ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Το CNG ή ελληνιστί φυσικό αέριο, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο.

Το CNG ή ελληνιστί φυσικό αέριο, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο.

Πολλαπλά είναι τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση με τους οδηγούς (επαγγελματίες και ιδιώτες), το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι.

Πολλαπλά είναι τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση με τους οδηγούς (επαγγελματίες και ιδιώτες), το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι.

  • Το CNG ή ελληνιστί φυσικό αέριο, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο.
  • Πολλαπλά είναι τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση με τους οδηγούς (επαγγελματίες και ιδιώτες), το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι.

Tα πάντα για το φυσικό αέριο στο αυτοκίνητο

Ένα μεγάλο αφιέρωμα που «ξεθολώνει το τοπίο» και αναδεικνύει τα δυνατά & αδύνατα σημεία του καυσίμου που έρχεται ως μια έξτρα λύση (έπειτα από αυτή του LPG) απέναντι στην ακρίβεια της βενζίνης!

ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
SPECIAL ΡΕΚΤΙΦΙΕ

Είναι γεγονός πως το φυσικό αέριο ή αλλιώς CNG διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Απόδειξη το δίκτυο των πρατηρίων που εξαπλώνεται συνεχώς, αλλά και τα νέα μοντέλα τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, τα οποία αυξάνονται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. 

Κοινοποίησέ το »

 
Τι είναι το CNG;
Το CNG ή ελληνιστί φυσικό αέριο, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του φυσικού αερίου είναι το μεθάνιο (CH4), ενώ συνυπάρχουν σε αυτό σημαντικές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, και βουτανίου, οι οποίες αφαιρούνται έπειτα από εκτεταμένη επεξεργασία εκτός από το μεθάνιο. Αυτό που συνετέλεσε τρομερά στην ανάπτυξη του CNG, είναι η παγκόσμια απαίτηση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και των ρυπαντών που προέρχονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. 
 
Ποια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε οχήματα διπλού καυσίμου;
1. Οχήματα συμβατικής τεχνολογίας (καρμπυρατέρ)
2. Οχήματα κεντρικού ψεκασμού καυσίμου (μονός ψεκασμός)
3. Οχήματα σειριακού ψεκασμού (πολλαπλός ψεκασμός)
4. Οχήματα εμέσου ή άμεσου ψεκασμού καυσίμου
5. Οχήματα βενζινοκίνητα - πετρελαιοκίνητα
6. Οχήματα υβριδικά
7. Οχήματα μικρής – μεγάλης ιπποδύναμης 

Νόμιμη και με την βούλα η μετατροπή σε CNG

Τα πιστοποιημένα συνεργεία θα μπορούν να αναλαμβάνουν τοποθετήσεις και kit CNG, ενώ η μετατροπή των οχημάτων θα εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ και θα εκδίδεται από το Υπουργείο Μεταφορών η αντ

Τα πιστοποιημένα συνεργεία θα μπορούν να αναλαμβάνουν τοποθετήσεις και kit CNG, ενώ η μετατροπή των οχημάτων θα εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ και θα εκδίδεται από το Υπουργείο Μεταφορών η αντίστοιχη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

    Στην εφημερίδα της κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα». Μετά τη χρήση υγραερίου, οι οδηγοί θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν και την κίνηση με φυσικό αέριο το οποίο είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Η υπουργική απόφαση νομιμοποιεί την μετατροπή κυκλοφορούντων οχημάτων σε αεριοκίνητα, καθώς μέχρι στιγμής κυκλοφορούσαν αεριοκίνητα οχήματα, τα οποία έφεραν –αποκλειστικά- εργοστασιακό σύστημα CNG. Πέρα των παραπάνω, με την απόφαση καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου. Πλέον λοιπόν, τα πιστοποιημένα συνεργεία θα μπορούν να αναλαμβάνουν τοποθετήσεις και kit CNG ενώ όπως επισημαίνεται, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση και το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια, ενώ η μετατροπή των οχημάτων εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ και θα εκδίδεται από το Υπουργείο Μεταφορών η αντίστοιχη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

    Το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση και στην ζωή μας γενικότερα!

    Το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση και στην ζωή μας γενικότερα!
    Το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση και στην ζωή μας γενικότερα!
    • Το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση και στην ζωή μας γενικότερα!
    • Το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση και στην ζωή μας γενικότερα!

