ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Στο αυτοκίνητο, η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο παρέχει πολλά και άκρως σημαντικά οφέλη.

Στο αυτοκίνητο, η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο παρέχει πολλά και άκρως σημαντικά οφέλη.

Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

Οδοιπορικό στην Ιταλία 2.300 χλμ. με 100 ευρώ

Οδοιπορικό στην Ιταλία 2.300 χλμ. με 100 ευρώ

Συμπέρασμα: Το CNG είναι εδώ και αναπτύσσεται ραγδαία

Συμπέρασμα: Το CNG είναι εδώ και αναπτύσσεται ραγδαία

  • Στο αυτοκίνητο, η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο παρέχει πολλά και άκρως σημαντικά οφέλη.
  • Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;
  • Οδοιπορικό στην Ιταλία 2.300 χλμ. με 100 ευρώ
  • Συμπέρασμα: Το CNG είναι εδώ και αναπτύσσεται ραγδαία

2 χρόνια CNG & αυτοκίνητο

15.203 Επισκέψεις στο άρθρο

Η αεριοκίνηση, νέα τάση στην αυτοκίνηση που εμείς στο auto Τρίτη πιστέψαμε και αναδείξαμε εν τη γέννησή της, δείχνει πως ήρθε όχι απλά για να μείνει, αλλά για να προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα σε όποιο αγοραστή ή και ιδιοκτήτη αυτοκινήτου την επιλέξει.

ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
ΤΟΨΗΣ Α.Ε.

Το φυσικό αέριο αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς, δεδομένης της υπεροχής του έναντι των αντίστοιχων ενεργειακών μορφών και καθώς αποτελεί κυρίαρχη ενεργειακή επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θεωρείται το καύσιμο του 21ου αιώνα και συγχρόνως η «γέφυρα» διαχρονικής μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Στο αυτοκίνητο, η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο παρέχει πολλά και άκρως σημαντικά οφέλη, τόσο στον αγοραστή που θα επιλέξει ένα καινούργιο αυτοκίνητο με εργοστασιακό σύστημα CNG (πεπιεσμένο φυσικό αέριο), όσο και στον ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου με βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα, που θα θελήσει να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε διπλού καυσίμου με την προσθήκη κιτ CNG. Εμείς στο auto Τρίτη, από την πρώτη στιγμή που το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης ήρθε στη χώρα μας, αγκαλιάσαμε αυτό το εναλλακτικό καύσιμο, παρακολουθώντας από κοντά όλες τις εξελίξεις και παράλληλα, καταγράφοντάς τες αναλυτικά, αλλά και δοκιμάζοντας στην πράξη όλα τα οφέλη που παρέχει σήμερα στον ιδιοκτήτη του ένα αυτοκίνητο που κινείται με CNG. Στόχος μας ήταν και είναι η συνεχής ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα οφέλη της χρήσης του CNG ως καύσιμο στο αυτοκίνητο, το οποίο πιστεύουμε ότι μπορεί να αποτελέσει το καύσιμο της νέας εποχής.


Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

Κοινοποίησέ το »

2 χρόνια ενημέρωσης

Οδοιπορικό στην Ιταλία 2.300 χλμ. με 100 ευρώ

Οδοιπορικό στην Ιταλία 2.300 χλμ. με 100 ευρώ

Non Paper για το φυσικό αέριο

Non Paper για το φυσικό αέριο

Αθήνα-Θεσσαλονίκη με λιγότερο από 18 ευρώ

Αθήνα-Θεσσαλονίκη με λιγότερο από 18 ευρώ

Τα πάντα για το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση

Τα πάντα για το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση

Δοκιμή: VW eco up!

Δοκιμή: VW eco up!

Συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς

Συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς

  • Οδοιπορικό στην Ιταλία 2.300 χλμ. με 100 ευρώ
  • Non Paper για το φυσικό αέριο
  • Αθήνα-Θεσσαλονίκη με λιγότερο από 18 ευρώ
  • Τα πάντα για το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση
  • Δοκιμή: VW eco up!
  • Συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς

Οδοιπορικό στην Ιταλία 2.300 χλμ. με 100 ευρώ

Στις αρχές του 2014, το auto Τρίτη πραγματοποιεί το πρώτο μεγάλο οδοιπορικό με ένα αυτοκίνητο με CNG, ταξιδεύοντας από την Αθήνα στην Ιταλία και για 2.300 χλμ., με ένα VW Passat 1,4 TSI Ecofuel. Η οικονομία κίνησης ήταν εντυπωσιακή, αφού το κόστος καυσίμου για αυτά τα χιλιόμετρα ήταν μόλις 100 ευρώ.

