Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Το φυσικό αέριο θεωρείται το καύσιμο του μέλλοντος.

Το φυσικό αέριο θεωρείται το καύσιμο του μέλλοντος.

CNG: το «καύσιμο του αύριο»

11.953 Επισκέψεις στο άρθρο

Το φυσικό αέριο, ένα καύσιμο, το οποίο μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα μετατράπηκε από εναλλακτική επιλογή σε επιβεβλημένη λύση για τις μεταφορές, «δείχνει» στους επαγγελματίες οδηγούς τον δρόμο για οικονομική, οικολογική μετακίνηση και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για επιχειρηματική ανάπτυξη.

ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
ΤΟΨΗΣ Α.Ε.

Ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές τάσεις, η αγορά της Ελλάδας είναι πλέον αρκετά ώριμη τόσο σε επίπεδο υποδομών (με συνεχή διεύρυνση του δικτύου πρατηρίων) όσο και σε τεχνικό/εμπορικό επίπεδο (εξειδικευμένοι επαγγελματίες, μεγάλη γκάμα εργοστασιακά κατασκευασμένων αυτοκινήτων φυσικού αερίου από τις μεγάλες αντιπροσωπείες). Σημαντικό ρόλο στην διείσδυση του «πράσινου καυσίμου» στην ελληνική αγορά παίζει και η ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την αεριοκίνηση. Πλέον, είναι εφικτή η δυνατότητα μεταροπής πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων σε διπλής καύσης (ΦΕΚ 14660/5-06-2014 και ΦΕΚ 195 της 23-1-2015). 

Όπως είναι γνωστό οι συγκεκριμένες αποφάσεις «λύνουν» τα χέρια των οδηγών και ιδιαίτερα των επαγγελματιών (ταξί, βαρέα οχήματα, λεωφορεία κλπ) και επιτρέπει στις εταιρείες να χρησιμοποιήσουν το CNG στην κίνηση των επαγγελματικών τους στόλων επενδύοντας σε μια «πράσινη» επιχειρηματική στρατηγική, η οποία μεταξύ άλλων, λόγω του χαμηλού κόστους του καυσίμου, εξοικονομεί σημαντικά κεφάλαια από τον ετήσιο προϋπολογισμό.  

Κοινοποίησέ το »

Αυξημένο το ενδιαφέρον των επαγγελματιών οδηγών για το φυσικό αέριο

Αυξημένο το ενδιαφέρον των επαγγελματιών οδηγών για το φυσικό αέριο
Αυξημένο το ενδιαφέρον των επαγγελματιών οδηγών για το φυσικό αέριο
  • Αυξημένο το ενδιαφέρον των επαγγελματιών οδηγών για το φυσικό αέριο
  • Αυξημένο το ενδιαφέρον των επαγγελματιών οδηγών για το φυσικό αέριο

Το αυξημένο ενδιαφέρον των επαγγελματιών οδηγών για το φυσικό αέριο κατέδειξε η διοργάνωση της έκθεσης AutoGAS & Natural GAS Expo, που διοργανώθηκε από 17 έως 19 Απριλίου στο εκθεσιακό κέντρο Περιστερίου. Πλήθος επισκεπτών ενημερώθηκε για τον εξοπλισμό και τα οχήματα φυσικού αερίου, για τις τεχνικές προδιαγραφές και το θεσμικό πλαίσιο από τους επαγγελματίες της αγοράς.

Στο περιθώριο της έκθεσης πραγματοποιήθηκε σεμινάριο με θέμα «Νέες τάσεις κίνησης οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα», το οποίο διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (Ι.Δ.Ε.Ε.Α). Κατά την διάρκεια των παρουσιάσεων, αναλύθηκαν θέματα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων με ενδιαφέρουσες εισηγήσεις στελεχών της αγοράς σχετικά με την μετατροπή οχημάτων σε διπλής καύσης (με φυσικό αέριο), τα οφέλη της αεριοκίνησης, το νομικό πλαίσιο, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προκύπτουν για όλους τους συναφής κλάδους κλπ.


Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προκύπτουν από τη χρήση φυσικού αερίου καθώς η αεριοκίνηση «τονώνει» όλους τους συναφείς κλάδους των μεταφορών (συνεργεία, πρατήρια, ΚΤΕΟ, αυτοκινητοβιομηχανίες κλπ). Σύμφωνα με τον κ. Ευαγγέλου Χρ.
Τεχν/γο Οχημάτων και Γενικό Γραμματέα Ομοσπονδίας ΕΟΒΕΑΜΜ, τα εναλλακτικά καύσιμα και το φυσικό αέριο «δίνουν την ελπίδα επιβίωσης στις επιχειρήσεις αλλά χρειάζεται γνώση και παρακολούθηση προκειμένου να ωφεληθεί ο κλάδος από όλες αυτές τις ευκαιρίες».

Η στροφή αρκετών πρατηρίων σε εναλλακτικά καύσιμα αλλά και το άνοιγμα πρατηρίων διάθεσης φυσικού αερίου (με την εμπορική ονομασία FISIKON) αποτελούν ενδείξεις αισιοδοξίας σε μια αγορά που μέχρι σήμερα βυθιζόταν ταχύτατα στην ύφεση.

Η νέα ώθηση που δίνει το φυσικό αέριο στην αγορά των μεταφορών δεν σταματά εδώ, καθώς με τον νόμο 4070/2012 εισήχθη ο νέος όρος «πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας και με τον νόμο 4199/2013 προβλέπεται η χωροταξική εξομοίωση πρατηρίων πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) με λοιπά πρατήρια καυσίμων. Παράλληλα, επετεύχθη απλούστευση της διαδικασίας μετατροπής ενός υπάρχοντος πρατηρίου υγρών καυσίμων σε μεικτό πρατήριο LPG και CNG ενώ με υπουργική απόφαση (Υπ.αρ.13935/930/12-3-2014) θεσμοθετείται η διαδικασία χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων CNG Δ.Χ και καθορίζονται τα ελάχιστα μέτρα και οι αποστάσεις ασφαλείας των εγκαταστάσεων πρατηρίων διανομής πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG). 

Κόστος μετατροπής και σημεία που απαιτούν προσοχή κατά την μετατροπή

Κόστος μετατροπής και σημεία που απαιτούν προσοχή κατά την μετατροπή

    Το συνολικό κόστος της μετατροπής του οχήματος εξαρτάται από την τιμή αγοράς του «κιτ» μετατροπής, από τον αριθμό, τον τύπο και το μέγεθος της δεξαμενής του καυσίμου CNG, από τον τύπο του οχήματος (μάρκα, μοντέλο, ισχύς), από την τιμή εργατοώρας του συνεργείου, τον απαιτούμενο χρόνο εγκατάστασης και το κόστος τροποποίησης της νέας άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (τεχνικός έλεγχος του οχήματος-ΙΚΤΕΟ κλπ).
    Σύμφωνα με τον
    κ. Καπετανάκη, κάποιες απλές προϋποθέσεις αρκούν για να εξασφαλίσουν μια επιτυχημένη μετατροπή: 


    • Το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή μηχανική κατάσταση 
     
    • Ενδείκνυται α γίνει επιλογή κατάλληλου συστήματος μετατροπής 
     
    • Απαιτείται μελέτη του χώρου εγκατάστασης των εξαρτημάτων

    • Πρέπει να χρησιμοποιούνται κατάλληλα – πιστοποιημένα υλικά και να εφαρμόζονται οι κανόνες τεχνικής – ασφάλειας και νομοθεσίας 
     
    • Οι εργασίες συνιστάται να γίνονται από εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους τεχνίτες σε αδειοδοτημένο συνεργείο


    Σε ποιους απευθύνεται το φυσικό αέριο κίνησης;

    Σε ποιους απευθύνεται το φυσικό αέριο κίνησης;

      Το φυσικό αέριο κίνησης απευθύνεται σε όλους τους ιδιώτες οδηγούς, στους επαγγελματίες (ταξί, φορτηγά κλπ που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο), τους υπευθύνους εμπορικών στόλων επιχειρήσεων (βαριά φορτηγά), τους φορείς που ευθύνονται για τις δημόσιες συγκοινωνίες (δημόσια λεωφορεία, απορριμματοφόρα) και φυσικά σε όλο των κλάδο των μεταφορών (συμπεριλαμβανομένης και της ναυσιπλοΐας, η οποία διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στην ελληνική οικονομία).


      Οι οδηγοί οι οποίοι διαθέτουν συμβατικά οχήματα αποτελούν μία βασική ομάδα ενδιαφερομένων καθώς μπορούν να μετατρέψουν το όχημά τους σε διπλού καυσίμου. Στην περίπτωση του
      φυσικού αερίου τα κριτήρια της μετατροπής συμπίπτουν με τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης (οικονομία, οικολογική μετακίνηση, κίνητρα κλπ). 


      Πιο συγκεκριμένα, κριτήρια που πρέπει να λάβει υπΆ όψιν ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι το κόστος της μετατροπής και ο χρόνος απόσβεσης (κατά μέσο όρος 18 μήνες), τα έξοδα καυσίμου (τα οποία είναι μειωμένα τουλάχιστον κατά 50%), η φιλικότητα προς το περιβάλλον, τα τοπικά οικονομικά κίνητρα από τους προμηθευτές φυσικού αερίου (υπενθυμίζεται η συνεχής προσπάθειας μείωσης τιμών προς τον τελικό καταναλωτή που γίνεται τα τελευταία χρόνια από την ΔΕΠΑ ως αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων φθηνότερης τιμής αγοράς από τους προμηθευτές της), η άρση των τοπικών περιορισμών πρόσβασης σε συγκεκριμένες ζώνες κυκλοφορίας , το διαθέσιμο δίκτυο πρατηρίων (το οποίο συνεχώς επεκτείνεται στις μεγάλες ελληνικές πόλεις).

      Κοινοποίησέ το »