    Το CNG ως εναλλακτικό καύσιμο έχει κερδίσει μεγάλο μερίδιο στην ενεργειακή αγορά τις τελευταίες δεκαετίες, τόσο σε οικιακές, βιομηχανικές και εμπορικές εφαρμογές, όσο και στην παραγωγή ενέργειας, χάρη στην ευρεία διαθεσιμότητά του και στα πλεονεκτήματα που προσφέρει στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Πέρα όμως από αυτές τις γενικές χρήσεις, το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο ως καύσιμο στους κινητήρες οχημάτων. Συνήθως, τα οχήματα CNG μπορούν να κάψουν είτε φυσικό αέριο είτε βενζίνη, αφού βασίζονται κυρίως σε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και διαθέτουν ξεχωριστές δεξαμενές για κάθε καύσιμο. Αυτό σημαίνει πως, εκτός από μεγαλύτερη οικονομία λόγω πολύ χαμηλότερου κόστους του φυσικού αερίου, έχουν και μεγαλύτερη συνολική αυτονομία αν συνυπολογιστεί η βενζίνη. Η σχετική τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά στην Ιταλία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του Ά30, ενώ ακόμη και σήμερα ο ιταλικός βιομηχανικός τομέας παραμένει ένας από τους πρωτοπόρους του χώρου.
    Σήμερα η Ιταλία έχει το μεγαλύτερο αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Το φυσικό αέριο, χάρη στα χημικά και φυσικά χαρακτηριστικά του, είναι ένα καύσιμο υψηλής απόδοσης για τον τομέα των μεταφορών. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι η μεγάλη αντοχή του στην ανεπιθύμητη προανάφλεξη, γνωστή και ως “πυράκια” (στην πράξη έχει αριθμό οκτανίου υψηλότερο από 130) και οι σύγχρονες τεχνολογίες των κινητήρων επωφελούνται από αυτό. Στην ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά υπάρχουν περισσότερα από 180 kit μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου για τα περισσότερα μοντέλα αυτοκινήτων, με το φυσικό αέριο ως καύσιμο να μπορεί να αντικαταστήσει (σε θεωρητικό επίπεδο) όλα τα υγρά καύσιμο σε όλες τους τις εφαρμογές, με το αντίθετο όμως να μην μπορεί να συμβεί! 

    Πιστοποιήσεις τεχνιτών και εξαρτημάτων!

    Πιστοποιήσεις τεχνιτών και εξαρτημάτων!
    Πιστοποιήσεις τεχνιτών και εξαρτημάτων!
    • Πιστοποιήσεις τεχνιτών και εξαρτημάτων!
    • Πιστοποιήσεις τεχνιτών και εξαρτημάτων!

    Έπειτα από επικοινωνία που είχαμε με το υπουργείο και την άψογη αντιμετώπιση τους σε κάθε μας ερώτημα, προέκυψε το συμπέρασμα, ότι το κομμάτι των μετατροπών σε φυσικό αέριο και των ανάλογων πιστοποιήσεων είναι οριοθετημένο και ξεκάθαρο, τόσο για τα εξαρτήματα όσο και για τους τεχνίτες.
    Με το προεδρικό διάταγμα 66/2010 «Καθορισμός προσόντων και διαδικασίας για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων», ξεκαθαρίζονται όλα τα απαιτούμενα προσόντα που πρέπει να έχει ο υποψήφιος τεχνίτης, όπως:
    α) να είναι κάτοχος μιας, τουλάχιστον, εκ των αδειών άσκησης επαγγέλματος των αναφερομένων στο άρθρο 2 παρ. 2, περίπτωση α (μηχανοτεχνίτης), περίπτωση β (ηλεκτροτεχνίτης), περίπτωση γ (τεχνίτης συσκευών υγραερίου) και στο άρθρο 4 παρ. 4α (διπλωματούχος μηχανικός αυτοκινήτων) και παρ. 4β (τεχνολόγος μηχανικός αυτοκινήτων) του ν. 1575/85, όπως ισχύει. Επίσης να έχει προϋπηρεσία σε όμοια εργασία συνεργείου τοποθέτησης, συντήρησης και επισκευής εξαρτημάτων τροφοδοσίας και λειτουργίας κινητήρων αυτοκινήτων 6 τουλάχιστον μήνες.
    γ) να έχει λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση, κατόπιν επιτυχημένης εκπαίδευσης διάρκειας τουλάχιστον εκατό (100) ωρών η οποία συντελείται από Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ειδικά πιστοποιημένο από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Στο πρόγραμμα σπουδών θα συμπεριλαμβάνεται η αντίστοιχη εξειδικευμένη ύλη και οι ώρες διδασκαλίας, είτε από επίσημο αντιπρόσωπο εισαγωγής εξαρτημάτων τροφοδοσίας και λειτουργίας αυτοκινήτων με αέρια καύσιμα, ο οποίος πρέπει να διαθέτει βεβαίωση επάρκειας ως εκπαιδευτής από το εργοστάσιο κατασκευής. Η εκπαίδευση πρέπει να περιλαμβάνει και πρακτική εκπαίδευση. 


    Πιστοποιήσεις
    Επιπλέον το υπουργείο έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες κι έχει δώσει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για όλα τα εξαρτήματα που περιλαμβάνει το kit μετατροπής σε CNG. Αναζητήστε τες στο site του υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων.

    O χώρος εγκαταστάσεων…

    O χώρος εγκαταστάσεων…

      … και μετατροπών υγραερίου και φυσικού αερίου, είναι οριοθετημένα κι αυτά με το προεδρικό διάταγμα 4199/2013, άρθρο 116, όπου καταργήθηκε ο γνωστός τοίχος και η απαίτηση δυο διαφορετικών χώρων εγκατάστασης με διαφορετικές εισόδους. Πλέον μπορούν οι εγκαταστάσεις LPG & CNG να γίνονται στον ίδιο χώρο, απλά υπάρχει η υποχρέωση τοποθέτησης σε όλα τα επίπεδα των χώρων του συνεργείου, πιστοποιημένων συσκευών ανίχνευσης διαρροών υγραερίου φυσικού αερίου, συνδεδεμένων ηλεκτρικά μέσω ειδικού πίνακα και εφεδρικής τροφοδοσίας με σειρήνα και φάρο κινδύνου. Για κάθε είδος αερίου καυσίμου (LPG ή CNG) τοποθετείται ξεχωριστός ανιχνευτής. Ο ανιχνευτής διαρροής καυσίμου LPG τοποθετείται σε απόσταση 30 εκατοστών του μέτρου από το έδαφος. Ο ανιχνευτής διαρροής καυσίμου CNG τοποθετείται σε απόσταση 30 εκατοστών του μέτρου από την οροφή. 