Non Paper για το φυσικό αέριο
Πολύ συχνά μέσω των non paper άρθρων μας, θέτουμε προβληματισμούς στο αναγνωστικό μας κοινό για το φυσικό αέριο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Non Paper του Σεπτεμβρίου, στο οποίο είχαμε θέσει προς εσάς το ερώτημα κατά πόσον σας ενδιαφέρει η αεριοκίνηση, με τις προβολές του θέματος στο www.autotriti.gr να ξεπερνούν τις 16.600.

Αθήνα-Θεσσαλονίκη με λιγότερο από 18 ευρώ
Πόση είναι η οικονομία που μπορεί να προσφέρει ένα μίνι μοντέλο με φυσικό αέριο, ακόμη και σε συνθήκες κίνησης στην εθνική; Εδώ, η μεγάλη μας δοκιμή οικονομίας τον Απρίλιο του 2013, μας απέδειξε ότι με ένα μίνι μοντέλο του είδους (VW eco up!), η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη μπορεί να ολοκληρωθεί με λιγότερο από 18 ευρώ.

Τα πάντα για το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση
Τον Ιούλιο του 2014 και στο τεύχος 27 του auto Τρίτη, πραγματοποιήσαμε ένα πολύ μεγάλο ρεπορτάζ για το Φυσικό Αέριο στο αυτοκίνητο, αναδεικνύοντας όλα τα οφέλη της χρήσης του CNG ως καύσιμο. Στο site μας, το εν λόγω άρθρο έχει προσελκύσει ως τώρα σχεδόν 18.000 αναγνώστες.

Δοκιμή: VW eco up!
Το 2013 το auto Τρίτη δοκιμάζει πρώτο στην Ελλάδα το VW eco up! την έκδοση με φυσικό αέριο του γερμανικού μίνι, προσελκύοντας σχεδόν 19.000 προβολές στο www.autotriti.gr.

Συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς
Από την πρώτη στιγμή της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, το auto Τρίτη φιλοξένησε συνεντεύξεις στελεχών της αγοράς με βαθειά γνώση του αντικειμένου, όπως π.χ. τον κ. Στέφανο Οικονομίδη, Αναπληρωτή Διευθυντή Δραστηριοτήτων Στρατηγικής & Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ


Το μεγαλύτερο μέρος του κοινού, όπως δείχνουν πλέον οι έρευνες, γνωρίζει τα περιβαλλοντικά και κυρίως, τα οικονομικά οφέλη της χρήσης CNG ως καύσιμο στο αυτοκίνητο.

Τι είναι το CNG

Τι είναι το CNG

Τι είναι το CNG

    Όλοι πλέον ξέρουν πως…
    - Το CNG προσφέρει χαμηλό κόστος κατανάλωσης και τεράστια αυτονομία
    - Είναι ecofriendly

    Το CNG (Compressed Natural Gas) ή ελληνιστί «Πεπιεσμένο φυσικό αέριο», είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του φυσικού αερίου είναι το μεθάνιο (CH4), ενώ συνυπάρχουν σε αυτό σημαντικές ποσότητες αιθανίου, προπανίου και βουτανίου, οι οποίες αφαιρούνται έπειτα από εκτεταμένη επεξεργασία εκτός από το μεθάνιο. Αυτό που συνετέλεσε στην ανάπτυξη του CNG, είναι η παγκόσμια απαίτηση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και των ρυπαντών που προέρχονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάτι που προσφέρει το CNG ιδίως σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

    CNG Info

    CNG Info

    CNG Info

      1 Tα αυτοκίνητα που παγκοσμίως κινούνται με φυσικό αέριο, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, φτάνουν τα 14,5 εκατομμύρια, τα οποία ανεφοδιάζονται σε περισσότερα από 20 χιλιάδες πρατήρια σε 2.400 πόλεις σε όλο τον κόσμο.

      2 Οι κινητήρες
      φυσικού αερίου επιτυγχάνουν μείωση 25% στις εκπομπές CO2, 35% στις εκπομπές μικροσωματιδίων, 75% στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 53% στις εκπομπές οξειδίου του αζώτου σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες.

