Mazda: Welcome back!
Το Σεπτέμβριο του 2014 ξεκίνησε μια νέα δυναμική εποχή για την Mazda στην Ελλάδα με την δημιουργία ενός νέου δικτύου συμβεβλημένων επισκευαστών υπό την εποπτεία της Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η Mazda αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων, η οποία εκπροσωπείται σε πολλές χώρες του πλανήτη, ενώ διαθέτει πληθώρα εργοστασίων τόσο στην Ιαπωνία, όσο και σε άλλες χώρες στον πλανήτη.
H Mazda καινοτόμησε και στο μηχανολογικό κομμάτι, μιας και ήταν η πρώτη και μοναδική φίρμα που εξέλιξε τόσο τον περιστροφικό κινητήρα Wankel, ο οποίος ακόμα και στις μέρες μας εντυπωσιάζει με τον τρόπο λειτουργίας του.
Λίγη ιστορία
Το όνομά της προέρχεται από μια θεότητα του Ζωροαστρισμού και η ιστορία της ξεκινάει το 1920 ως Toyo Cork Kogyo Co. με τον Jujiro Matsuda, κατασκευάζοντας εργαλεία. Το 1931 η εταιρεία περνάει στον χώρο της κατασκευής οχημάτων με το τρίτροχο φορτηγάκι Mazda-Go. Κατά την διάρκεια του ΒΆ Παγκοσμίου Πολέμου η Mazda κατασκευάζει όπλα και η ατυχής εξέλιξη του πολέμου για την Ιαπωνία της δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Ωστόσο, την δεκαετία του 1960 η εταιρεία προχωρά στην δημιουργία του πρώτου της αυτοκινήτου, του δίθυρου Mazda R360 Coupe, με το τετράθυρο Mazda Carol να ακολουθεί το 1962. Το 1967 παρουσιάζει το πρώτο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα, Mazda Cosmo Sports 110S.
Κατά την διάρκεια του 1970 η Mazda κάνει την είσοδό της στην αγορά των Η.Π.Α. και απολαμβάνει επιτυχίες με το Rotary Pickup, αλλά η πετρελαϊκή κρίση την ωθεί στην παραγωγή μοντέλων με τετρακύλινδρους παλινδρομικούς κινητήρες όπως το Familia και το Capella. Ωστόσο η εταιρεία δεν εγκαταλείπει το πρόγραμμα του κινητήρα Wankel και το 1978 παρουσιάζει το θρυλικό πλέον RX-7 - ακολουθούν τα 121, 323 και 626 την δεκαετία του 1980, ενώ προς τα τέλη της έρχεται το τρομερά επιτυχημένο εμπορικά διθέσιο roadster ΜΧ-5. Εν τω μεταξύ η Ford έχει αποκτήσει ένα σημαντικό ποσοστό από τις μετοχές της εταιρείας και η Mazda εξελίσσει πολλά μοντέλα κατά καιρούς, που χρησιμοποιούνται και από την Ford.
Σήμερα η εταιρεία έχει αναβαθμίσει ευρέως την γκάμα της: το σπορ RX-8 συνεχίζει την παράδοση του περιστροφικού κινητήρα Wankel, ενώ τα Mazda2 και το νέο και απίστευτα δυναμικό ΜΧ-5 της δίνουν μεγάλη αισιοδοξία για το μέλλον.
Τι ισχύει σήμερα;
Έπειτα από την αποχώρηση της ΕΛΜΑ, τα ινία ανέλαβε η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με έδρα το Κλάγκενφουρτ της Αυστρίας, η οποία αναλαμβάνει να τροφοδοτεί με ανταλλακτικά και αξεσουάρ την ελληνική αγορά. Σύμφωνα με την εταιρεία, για το σκοπό αυτό, έχουν δημιουργηθεί νέες συνεργασίες με συνολικά 12 Έλληνες επισκευαστές, οι οποίοι ήταν στο παρελθόν συνεργάτες της Mazda και επομένως διαθέτουν όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία και πληρούν τα ποιοτικά πρότυπα της εταιρίας. Έτσι, η Mazda είναι σε θέση να εγγυηθεί στους 100.000 ιδιοκτήτες οχημάτων Mazda στην Ελλάδα ότι μπορούν να συντηρούν και να επισκευάζουν το όχημα τους με γνήσια ανταλλακτικά, κάνοντας χρήση ακόμα και της εγγύησης τους. Σύμφωνα με τον Heimo Egger, Διευθυντής Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης, το θέμα των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων θα εξεταστεί από τους ίδιους αργότερα. Η Mazda θεωρεί πως υπάρχουν πολύ αξιόλογες προοπτικές στην αγορά των αυτοκινήτων στην Αυστρία και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Από το Κλάγκενφουρτ, η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης υπολογίζει στην επόμενη πενταετία αύξηση εσόδων κατά 55 % σε 2,3 δις ευρώ και αύξηση πωλήσεων κατά 30 % σε 111.000 αυτοκίνητα.