      Ξέρετε ότι…
      α. τα αυτοκίνητα που παγκοσμίως κινούνται με φυσικό αέριο, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, φτάνουν τα 14,5 εκατομμύρια, τα οποία ανεφοδιάζονται σε περισσότερα από 20 χιλιάδες πρατήρια σε 2.400 πόλεις σε όλο τον κόσμο. 
      β. οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη και 35% λιγότερο από το diesel, ενώ σε αντίθεση με τη βενζίνη το φυσικό αέριο ως καύσιμο δεν περιέχει τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου. 
      γ. το φυσικό αέριο δεν είναι τοξικό ή διαβρωτικό, δεν μολύνει τα υπόγεια ύδατα και επιπλέον δεν συντρέχει κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον σε περίπτωση διαρροής! 
      δ. το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και σε περίπτωση διαρροής απλά διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.


      Πολλά τα οφέλη από τη χρήση φυσικού αερίου!

      Πολλά τα οφέλη από τη χρήση φυσικού αερίου!

        Πολλαπλά είναι τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση με τους οδηγούς (επαγγελματίες και ιδιώτες), το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Εξίσου ευνοϊκά επιδρά η χρήση CNG και στις οικονομίες των χωρών λόγω της ενεργειακής εξοικονόμησης που επιτυγχάνεται με το «πράσινο καύσιμο» ενώ δημιουργούνται αλυσιδωτές θετικές συνέπειες για την απασχόληση. Τα πολλαπλά οφέλη από την αξιοποίηση του CNG οδηγούν πολλές κυβερνήσεις στο να θεσπίζουν κίνητρα για τη διεύρυνση της χρήσης του. Στη χώρα μας η αεριοκίνηση κάνει ήδη σημαντικά βήματα και η ΔΕΠΑ τηρώντας την υπόσχεση να «ανοίξει το δρόμο στην αεριοκίνηση» στην Ελλάδα, προχωρά, σε συνεργασία με τα ΕΛ.ΠΕ στην δημιουργία νέων πρατηρίων ανεφοδιασμού.
        Οικονομία έως και 50%
        Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα και οι μετρήσεις έχουν δείξει, ότι ένα αυτοκίνητο το οποίο κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση που ξεπερνά το 50% σε σχέση με ένα όχημα με βενζίνη ενώ το κόστος είναι τουλάχιστον κατά 30% μειωμένο σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Ενδεικτικά, μπορεί να αναφερθεί ότι 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. 


        Πλεονεκτήματα:
        Για οδηγούς μεγάλων διαδρομών είναι μια οικονομική η πηγή ενέργειας
        - Πολλές χώρες έχουν χαμηλούς φόρους καυσίμου
        - Μπορεί να υπάρχουν κίνητρα από τους προμηθευτές φυσικού αερίου
        - Εκπομπές ρύπων σημαντικά λιγότερες συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο
        - Καυσαέρια σχεδόν χωρίς σωματίδια
        - Μεγαλύτερη αυτονομία των οχημάτων μετατροπής
        - Υψηλές αντικρουστικές ιδιότητες
        - Υψηλές προδιαγραφές ασφάλειες
        - Τα αποθέματα σε φυσικό αέριο είναι περισσότερα από το πετρέλαιο
        - Καθόλου απώλειες εξάτμισης καυσίμου κατά τον ανεφοδιασμό
        - Ελαφρύτερο του αέρα, διαλύεται προς τα άνω

        Μειονεκτήματα:
        Συγκριτικά με τη λειτουργία βενζίνης υπάρχει μια μικρή απώλεια ισχύος του κινητήρα 
        - Απαιτείται πρόσθετος χώρος για την θέση των φιαλών 
        - Οι χαλύβδινες φιάλες φυσικού αερίου δημιουργούν ένα πρόσθετο φορτίο στο αυτοκίνητο. 
        - Το «αραιό» σε πολλές χώρες δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου. 
        - Το πρόσθετο κόστος αγοράς (εργοστασιακό) ή και μετατροπής
         
        Πρέπει να γνωρίζετε πως:
        • To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια. 
        • Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες. 
        • Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη. 
        • Σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης, η χρήση φυσικού αερίου επιφέρει 
        -15% CO2, -99,6% μικροσωματίδία, -36% αρωματικούς υδρογονάνθρακες και -95% ΝΟx. Ένα κιλό φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,5λτ. αμόλυβδης βενζίνης, 1,3λτ. πετρελαίου κίνησης και 2λτ. υγραερίου. 
        • Ο αριθμός οκτανίων του φυσικού αερίου ανέρχεται στο 130 έναντι 90+ της αμόλυβδης βενζίνης. 
        • Το λιπαντικό του κινητήρα φυσικού αερίου «μολύνεται» σημαντικά λιγότερο με αποτέλεσμα τα αυξημένα διαστήματα αλλαγής του σε σχέση με την βενζίνη. 
        • Τα μέχρι στιγμής γνωστά κοιτάσματα φυσικού αερίου επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών με βάση τα σημερινά δεδομένα κατανάλωσης για 120 έτη. 


        Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;

        Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
        Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
        Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
        • Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
        • Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
        • Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;

        Όταν λέμε αργό πετρέλαιο, δεν εννοούμε φυσικά ότι τα ντίζελ αυτοκίνητα είναι αργά, αλλά το πετρέλαιο απ όπου προέρχονται όλα τα καύσιμα που κινούν τα αυτοκίνητα σήμερα. Όλα εκτός από το φυσικό αέριο. Μήπως αυτός είναι ο λόγος που οι κατασκευαστές το προτιμούν; 

        Το φυσικό αέριο είναι το πιο πρόσφατο καύσιμο που επιτρέπεται να χρησιμοποιείται και στους ελληνικούς δρόμους. Γιατί «ακόμη ένα» καύσιμο; Θα έλεγε κανείς πως τα προτερήματά του είναι σημαντικά, με κύρια το χαμηλό κόστος χρήσης και τους ελάχιστους ρύπους. Τα ίδια όμως χαρακτηριστικά έχει περίπου και το υγραέριο. Γιατί λοιπόν τόση πρεμούρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες με το φυσικό αέριο; Θα έλεγε κανείς μάλιστα πως το υγραέριο κερδίζει από το γεγονός ότι είναι υγροποιημένο και έτσι μπορεί ένα αυτοκίνητο να μεταφέρει αρκετή ποσότητα για καλή αυτονομία. Αντίθετα το φυσικό αέριο διατίθεται συμπιεσμένο και έτσι η αυτονομία είναι συγκριτικά περιορισμένη. 
        Ακόμη κι έτσι όμως, οι κατασκευαστές δείχνουν να προτιμούν το φυσικό αέριο ως το τρίτο καύσιμο μετά το πετρέλαιο και τη βενζίνη για εργοστασιακές εκδόσεις. Δε μιλάμε για μετατροπές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν τα μοντέλα τους με καύσιμο φυσικού αερίου. Όχι ότι δε γίνεται και μετατροπή αργότερα αν θέλει κανείς στο ήδη υπάρχον αυτοκίνητό του, όμως η εμπειρία που έχουν οι εταιρείες υγραερίου αυτή τη στιγμή κάνει το LPG την καλύτερη μετατροπή. Αν θέλεις φυσικό αέριο, μάλλον πρέπει να αγοράσεις καινούργιο. Γιατί όμως να το κάνεις αυτό; Αν είναι να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο με διαφορετικό καύσιμο, ίσως το πετρέλαιο είναι καλύτερη κίνηση αφού δεν τοποθετείται αργότερα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όμως επιμένουν με το φυσικό αέριο, κι έχουν τους λόγους τους. Πρώτα οι ρύποι του φυσικού αερίου είναι τόσο χαμηλοί που μειώνουν τον μέσο όρο του στόλου μιας μάρκας, κάτι σημαντικό για να μην πληρώνουν πρόστιμα. Εξίσου σημαντικό όμως φαίνεται πως είναι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν αυτοκίνητα που καίνε ένα καύσιμο που δεν προκύπτει από το πετρέλαιο. Και αυτό είναι ζητούμενο σε πολλές χώρες που θέλουν να απογαλακτιστούν από την εισαγωγή πετρελαίου από τις χώρες που το παράγουν. Το φυσικό αέριο έχει χώρες παραγωγής διαφορετικές από αυτές του πετρελαίου, επιτρέποντας σχέσεις με νέες χώρες, όπως της βορείου Αφρικής και της Νορβηγίας. Και για το μέλλον αυτό είναι πολύ σημαντικό, ειδικά δεδομένου ότι οι υπολογισμοί για αποθέματα φυσικού αερίου το φέρνουν μπροστά από το πετρέλαιο. Τι είναι όμως πιο σημαντικό για εσάς; Η οικονομία που προσφέρει, η πολύ χαμηλοί ρύποι, ή οι γεωπολιτικές ισορροπίες οι οποίες προκύπτουν χάρη σε αυτό; Τι λέτε; Εσείς βλέπετε το φυσικό αέριο το ίδιο με τις αυτοκινητοβιομηχανίες; Δηλαδή ως το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης; Τι λέτε; 

        Σχόλια - Georgem 
        Προφανώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να έχουν αυτοκίνητα φυσικού αερίου για τα οφέλη από το CO2. Οι οδηγοί έχουν το πλεονέκτημα του μειωμένου κόστους κίνησης και συντήρησης, αλλά το μειονέκτημα του αραιού δικτύου διανομής (υποχρεωτικά με σωληνώσεις) και του μειωμένου χώρου αποσκευών. Πιστεύω όμως ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό υβριδικό και ότι η καλύτερη χρήση του φυσικού αερίου θα είναι στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, οπότε έμμεσα τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν τελικά σε σημαντικό ποσοστό φυσικό αέριο.