      3 Οι κινητήρες φυσικού αερίου επιτυγχάνουν μείωση15% στις εκπομπές CO2, 99,6% στις εκπομπές μικροσωματιδίων, 36% στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 95% στις εκπομπές οξειδίου του αζώτου σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες.

      4 Το φυσικό αέριο δεν είναι τοξικό ή διαβρωτικό, δεν μολύνει τα υπόγεια ύδατα και επιπλέον δεν συντρέχει κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον σε περίπτωση διαρροής.

      5 Το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και σε περίπτωση διαρροής απλά διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

      Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να νοθευτεί, καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς απευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.

      CNG και επαγγελματίες

      Ημερίδες Επιχειρηματικότητας και CNG

      Ημερίδες Επιχειρηματικότητας και CNG

      Ημερίδες Επιχειρηματικότητας και CNG

      Ημερίδες Επιχειρηματικότητας και CNG

      Ενημέρωση επαγγελματιών οδηγών ταξί

      Ενημέρωση επαγγελματιών οδηγών ταξί

      460 σελίδες βιβλίο για το Φυσικό Αέριο (CNG)

      460 σελίδες βιβλίο για το Φυσικό Αέριο (CNG)

      • Ημερίδες Επιχειρηματικότητας και CNG
      • Ημερίδες Επιχειρηματικότητας και CNG
      • Ενημέρωση επαγγελματιών οδηγών ταξί
      • 460 σελίδες βιβλίο για το Φυσικό Αέριο (CNG)

      Η μεγάλη δημοσιότητα και κατ επέκταση το αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού ώθησε μεγάλο αριθμό επαγγελματιών του αυτοκινήτου να «καθίσει στα θρανία» για να ενημερωθεί για τη νέα τάση. Συνεχώς, η ανάπτυξη του φυσικού αερίου και οι αλλαγές στη νομοθεσία με βάση και τις νεότερες εξελίξεις στο κομμάτι των κιτ CNG, απαιτούν την περαιτέρω προετοιμασία για το εναλλακτικό αυτό καύσιμο.


      Ημερίδες Επιχειρηματικότητας και CNG
      Ημερίδες και ειδικά σεμινάρια επιμόρφωσης διεξάγονται συνεχώς στην Ελλάδα για το CNG και την αεριοκίνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η άκρως 3η επιτυχημένη 3η Ημερίδα Επιχειρηματικότητας στην Κεντρική Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα με μεγάλη συμμετοχή (350 άτομα). Στην Ημερίδα αυτή, το Φυσικό Αέριο Κίνησης είχε κεντρική παρουσία, κατά την οποία ομιλητές-ειδικοί ανέπτυξαν τις μεγάλες επιχειρηματικές προοπτικές του και τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της τεχνολογίας σε Ευρωπαϊκό και Εθνικό επίπεδο. 

      Ενημέρωση επαγγελματιών οδηγών ταξί
      Τεχνικές ημερίδες για το Φυσικό αέριο κίνησης γίνονται και για τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί. Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2014 στο Συνεδριακό Κέντρο Capsis οι ιδιοκτήτες ταξί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το Φυσικό αέριο κίνησης και τις επαγγελματικές ευκαιρίες, ιδίως στο κομμάτι του «Diesel Blend».

      460 σελίδες βιβλίο για το Φυσικό Αέριο (CNG)
      Μια έγχρωμη έκδοση 460 σελίδων συνοδευόμενη από CD δημιουργήθηκε από τις Εκδόσεις του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ), με όλα τα μυστικά και εγχειρίδια για την Τεχνολογία Οχημάτων με LPG και CNG.

      Οι αλλαγές στη νομοθεσία

      Οι αλλαγές στη νομοθεσία

      Οι αλλαγές στη νομοθεσία

        Η ίδια η πολιτεία έχοντας δει τις προοπτικές του φυσικού αερίου κίνησης, έχει την τελευταία διετία προβεί σε μια σειρά από αλλαγές στη νομοθεσία, που άνοιξαν περαιτέρω το δρόμο για την ανάπτυξη του CNG. Ουσιαστικά, οι νέοι νόμοι που τέθηκαν σε ισχύ από το 2013 μέχρι σήμερα, αφορούσαν κυρίως στον καθορισμό του νομοθετικού πλαισίου για την πιστοποίηση τεχνιτών και εξαρτημάτων, αλλά και των κιτ των CNG, που μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων σε αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή diesel. Παράλληλα, σε αυτό το διάστημα ορίστηκαν όλες οι διατάξεις που αφορούν στα πρατήρια υγρών καυσίμων και την περαιτέρω ανάπτυξή τους στην Ελλάδα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το CNG. 