Σχετικά με τη Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης
Η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης είναι μια επιχειρηματική μονάδα της Mazda Austria GmbH (νομικό πρόσωπο). Από την πόλη Κλάγκενφουρτ στη νότια Αυστρία, ο οργανισμός προμηθεύει με αυτοκίνητα και ανταλλακτικά συνολικά 519 αντιπροσώπους σε 18 χώρες (Αυστρία, Ιταλία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Κροατία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Κοσσυφοπέδιο, Βοσνία, ΠΓΔΜ (FYROM), Μολδαβία, Αλβανία, Τουρκία και Ελλάδα). To προηγούμενο έτος, πωλήθηκαν συνολικά 16.750 νέα αυτοκίνητα Mazda, ενώ κατά το οικονομικό έτος 2013 - 2014, τα έσοδα ανήλθαν σε 368,5 εκ ευρώ. Με 99 υπαλλήλους η Mazda Αυστρίας, συμπεριλαμβανομένης και της Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης, είναι θυγατρική της Mazda Corporation, που έχει την έδρα της στη Χιροσίμα
της Ιαπωνίας.
Εγγυήσεις & ανταλλακτικά; Πλήρης κάλυψη!
Η αλλαγή του επιχειρηματικού καθεστώτος που έφερε στο προσκήνιο την Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης, προκάλεσε μια μικρή αναστάτωση στους περίπου 100.000 κατόχους αυτοκινήτων Mazda, σχετικά με τις εγγυήσεις και την προμήθεια των ανταλλακτικών. Όμως η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εξαφάνισε αμέσως την ανησυχία των κατόχων, μιας και οι εγγυήσεις ισχύουν κανονικά μέσω του εργοστασίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Αυτό σημαίνει πως όσοι κάτοχοι είναι ακόμα εντός της εγγύησης, καλύπτονται κανονικά από δίκτυο συμβεβλημένων επισκευαστών. Ειδοποιός διαφορά, είναι πως έχει αλλάξει η διαδικασία της έγκρισης της εγγύησης, μιας και η απόφαση για το τι καλύπτεται και τι όχι, δίνεται από την Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης κι όχι από τον επισκευαστή.
Πλήρης είναι η κάλυψη όμως και στον τομέα των ανταλλακτικών. Και εδώ οι εγγυήσεις ισχύουν κανονικά μέσω του εργοστασίου, ενώ ταχύτατη είναι η παράδοσή τους στον πελάτη, μιας και οι παραδόσεις των ανταλλακτικών πλέον γίνεται κάθε εβδομάδα, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση.
Συνεχής εκπαίδευση
Πέρα όμως από την κάλυψη στους τομείς των εγγυήσεων και των ανταλλακτικών, η Mazda φροντίζει και για την ποιοτική εκπαίδευση των μηχανικών της. Έτσι οι έλληνες επισκευαστές θα επιμορφώνονται για τις νέες τεχνολογίες στην Αυστρία, όπου και εδρεύει η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το στίγμα της αγοράς - Δηλώσεις από μέλη του εξουσιοδοτημένου δικτύου
Κουρής – Νομικός Ο.Ε.
Το μέλλον της Mazda
Μια τόσο μεγάλη φίρμα είναι λογικό κι επόμενο να επενδύει σε νέες τεχνολογίες, αλλά και να λανσάρει νέα μοντέλα που θα ακολουθούν και θα ενισχύουν την δυναμική σχεδίαση, η οποία έκανε τα μοντέλα Mazda ξεχωριστά. Πέρα από το design όμως, η νέα εποχή της Mazda έχει ταυτιστεί χρονικά αλλά και τεχνολογικά με το λανσάρισμα των νέων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου SkyActiv. Εντός 3 ετών, η Mazda έχει κατασκευάσει πάνω από 1 εκατ. αυτοκίνητα με αυτούς τους κινητήρες κάτω από το καπό τους.