        Δηλώσεις εμπόρων & εγκαταστατών CNG

        Δηλώσεις εμπόρων & εγκαταστατών CNG

          MG MOTOR GAS

          Η MG MOTOR GAS δραστηριοποιείται στην Ιταλία, στο χώρο της παραγωγής, τοποθέτησης και εμπορίας τόσο του LPG όσο του CNG τα 30 τελευταία χρόνια.
          Στην Ιταλία η πειραματική χρήση του CNG ξεκίνησε την δεκαετία του 1930 εξαιτίας του διεθνούς αποκλεισμού της λόγο πολιτικών καταστάσεων (Μουσολίνι). 
          Για την κίνηση των αυτοκινήτων το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται στην αέρια φάση του, σε πίεση περίπου 200 bar, για αυτό και αποθηκεύεται σε ατσάλινες μπουκάλες αρκετά μεγάλου βάρους, αλλά συγκρινόμενο με την βενζίνη το κόστος του φυσικού αερίου ανά χιλιόμετρο είναι πολύ μικρότερο, δηλαδή συμφέρει πολύ περισσότερο τον καταναλωτή. 
           Ωστόσο, ο καταναλωτής, για την πληρέστερη ενημέρωσή του, θα πρέπει να συνυπολογίσει: 
          • την απώλεια δύναμης κινητήρα περίπου 10 με 15%.
          • την αύξηση του βάρους του αυτοκινήτου.
          Επίσης, η μέση αυτονομία ενός αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι περίπου 200 με 280 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι για να μπορέσουμε να πάμε σε περισσότερα χιλιόμετρα θα πρέπει:
          - 1ο να βαρύνουμε πολύ περισσότερο το αυτοκίνητο, και 
          - 2ο να χρησιμοποιήσουμε και 3η μπουκάλα, με αποτέλεσμα βέβαια να χάσουμε τον αποθηκευτικό χώρο. 
          Το κόστος μετατροπής ενός αυτοκινήτου από βενζίνη σε φυσικό αέριο είναι μεγαλύτερο από αυτό της μετατροπής του σε LPG και αυτό γιατί όλα τα εξαρτήματα του είναι φτιαγμένα για να αντέχουν πολύ μεγαλύτερες πιέσεις .
          Η επιλογή της μετατροπής του αυτοκινήτου σε GPL ή CNG εξαρτάται από τον τύπο της οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, τον τύπο του αυτοκινήτου και φυσικά από τις ανάγκες σας. Γενικά, είναι πιο φυσιολογικό να μετατρέπονται σε CNG αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού και αυτό γιατί η σχέση βάρος / ιπποδύναμης είναι ευνοϊκότερη, ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος για να χωρέσουν οι μπουκάλες και να μείνει χώρος και για τις αποσκευές. Αυτό δεν σημαίνει οπωσδήποτε ότι στα μικρά αυτοκίνητα δεν πρέπει να γίνεται η μετατροπή, αρκεί να έχουμε υπόψη μας ότι ουσιαστικά δεν θα έχουμε χώρο αποσκευών και φυσικά αυξημένο βάρος. 

          Auto Gas Lines
          Το φυσικό αέριο υπάρχει ήδη στην Ελλάδα από το 2001. Λεωφορεία που ανήκουν στην ΕΘΕΛ, αλλά και απορριμματοφόρα του δήμου κινούνται με φυσικό αέριο με την χρήση πρωτοποριακής τεχνολογίας. Εμείς διαθέτουμε ήδη την τεχνογνωσία για μετατροπές κάθε είδους.
          Πιστεύουμε ότι η κίνηση των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο θα τονώσει όχι μονό συγκεκριμένους κλάδους, αλλά το σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Και για ιδιωτικά αλλά και για επαγγελματικά αυτοκίνητα το κόστος κίνησης αναμένεται να μειωθεί έως και 70% σε σχέση με την βενζίνη. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η μείωση αυτή είναι μεγάλη και θα επιφέρει τεράστια οφέλη στους επαγγελματικούς κλάδους, στις μεταφορές, στον ίδιο τον ιδιώτη. Στα συν και ότι ο καταναλωτής θα έχει στα χεριά του ένα πράσινο αυτοκίνητο που θα εκπέμπει πολύ λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα, φιλικό προς το περιβάλλον.
          Είμαστε εν αναμονή της εισαγωγής και πιστοποίησης των κιτ, ανταλλακτικών και δεξαμενών του φυσικού αεριού από τις αντιπροσωπείες προκειμένου να ξεκινήσουμε νόμιμα και πιστοποιημένα τις μετατροπές. Αναμένουμε την κορύφωση της ζήτησης τον Αυγουστο-Σεπτέμβριο όπου πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν κανονικά οι μετατροπές και η χρήση του CNG για ΙΧ με το κόστος να είναι αρχικά μεγαλύτερο από ότι στο LPG.
          H εταιρία μας μετέτρεψε το 2011 το πρώτο αυτοκίνητο στην Ελλάδα σε φυσικό αέριο μάρκας Volvo V50 σε συνεργασία με την ΔΕΠΑ, με εκτενή αφιερώματα σε εκπομπές αυτοκινήτου και σε εκθέσεις αεριοκίνησης. Έκτοτε έχει συμμετάσχει σε προγράμματα μετατροπών φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα, όντας πρωτοπόρος και καινοτόμος στο συγκεκριμένο τομέα, κατέχοντας την γνώση για το αντικείμενο πριν ακόμα γίνει γνωστό στο ευρύ κοινό. Συνεχίζοντας στον δρόμο που χαράξαμε στόχος της εταιρίας μας είναι να είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από τα δρώμενα προς όφελος και εξυπηρέτηση του καταναλωτή. 