        Aνοιξε ο δρόμος για το Diesel Blend (Ανάμειξη πετρελαίου-CNG)
        Η πιο πρόσφατη εξέλιξη στον τομέα της νομοθεσίας για το φυσικό αέριο έχει να κάνει με το άνοιγμα του δρόμου για το Diesel Blend, την ανάμειξη πετρελαίου-CNG, ένας τομέας που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους αυτοκινητιστές και τις μεταφορικές εταιρείες. Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο που ψηφίστηκε στα τέλη Ιανουαρίου, καθορίστηκαν πλέον όλα τα απαιτούμενα για τη χρήση οχημάτων που χρησιμοποιούν διπλό καύσιμο (CNG και diesel) ταυτόχρονα για την κίνησή τους και σε αναλογία που καθορίζει ο εκάστοτε κατασκευαστής, μαζί φυσικά με όλες τις προδιαγραφές για το κιτ και την εγκατάστασή του.

        Τα νέα CNG μοντέλα της αγοράς

        Audi A3 Sportback g-tron

        Audi A3 Sportback g-tron

        Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG

        Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG

        Fiat 500L 0,9 TwinAir CNG

        Fiat 500L 0,9 TwinAir CNG

        Mercedes B 200 NGT

        Mercedes B 200 NGT

        Mercedes E 200 NGT

        Mercedes E 200 NGT

        SEAT Leon 1,4 TGI

        SEAT Leon 1,4 TGI

        Skoda Octavia 1,4 TSI G-TEC

        Skoda Octavia 1,4 TSI G-TEC

        VW eco up!

        VW eco up!

        VW Golf TGI BlueMotion

        VW Golf TGI BlueMotion

        • Audi A3 Sportback g-tron
        • Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG
        • Fiat 500L 0,9 TwinAir CNG
        • Mercedes B 200 NGT
        • Mercedes E 200 NGT
        • SEAT Leon 1,4 TGI
        • Skoda Octavia 1,4 TSI G-TEC
        • VW eco up!
        • VW Golf TGI BlueMotion

        Με το κοινό πολύ ενημερωμένο πλέον, οι αντιπροσωπείες δέχθηκαν δημιουργική πίεση και φέρνουν συνεχώς νέα μοντέλα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά που «καίνε» φυσικό αέριο ως καύσιμο. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε, ότι σήμερα στην αγορά τα μοντέλα φυσικού αερίου αγγίζουν συνολικά τα 20, όταν πριν 2 χρόνια περιορίζονταν στα 4 με 5, με την τάση αυτή μάλιστα να μεγαλώνει συνεχώς, αφού αναμένουμε περαιτέρω εισαγωγή νέων μοντέλων φυσικού αερίου στη χώρα μας.

        Audi A3 Sportback g-tron
        - 1,4 λτ. TFSI βενζινοκινητήρας 110 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 3,3 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 92 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 2,7 ευρώ/100 χλμ.

        Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG
        - 0,9 λτ. TwinAir βενζινοκινητήρας 80 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 3,1 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 86 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 2,6 ευρώ/100 χλμ.

        Fiat 500L 0,9 TwinAir CNG
        - 0,9 λτ. TwinAir βενζινοκινητήρας 80 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 3,9 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 105 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 3,2 ευρώ/100 χλμ.

        Mercedes B 200 NGT
        - 2,0 λτ. turbo βενζινοκινητήρας 156 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 4,4 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 117 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 3,6 ευρώ/100 χλμ.

        Mercedes E 200 NGT
        - 2,0 λτ. turbo βενζινοκινητήρας 156 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 5,5 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 149 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 4,5 ευρώ/100 χλμ.

        SEAT Leon 1,4 TGI
        - 1,4  λτ. TSI βενζινοκινητήρας 110 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 3,5 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 94 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 2,9 ευρώ/100 χλμ.

        Skoda Octavia  1,4 TSI G-TEC
        - 1,4  λτ. TSI βενζινοκινητήρας 110 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 3,4 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 97 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 2,8 ευρώ/100 χλμ.

        VW eco up!
        - 1,0 λτ. βενζινοκινητήρας 68 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 2,9 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 79 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 2,4 ευρώ/100 χλμ.

        VW Golf TGI BlueMotion
        - 1,4  λτ. TSI βενζινοκινητήρας 110 ίππων
        - Κατανάλωση φυσικού αερίου 3,5 κιλά/100 χλμ.
        - Εκπομπές ρύπων 94 γρ./χλμ.
        - Κόστος κατανάλωσης*: 2,9 ευρώ/100 χλμ.

        Και 8 ελαφρά επαγγελματικά CNG μοντέλα
        - Fiat Punto Van CNG
        - Fiat Fiorino CNG
        - Fiat Doblo Cargo CNG
        - IVECO Daily Natural Power
        - Mercedes Sprinter NGT
        - Opel Combo Van CNG
        - Piaggio Porter GreenPower
        - VW Caddy EcoFuel

        *τιμή φυσικού αερίου κίνησης: 0,832 ευρώ/κιλό

        Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

        Τα νέα CNG μοντέλα της αγοράς

        Τα νέα CNG μοντέλα της αγοράς

        Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

        Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

        • Τα νέα CNG μοντέλα της αγοράς
        • Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;

        Αν είχες να διαλέξεις ανάμεσα σε ένα διαδεδομένο αλλά ακριβό, ένα φθηνό αλλά βρώμικο και ένα καθαρό και οικονομικό καύσιμο, θα ήθελε πολλή σκέψη; 
        Το φυσικό αέριο είναι μακράν το καλύτερο καύσιμο και τώρα έρχεται στο αυτοκίνητο για να μείνει.

        Βλέπεις το φυσικό αέριο κερδίζει από τα αποδυτήρια. Είναι ένα καύσιμο που βγαίνει από τη γη σε αέρια μορφή έτοιμο για χρήση, χωρίς ανάγκη διύλισης. Παράγεται σε χώρες που δεν είναι σημεία συγκρούσεων, με αποτέλεσμα να μην γίνεται αντικείμενο διαμάχης με όλα τα αρνητικά που κάτι τέτοιο επιφέρει. Το σημαντικότερο όμως είναι πως το φυσικό αέριο είναι πολύ καθαρό στην καύση με ελάχιστους ρύπους πέραν των υδρατμών που παράγονται. Επιπλέον είναι πολύ ασφαλές καθότι είναι πιο ελαφρύ από τον αέρα και σε περίπτωση διαρροής διαχέεται και φεύγει. Σα να μην φτάνουν αυτά, το φυσικό αέριο είναι σημαντικά φτηνότερο από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, με τιμή κλειδωμένη σταθερά χαμηλότερα από αυτή του πετρελαίου. Αν και αρχικά αν ήθελες αυτοκίνητο φυσικού αερίου έπρεπε να το είχες παραγγείλει από το εργοστάσιο, αυτή τη στιγμή το φυσικό αέριο τοποθετείται σε όλα τα αυτοκίνητα ανά πάσα στιγμή. Τα συστήματα φυσικού αερίου είναι πολύ διαδεδομένα στην Ευρώπη, και έτσι η τοποθέτηση ενός κιτ μετατροπής είναι απλή υπόθεση. Οι εγκαταστάτες έχουν σήμερα τεχνογνωσία από τους μεγάλους οίκους του εξωτερικού αλλά και τους ίδιους τους κατασκευαστές, ενώ η εμπειρία τους σε τοποθετήσεις παρόμοιων συστημάτων υγραερίου έχει κάνει την αγορά ιδιαίτερα ώριμη. Γιατί λοιπόν δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα αεριοκίνητα; Σε πολλές περιπτώσεις είναι. Στόλοι εταιρικών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων αγοράζονται με φυσικό αέριο, όπως είναι τα πράσινα λεωφορεία στην Αθήνα. Ως εταιρικά, τα αεριοκίνητα μοντέλα διευκολύνονται στον ανεφοδιασμό με μονάδες στα κέντρα των εταιριών, αφού το δίκτυο στα πρατήρια ακόμη δεν είναι έτοιμο. Κι αυτό είναι ίσως το μόνο αρνητικό που έχει το φυσικό αέριο αυτή τη στιγμή, ότι δηλαδή πρέπει κανείς να προγραμματίζει τον ανεφοδιασμό του. Όμως αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει σύντομα, πόσο μάλλον με το φυσικό αέριο να βρίσκεται σταδιακά σε όλα τα σπίτια πιθανώς με τη διαδικασία ανεφοδιασμού να γίνεται πλέον οικιακή υπόθεση. Φθηνό, καθαρό, ασφαλές και χωρίς παραχωρήσεις στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, υπάρχει κάτι που βλέπετε εσείς αρνητικό στο φυσικό αέριο; Το ξέρατε ότι μπορείτε να κάνετε μετατροπή το αυτοκίνητό σας; Πως υπάρχει πλέον δυνατότητα να το χρησιμοποιήσετε και εσείς; Τι λέτε λοιπόν;

