένα τούρμπο να λειτουργεί αποτελεσματικά, πρέπει να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και με την χρήση που γίνεται. Γιατί τούρμπο;Γιατί λοιπόν να χρησιμοποιήσεις συμπιεστή εξάτμισης αντί για μηχανικό συμπιεστή; Όλοι οι τύποι αύξησης της ιπποδύναμης έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά συνολικά, ιδιαίτερα στον χώρο της βελτίωσης, το τούρμπο είναι ο βασιλιάς.