          LPGGREECE
          Το φυσικό αέριο ή μεθάνιο είναι ένα καύσιμο με χαμηλή τιμή, καλές επιδόσεις και σχεδόν μηδενικούς ρύπους. 1kg φυσικό αέριο αντιστοιχει περίπου σε 1,8 lt βενζίνης. Για παράδειγμα ένα μέσο αυτοκίνητο που καταναλώνει 10 lt για 100 χλμ χρειάζεται 17 ευρώ βενζίνη, ενώ με το φυσικό αέριο χρειάζεται για τα ίδια χλμ 6 ευρώ. Βεβαίως όμως επειδή βρισκόμαστε στην αρχή υπάρχουν καποιες δυσκολίες και ανασταλτικοί παράγοντες. Οι δεξαμενές είναι μόνο κυλινδρικές με μεγάλο βάρος και όγκο και με μικρή αυτονομία. Σε συνδιασμό με τα 4 υπάρχοντα πρατήρια καθιστούν δυσκολη την μετακίνηση με φυσικό αέριο. Στην παρούσα στιγμή το φυσικό αέριο κατά την γνώμη μου απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματικά οχήματα εντός πόλεων με πρατήρια εφοδιασμού. Σίγουρα όμως στο μέλλον με την κατάλληλη υποδομή, τεχνολογία και οργάνωση θα αποτελέσει ένα εναλλακτικό καύσιμο πολύ οικονομικό και οικολογικό.

          ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
          DOTT.SCARINGIA VALERIO
          ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ LPGGREECE
          ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΑΣ ΒRC ΕΛΛΑΔΟΣ 

          CNG ΜΟΝΤΕΛΑ

          Audi A3 g-tron

          Audi A3 g-tron

          Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS

          Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS

          Mercedes B 200 Natural Gas Drive

          Mercedes B 200 Natural Gas Drive

          Fiat 500L TwinAir Turbo Natural Power 80 PS

          Fiat 500L TwinAir Turbo Natural Power 80 PS

          Fiat Punto 1.4 70 PS Natural Power

          Fiat Punto 1.4 70 PS Natural Power

          VW Golf 1.4 TGI

          VW Golf 1.4 TGI

          • Audi A3 g-tron
          • Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS
          • Mercedes B 200 Natural Gas Drive
          • Fiat 500L TwinAir Turbo Natural Power 80 PS
          • Fiat Punto 1.4 70 PS Natural Power
          • VW Golf 1.4 TGI

          ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ CNG ΜΟΝΤΕΛΑ

          Audi A3 g-tron
          Το νέο A3 Sportback g-tron αποτελεί την πρώτη πρόταση της Audi στα premium μικρομεσαία αυτοκίνητα. Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει το 1.400αρη TFSI μοτέρ της εταιρείας, όπου για την περίσταση αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής. Το μοντέλο μπορεί να κινείται με φυσικό αέριο έχοντας κατανάλωση 3,2 κιλά φυσικού/100 χλμ. (δηλαδή με κόστος 1 ευρώ/κιλό χρειάζεται 3,2 ευρώ για κάθε 100 χλμ.).

          Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS
          Η Fiat Group είναι για περισσότερα από 15 χρόνια πρωτοπόρος στην παραγωγή οχημάτων φυσικού αερίου, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα μοντέλων διπλού καυσίμου (φυσικού αερίου/βενζίνης), όπως είναι και το Panda με τον καινοτόμο δικύλινδρο 0.9 TwinAir Turbo Natural Power κινητήρα των 80 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει στο μίνι Fiat πολύ καλές επιδόσεις (τόσο με το φυσικό αέριο όσο και με την βενζίνη), ενώ καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ., που αντιστοιχούν σε σχεδόν 3 ευρώ. 

          Mercedes B 200 Natural Gas Drive
          Η Mercedes εφοδιάζει με κινητήρα φυσικού αερίου την B-Class, στην έκδοση Β 200 Natural Gas Drive με το 2λιτρο μηχανικό σύνολο των 156 ίππων και 270 Nm ροπής. Η επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι σβέλτες, ενώ αντιθέτως η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι πολύ περιορισμένες. 

          Fiat 500L TwinAir Turbo Natural Power 80 PS
          Ο κινητήρας 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS κινεί και το Fiat 500L στην έκδοση με φυσικό αέριο, χαρίζοντάς του σημαντική οικονομία στις μετακινήσεις και αισθητά χαμηλότερες εκπομπές CO2. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, με την κατανάλωση να ανέρχεται στα 3,9 κιλά/100 χλμ. 

          Fiat Punto 1.4 70 PS Natural Power
          To Punto στην έκδοση με το φυσικό αέριο δεν εφοδιάζεται με τον 0.9 TwinAir κινητήρα, αλλά με τον 8βάλβιδο των 1.4 λίτρων ισχύος 70 ίππων με CNG. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει με την χρήση φυσικού αερίου επαρκούν για τις ανάγκες μετακίνησης.

          VW Golf 1.4 TGI
          Το Golf 1.4 TGI αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής, καταναλώνει 3,5 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. (αντιστοιχούν σε σχεδόν 3,5 ευρώ), εκπέμπει μόλις 94 γρ./χλμ. CO2 και έχει αυτονομία περίπου 420 χιλιόμετρα. Με την χρήση βενζίνης καταναλώνει 5,3 λτ./100 χλμ. καυσίμου, ενώ συνδυαστικά η θεωρητική αυτονομία (με 15 κιλά φυσικό αέριο και 50 λτ. βενζίνη) φτάνει τα 1.360 χλμ.

          ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ CNG ΜΟΝΤΕΛΑ

          Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ενδοαστικές μεταφορές, διαθέτουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που κατά βάση πραγματοποιούν δρομολόγια της τάξης των 100 – 150 χλμ. σε ημερήσια βάση. Αν λάβουμε ως δεδομένο την 5ήμερη λειτουργία της επιχείρησης, σε ετήσια βάση τα εν λόγω επαγγελματικά οχήματα διανύουν κατά μέσο όρο 24.000 χλμ. Έχετε αναλογιστεί ποιο είναι το κόστος των καυσίμων που απαιτούνται; Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ορισμένα ελαφρά επαγγελματικά με κινητήρες διπλού καυσίμου τα οποία είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας. 

          INTERVIEWS

          Paulo Carelli
Διευθύνων Σύμβουλος, 
Fiat Group Automobiles Hellas

          Paulo Carelli Διευθύνων Σύμβουλος, Fiat Group Automobiles Hellas

          Χάρης Δάνδουρας
Εμπορικός Διευθυντής SEAT

          Χάρης Δάνδουρας Εμπορικός Διευθυντής SEAT

          • Paulo Carelli
Διευθύνων Σύμβουλος, 
Fiat Group Automobiles Hellas
          • Χάρης Δάνδουρας
Εμπορικός Διευθυντής SEAT

          Paulo Carelli, Διευθύνων Σύμβουλος, Fiat Group Automobiles Hellas
          Πώς βλέπετε το μέλλον της αεριοκίνησης με το φυσικό αέριο στην χώρα μας; 
          Τις τελευταίες δεκαετίες το φυσικό αέριο (CNG) αύξησε το μερίδιο του στην ενεργειακή αγορά, με εφαρμογές σε οικιακές, βιομηχανικές, εμπορικές χρήσεις, στην παραγωγή ενέργειας αλλά και στην μετακίνηση, χάρη στα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε σχέση με το κόστος χρήσης και με την προστασία του περιβάλλοντος. Παρατηρούμε πως αυτή η αυξητική τάση που υπάρχει στην Ευρώπη, όσον αφορά στα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται και στην χώρα μας. Αναμένουμε πως η ζήτηση για αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο θα αυξηθεί στο μέλλον, ωστόσο θεωρούμε πως αν και τα οφέλη του φυσικού αερίου είναι πολλά, και δεν είναι μόνο οικολογικά αλλά και οικονομικά, πιστεύουμε πως πρέπει αυτά να γίνουν ευρέως γνωστά στο αγοραστικό κοινό με μια έντονη καμπάνια ενημέρωσης.
          Βλέπετε αύξηση στο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για τα αυτοκίνητα της γκάμας σας που κινούνται με φυσικό αέριο; 
          Τα πρώτα δείγματα ζήτησης αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο έχουν αρχίσει να διαφαίνονται αλλά το πραγματικό ενδιαφέρον θα φανεί όταν υπάρξει η κατάλληλη υποδομή. Η Fiat μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που θα δημιουργηθούν αφού είναι o μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων φυσικού αερίου έχοντας πουλήσει σχεδόν 600.000 οχήματα φυσικού αερίου πανευρωπαϊκά στα τελευταία 15 χρόνια. Ας μην ξεχνάμε πως - ο κινητήρας βενζίνης-φυσικού αερίου 0.9 Twinair Natural Power αναδείχτηκε ο Καλύτερος Πράσινος Κινητήρας της χρονιάς 2013. Η γκάμα αυτοκινήτων Fiat & Fiat Professional Natural Power είναι η πληρέστερη αυτή τη στιγμή στην αγορά, ικανοποιώντας τις ανάγκες μετακίνησης ιδιωτών και επαγγελματιών με οικολογική συνείδηση, αλλά και εκείνων που αναζητούν οικονομικές λύσεις μετακίνησης. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον διακρίνουμε από τις εταιρίες με εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων, καθώς εκεί οι ανάγκες οικονομίας είναι ακόμη μεγαλύτερης κλίμακας, ενώ είναι ίσως και περισσότερο δεκτικές στην υιοθέτηση νέων πρακτικών για την προστασία του περιβάλλοντος. 
          Ποιες είναι οι κινήσεις που κατά τη γνώμη σας πρέπει να γίνουν από την μεριά της ΔΕΠΑ;
          Η ΔΕΠΑ βάσει του επιχειρησιακού της πλάνου έχει ενημερώσει για τη λειτουργία ακόμη 8 σταθμών ανεφοδιασμού στην χώρα μας, που σε συνδυασμό με τους 4 σταθμούς που ήδη εξυπηρετούν το κοινό, θα αποτελέσουν ένα πληρέστερο δίκτυο διανομής κάτι που το θεωρούμε σημαντικό για την ανάπτυξη της αεριοκίνησης στην Ελλάδα. 
          Επιπλέον η ΔΕΠΑ πρέπει να συνεχίσει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων που έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με τις εισαγωγικές εταιρείες στην Ελλάδα για να γίνουν γνωστά στο ευρύ κοινό και να δοκιμαστούν στην πράξη τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με την τεχνολογία καύσης φυσικού αερίου καθώς και οι υπηρεσίες του νέου δικτύου διανομής . 
          Τέλος, θεωρούμε πως σημαντικότερο όλων είναι το κοινό να γνωρίσει τα οφέλη της αεριοκίνησης σε περιβαλλοντικό και οικονομικό επίπεδο. 