        Οι απόψεις 
        των αναγνωστών

        elmariachi 
        Είμαι εναντίον στην οπουδήποτε τροποποίηση η οποία δεν έχει την έγκριση του κατασκευαστή του προϊόντος, στην προκείμενη περίπτωση των αυτοκίνητων μου. Και η κουτσή Μαρία βάζει υγραέριο στα αυτοκίνητα. Αν δεν είναι από κατασκευής εγκατεστημένο σύστημα LPG ή CNG στο αυτοκίνητο εγώ δεν κάνω πατέντες.

        V.Zambiakis
        Τα πράσινα λεωφορεία της ΣΤΑ.ΣΥ. (παλιά ΕΘΕΛ) δεν έχουν βγάλει το παραμικρό. Αντιθέτως τα παλιότερα του πετρελαίου αρκετά συχνά πυκνά είναι ακινητοποιημένα στους δρόμους ή ρυμουλκούνται από την Ο.Β.Β.Ο.

        Th. Katsantonis
        Μόνο εργοστασιακό …όλα τα άλλα είναι για εκτός Ελλάδας.

        toliskgr 
        Δεν βλέπω να αναφέρετε την υπόθεση αυτονομία, που τουλάχιστον για τα ΙΧ αυτοκίνητα αποτελεί σημαντικό πρόβλημα. Στα υπόλοιπα νομίζω ότι πράγματι υπερτερεί έναντι άλλων πηγών καυσίμου.

        lonet 
        Το φυσικό αέριο συμφέρει. Είναι οικονομικό, οικολογικό και, μαζί με τη χρήση του άλλου καυσίμου που έχει το αυτοκίνητο, αυξάνει την αυτονομία. Σε σχέση με το LPG, δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν τόσα πολλά εργοστασιακά μοντέλα που το χρησιμοποιούν, κάτι που δείχνει ότι το εμπιστεύονται οι εταιρείες. Για την μετατροπή τώρα, θα δούμε πως θα πάει, αν και σίγουρα για όποιον έχει ήδη αυτοκίνητο είναι μια καλή λύση οικονομίας.

        Νέοι παίχτες στην αγορά

        Η εταιρεία CTIP Oil & Gas προσανατολίζεται προς την ανάπτυξη 40 νέων σταθμών φυσικού αερίου κίνησης μέσα στην επόμενη 5ετία στη χώρα μας.

        Η εταιρεία CTIP Oil & Gas προσανατολίζεται προς την ανάπτυξη 40 νέων σταθμών φυσικού αερίου κίνησης μέσα στην επόμενη 5ετία στη χώρα μας.

          Την τελευταία διετία η ΔΕΠΑ, έχει αναχθεί σε Νούμερο 1 «παίχτη» του Φυσικού αερίου κίνησης στη χώρα μας, αναπτύσσοντας παράλληλα ένα δίκτυο ανεφοδιασμού οχημάτων με fisikon (το όνομα του προϊόντας). Σήμερα, στην ελληνική επικράτεια λειτουργούν ήδη 4 πρατήρια, 3 στην Αθήνα (Ανθούσα, Νέα Φιλαδέλφεια, Κηφισιά) και 1 στη Θεσσαλονίκη (Πυλαία), ωστόσο όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρεία μέχρι τον Ιούνιο του 2015, εκτιμάται ότι ο αριθμός των πρατηρίων στη χώρα μας θα φθάσει τα 14, με 3 σταθμούς στη Θεσσαλονίκη, ένα σε Λάρισα, Βόλο και Λαμία, αλλά και 8 συνολικά στην Αττική. Ωστόσο, η δυναμική του Φυσικού αερίου κίνησης έχει προσελκύσει και άλλες εταιρείες στην αγορά, μεταξύ των οποίων τη CTIP Oil & Gas, η οποία μέσα στο Δεκέμβριο προανήγγειλε την επένδυση 200 εκ. ευρώ για τη δημιουργία 40 νέων σταθμών φυσικού αερίου μέσα στην επόμενη 5ετία. Οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν επίσης την μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα Dual Fuel στο Νομό Αττικής.