Κι όπως έχει δηλώσει κι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda, Masamichi Kogai: «Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εξέλιξη των μοντέλων με κινητήρες SkyActiv και οι πωλήσεις του 1 εκατ. μονάδων αποδεικνύουν πόσο δημοφιλή είναι. Με δεδομένη τη σκληρή μας δουλειά και το πνεύμα που μας χαρακτηρίζει, θα συνεχίσουμε θα κατασκευάζουμε ακόμη πιο γοητευτικά αυτοκίνητα».
Νέο Mazda MX5: Το μοντέλο θρύλος
Το μικρό roadster που στην 25χρονη ιστορία του έχει πουλήσει 947.123 μονάδες, αποτελεί το αντικείμενο του πόθου σε όσους λατρεύουν την οδήγηση και έρχεται πιο δυναμικό από ποτέ. Σχεδιαστικά, το νέο MX-5 ακολουθεί τη φιλοσοφία KODO, πιο κομψό, με λεπτά φωτιστικά σώματα, χαμηλό καπό, αλλά και συνολικά χαμηλότερο αμάξωμα, με τις πόρτες να «κατεβαίνουν» λίγο για να παρέχουν καλύτερη ορατότητα στους επιβάτες, με τη γραμμή να ανεβαίνει ξανά πάνω από το πίσω φτερό, δημιουργώντας μια «αόρατη» μικρή αεροτομή, «παίζοντας» με τη σχεδίαση του τελειώματος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Σαφώς και πρόκειται για ένα οδηγοκεντρικό μοντέλο, το οποίο φτιάχτηκε για να προσφέρει ευχαρίστηση στον οδηγό του. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ όσον αφορά το σύστημα πέδησης, συναντάμε αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, με την υποβοήθηση του τιμονιού να είναι ηλεκτρική.
Wankel ένα όνομα θρύλος στη μηχανολογία
Η Mazda πέρα από την κατασκευή του αειθαλούς MX-5, διακρίνεται για την λαμπρή της ιστορία και τις μηχανολογικές καινοτομίες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον περιστροφικό κινητήρα Wankel. Αυτή η τεχνολογική καινοτομία, δημιούργησε έναν θρύλο μηχανικής και τεχνολογικής εξέλιξης, που δεν είναι άλλο από τον περιστροφικό κινητήρα Wankel. Πολλές εταιρείες προσπάθησαν να μιμηθούν την κίνησή της και να υιοθετήσουν τον κινητήρα αυτόν, όμως μόνο η Mazda κατάφερε να τον εξελίξει από τα αρχικά του στάδια και να τον τοποθετήσει σε σπορ μοντέλα, πετυχαίνοντας έτσι την ευκολότερη αγορά τους από το ευρύ κοινό.
Ο περιστροφικός κινητήρας (Wankel) είναι ένας τετράχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης. Η βασική αρχή παραγωγής ισχύος είναι ίδια με του τετράχρονου παλινδρομικού εμβολοφόρου κινητήρα, αφού χρησιμοποιεί τη δύναμη της καύσης μείγματος βενζίνης/αέρα για να παράγει έργο. Όμως, ο περιστροφικός κινητήρας δεν έχει έμβολα, μπιέλες, βαλβίδες και εκκεντροφόρους αλλά ρότορες, που περιστρέφονται μέσα στους θαλάμους και περιστρεφόμενο έκκεντρο άξονα για τη μετάδοση της ισχύος. Ένας τυπικός κινητήρας wankel έχει δύο θαλάμους, δύο τριγωνικούς ρότορες (ένα σε κάθε θάλαμο) και τον άξονα πάνω στον οποίο περιστρέφονται οι ρότορες. Οι θάλαμοι έχουν ωοειδή μορφή και μέσα σε αυτούς περιστρέφεται ο ρότορας με πλανητοειδή κίνηση και κατά την περιστροφή του σχηματίζει τις αντίστοιχες φάσεις του παλινδρομικού κινητήρα σε κάθε μία από τις τρεις πλευρές του. Οι θυρίδες εξαγωγής του Renesis βρίσκονται στην πλευρά του θαλάμου, μακριά από την επιφάνεια ολίσθησης των λεπίδων στεγανοποίησης των ροτόρων. Έτσι, η περίμετρος του θαλάμου είναι πλέον συνεχής και χωρίς θυρίδες, με αποτέλεσμα οι απώλειες λιπαντικού να περιορίζονται σημαντικά επειδή δεν διαφεύγει πια το λάδι προς την εξαγωγή. Επιπλέον, οι λεπίδες στεγανοποίησης καλύπτονται μονίμως από λάδι ώστε να λιπαίνονται μετά από κάθε επαφή τους πάνω από τις θυρίδες, με σκοπό να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους.