Ένα καύσιμο, πολλές επιλογές
Το CNG διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Απόδειξη το δίκτυο των πρατηρίων που εξαπλώνεται συνεχώς, αλλά και τα νέα μοντέλα τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά. Πλέον, το No1 σε οικονομία κίνησης καύσιμο (FISIKON) διατίθεται σε αρκετά μοντέλα.
Η επιλογή ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από τις ανάγκες του αγοραστή. Για παράδειγμα ο οικογενειάρχης θέλει χώρους, αυτός που κινείται μέσα στην πόλη αναζητά κάτι μικρό και ευέλικτο, ένας άλλος μπορεί ψάχνει την πολυτέλεια, ο τέταρτος τον all around χαρακτήρα ενός μικρομεσαίου και ου τω καθεξής. Ωστόσο, όλοι τους έχουν κάτι κοινό, και αυτό ονομάζεται οικονομία καυσίμου. Για αυτούς, λοιπόν, η λύση βρίσκεται στο φυσικό αέριο κίνησης το οποίο χάρη στην χαμηλή τιμή του εξασφαλίζει απίστευτη οικονομία και ταυτόχρονα μεγάλη αυτονομία, χωρίς καμία έκπτωση σε επιδόσεις. Ας δούμε τέσσερα χαρακτηριστικά παραδείγματα ανά κατηγορία.
Καταναλώσεις CNG: 2,8 kg./100 χλμ. Βενζίνη: 3,7 λτ./100 χλμ.
Μίνι - VW eco up!
Όμως το Volkwagen eco up! δεν ξεχωρίζει μόνο για την οικονομία, που προσφέρει. Είναι εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, πατάει γερά στην εθνική και στρίβει με σιγουριά, ενώ στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών και κατασκευής είναι απλά κορυφαία. Προσιτό, οικονομικό και χωρίς τέλη κυκλοφορίας, το VW eco up! είναι η λύση για την πιο φτηνή μετακίνηση με αυτοκίνητο. Αλλά και οι 68 ίπποι του κινητήρα του eco up! εξασφαλίζουν τις επιδόσεις που χρειάζεται το μίνι VW για να κινείται με ευελιξία μέσα στην πόλη, όπως και για να καλύπτει με άνεση και ασφάλεια μεγαλύτερες αποστάσεις.
Μικρομεσαία - SEAT Leon 1,4 TGI 110 PS
Ο κινητήρας που «φορά» η έκδοση με φυσικό αέριο του SEAT Leon, είναι μια τροποποιημένη εκδοχή της νεότερης γενιάς του 1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος για την περίσταση έχει δεχθεί ειδικές επεμβάσεις ώστε να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το φυσικό αέριο. Αρχικά, από πλευράς απόδοσης, ο 1,4 TGI όπως ονομάζεται, έχει μέγιστη ισχύ 110 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ. Με τη βοήθεια και του κοντού κιβωτίου 6 σχέσεων, ο κινητήρας αυτός είναι σε θέση να προσφέρει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο.
Όσον αφορά στη λειτουργία του, με το ξεκίνημα το καύσιμο που χρησιμοποιεί ο κινητήρας είναι το φυσικό αέριο, ενώ το σύστημα γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη μόλις το φυσικό αέριο τελειώσει. Σε ό,τι αφορά στα ρεζερβουάρ, το
Leon 1,4 TGI διαθέτει δύο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 15 λίτρων, που τοποθετούνται στο χώρο της ρεζέρβας κλέβοντας ωστόσο χώρο από τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ, ενώ έχει και ένα έξτρα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων.
Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης, το φυσικό αέριο επαρκεί για 400 χλμ. κίνησης και η βενζίνη για άλλα 900, φθάνοντας στο θεωρητικό νούμερο των 1.300 χλμ.! Μεγάλο, ωστόσο, πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι και η οικονομία που προσφέρει με το φυσικό αέριο, αφού θεωρητικά και με βάση την τιμή του καυσίμου (λιγότερο από 1 ευρώ/κιλό), το Leon 1,4 TGI καίει μόνο 3,5 ευρώ/100 χλμ.!