          Μετατροπή και ΚΤΕΟ

          Μετατροπή και ΚΤΕΟ

          Μετατροπή και ΚΤΕΟ

            Κάθε αυτοκίνητο που έχει γίνει εγκατάσταση οποιουδήποτε συστήματος αεριοκίνησης, οφείλει να ελεγχθεί σε ΚΤΕΟ, προκειμένου να εγκριθεί η διασκευή και να αποτυπωθεί και στην άδεια κυκλοφορίας του, η δυνατότητά του να χρησιμοποιεί και αέριο σαν καύσιμο. Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στο ΚΤΕΟ είναι ουσιαστικοί, αναγκαίοι και χρήσιμοι.
            Μπορούμε να τους διαχωρίσουμε σε δύο κατηγορίες:

            Α) Έλεγχος δικαιολογητικών
            Εδώ, διαπιστώνεται εάν τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι καινούργια και αμεταχείριστα, αλλά και εάν το σύστημα που εγκαταστάθηκε έχει έγκριση τύπου στην χώρα μας, αν δηλαδή είναι αξιόπιστο και εγγυημένης ποιότητας. 

            Β) Έλεγχος Εγκατάστασης 
            Με αυτόν τον έλεγχο, ελέγχεται όλο το σύστημα από πλευράς ασφαλείας. Ταυτόχρονα ελέγχονται και όλα τα εξαρτήματα, αν είναι τα ίδια με αυτά που έχει καταγράψει ο εγκαταστάτης ότι τοποθέτησε. Σημαντικό ρόλο, παίζει ο έλεγχος της δεξαμενής ή των δεξαμενών, που ελέγχονται όχι μόνο για τον όγκο τους, αλλά και την ηλικία τους. Επίσης, ελέγχεται και η λειτουργία του κινητήρα του αυτοκινήτου μέσω των εκπομπών καυσαερίου του, ώστε να διαπιστωθεί  εάν αυτός έχει ρυθμιστεί με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο. 

            Συμπέρασμα: Το CNG είναι εδώ και αναπτύσσεται ραγδαία

            Συμπέρασμα: Το CNG είναι εδώ και αναπτύσσεται ραγδαία

            Συμπέρασμα: Το CNG είναι εδώ και αναπτύσσεται ραγδαία

              Το φυσικό αέριο κίνησης είναι το καύσιμο της νέας εποχής. Με βάση όλα τα παραπάνω, πλέον όλοι γνωρίζουν τα οφέλη που μπορεί να τους προσφέρει το CNG στο αυτοκίνητό τους και τα οποία ανάγονται όχι μόνο στον οικονομικό τομέα (χαμηλότερη κατανάλωση-κόστος καυσίμου, τέλη από ρύπους κ.λπ.), αλλά και σε αυτόν της οικολογίας και των ρύπων που εκλύονται στο περιβάλλον. Ειδικά δε για τις επιχειρήσεις-επαγγελματίες, το CNG μπορεί να μειώσει δραστικά το κόστος κίνησης και τα έξοδά τους, με οικονομικά οφέλη τόσο σε αυτούς, όσο και προς τα προϊόντα-υπηρεσίες που παρέχουν. Ουσιαστικά, το μόνο που μένει πλέον είναι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού στη χώρα μας, ώστε το CNG να μπορέσει να εμφανίσει την πραγματική του δυναμική. Εμείς από την πλευρά μας, θα είμαστε εδώ για να παρακολουθούμε και να ενημερώνουμε το κοινό για όλες τις εξελίξεις γύρω από το CNG, αλλά και μέσω των ειδικών μας δοκιμών-μετρήσεων, να αποδεικνύουμε στην πράξη γιατί το CNG είναι η νέα τάση στην αυτοκίνηση.

              Κοινοποίησέ το »