Mεσαία - VW Passat 1,4 TSI Ecofuel
Κάτω από το καπό του VW Passat 1,4 TSI Ecofuel βρίσκεται ένας κινητήρας που καίει φυσικό αέριο (4,3 kg./100 χλμ.) και αποδίδει 150 συνολικά ίππους οι οποίοι εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και 214 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα). Νούμερα, δηλαδή, που αποδεικνύουν πως το VW Passat με φυσικό αέριο είναι και οικονομικό σε κατανάλωση, και σβέλτο σε επιδόσεις. Ταυτόχρονα, διατηρεί τα γνώριμα πλεονεκτήματά του, όπως την μεγάλη προσφορά σε χώρους, την πρακτικότητα, την καλή ποιότητα κατασκευής και την καλή ποιότητα κύλισης με αποτέλεσμα να αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα οικογενειακή επιλογή.
Μεγάλα - Mercedes-Benz Ε200 NGT
Όσοι επιθυμούν να συνδυάσουν την οικονομία κίνησης, το οικολογικό προφίλ και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων με την πολυτέλεια, θα βρουν στην Mercedes-Benz E200 NGT (Natural Gas Technology) μία πολύ αξιόλογη πρόταση. Η E200 NGT καταναλώνει 4,3 κιλά/100 χλμ. CNG, που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 4,3 ευρώ/100 χλμ., ενώ εκπέμπει μόνο 114 γρ./χλμ. CO2. Από την άλλη, ως βενζινοκίνητη καταναλώνει 6,3 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 147 γρ./χλμ. CO2.
Με την χρήση μόνο φυσικού αερίου, η E-Class Natural Gas Drive παρέχει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων, ενώ σε συνδυασμό και με την βενζίνη μπορεί να διανύσει έως 1.600 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές χωρητικότητας 19,5 κιλών οι οποίες καταλαμβάνουν ένα πολύ μικρό τμήμα του χώρου αποσκευών (400 έναντι 540 λίτρα).
Για την κίνησή της φροντίζει ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας 156 ίππων και 270 Nm ροπής από τις 1.250 σ.α.λ., ο οποίος επιταχύνει το μοντέλο στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα.
Οι σταθμοί ανεφοδιασμού CNG
Το φυσικό αέριο για την κίνηση οχημάτων διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Η ΔΕΠΑ, η εταιρία που προωθεί στην ελληνική αγορά το φυσικό αέριο κίνησης με την ονομασία FISIKON, δημιουργεί την υποδομή, προχωρά σε στρατηγικές συνεργασίες και υλοποιεί κινήσεις, ώστε η χρήση του να είναι διαθέσιμη σε όλο και μεγαλύτερο αριθμό οδηγών. Ειδικότερα, η εταιρία -σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ- υλοποιεί το σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού. Οι καταναλωτές εντός Αττικής εξυπηρετούνται ήδη από το σταθμό τροφοδότησης στην Ανθούσα, ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση και εξυπηρετεί ΔΧ και ΙΧ οχήματα. Ο δεύτερος σταθμός στα Aνω Λιόσια εξυπηρετεί λεωφορεία και απορριμματοφόρα, ο τρίτος βρίσκεται στο Δήμο Κηφισιάς, επί της λεωφόρου Κηφισίας, ενώ πρόσφατα προστέθηκε ένας τέταρτος στη Νέα Φιλαδέλφεια επί της Ε.Ο. στο ρεύμα προς Λαμία. Αντίστοιχα, οι Θεσσαλονικείς μπορούν να αξιοποιήσουν τα πολλαπλά οφέλη της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο, εξυπηρετούμενοι από το σταθμό ανεφοδιασμού στο Δήμο Πυλαίας, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.