          Χάρης Δάνδουρας, Εμπορικός Διευθυντής SEAT
          Πώς βλέπετε το μέλλον της αεριοκίνησης με το φυσικό αέριο στην χώρα μας; 
          H αεριοκίνηση με CNG (φυσικό αέριο) είναι μια τάση στην Ευρωπαϊκή αγορά, συνολικά και ένας τομέας που απασχολεί όλο και περισσότερα εργοστάσια αυτή την περίοδο. Τα πολλαπλά οφέλη τόσο σε οικονομία όσο και ελαχιστοποίηση εκπομπών ρύπων που πετυχαίνουν τα αυτοκίνητα με CNG είναι σημαντικά και κατά συνέπεια υπάρχει ενδιαφέρον από το αγοραστικό κοινό για σχετική ενημέρωση και πληροφόρηση. 
          Το περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων CNG που υπάρχει αυτή την στιγμή σίγουρα δρα ανασταλτικά για τους υποψήφιους Έλληνες αγοραστές, αλλά ο σχεδιασμός, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει την γρήγορη επέκτασή του. Θεωρούμε ότι η χώρα μας είναι ακόμα σε «νηπιακό» στάδιο στον συγκεκριμένο τομέα αφού μόλις πρόσφατα άρχισαν να γίνονται οι πρώτες κινήσεις από εισαγωγικές εταιρίες που εμπορεύονται αυτοκίνητα με CNG, ανάμεσα στις οποίες και η SEAT με το Leon TGI. Ένα ερώτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί ακόμα είναι ποια θα είναι η αποδοχή του κοινού στις retro fit εγκαταστάσεις κιτ CNG που πρόσφατα απελευθερώθηκαν, η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως δεν θα είναι ιδιαίτερα θετική, λόγω πολλών προβλημάτων αξιοπιστίας που έχουν προκύψει από ανάλογες retro fit τοποθετήσεις κιτ LPG χαμηλού κόστους αλλά και χαμηλής ποιότητας στο πρόσφατο παρελθόν. 
          Βλέπετε αύξηση στο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για τα αυτοκίνητα της γκάμας σας που κινούνται με φυσικό αέριο; 
          To ενδιαφέρον για την ώρα είναι σχετικά περιορισμένο, θεωρώ ότι οι αγοραστές βρίσκονται ακόμα σε φάση επιμόρφωσης για το συγκεκριμένο καύσιμο και τα οφέλη του. Εκτίμησή μας είναι ότι το ενδιαφέρον του κοινού θα εξελιχθεί αυξανόμενο το επόμενο διάστημα. 
          Ποιες είναι οι κινήσεις που κατά τη γνώμη σας πρέπει να γίνουν από την μεριά της ΔΕΠΑ;
          Θεωρώ ότι το βασικό μέλημα της ΔΕΠΑ πρέπει να είναι η κατά το δυνατόν γρηγορότερη επέκταση του Δικτύου πρατηρίων καθώς και η επιμόρφωση του κοινού σχετικά με τα οφέλη του CNG. 
          Επιπρόσθετα κινήσεις πριμοδότησης στην τιμή αγοράς αυτοκινήτων τέτοιου τύπου σίγουρα μπορούν να επιδράσουν θετικά και να βοηθήσουν να ξεπεραστούν οι προβληματισμοί για το περιορισμένο σήμερα υπάρχον δίκτυο. 


          Φυσικό Αέριο - Ήρθε για να αλλάξει τη ζωή μας

          Φυσικό Αέριο - Ήρθε για να αλλάξει τη ζωή μας

            Η πρόσφατη απελευθέρωση της κίνησης των οχημάτων με φυσικό αέριο μάλλον θα προβληματίσει αρκετά τους πάνω από 1.5 εκατομμύρια Έλληνες αυτοκινητιστές ενώ θα προβληματίσει σοβαρά και τους επαγγελματίες οδηγούς καθώς και τις εταιρείες στόλων αυτοκινήτων για μείωση των εξόδων μεταφοράς.


            Οι μεταφορές έχουν ήδη δει στην Ευρώπη τα οφέλη και οι εταιρείες επιδίδονται σε ένα αγώνα δρόμου για την κατασκευή νέων κιτ μετατροπής των πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων σε οχήματα διπλού καυσίμου Bifuel ή Diesel mix ή Diesel Blend.
            Ανάμειξη πετρελαίου - CNG (Diesel Blend ή Bifuel ή Disel-mix)
            Η λύση ανάμειξης πετρελαίου - CNG είναι δοκιμασμένη και εξασφαλίζει κέρδη στους αυτοκινητιστές και στις μεταφορικές εταιρείες ή εταιρείες γενικότερα με στόλους πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
            Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου κατασκευής νέων κιτ που υποστηρίζουν αυτή την τεχνολογία ενώ επιπλέον θα έχουμε συνεχώς διορθωτικές νομοθετικές κινήσεις που θα εξασφαλίζουν την νομιμότητα και την προσαρμογή των Εθνικών νομοθεσιών στις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
            Εφαρμογές Diesel blending
            Οι εφαρμογές συστημάτων Diesel blend είναι οι ακόλουθες:
            - Φορτηγά
            - Λεωφορεία
            - Ελαφρά φορτηγά μέχρι 3.5 τον (Επαγγελματικά-Van, Αγροτικά κλπ.)
            - Ταξί
            Γιατί έχουμε εξοικονόμηση χρημάτων από τον συνδυασμό των δύο καυσίμων;
            Εάν κοιτάξουμε στην χημική σύνθεση των καυσίμων προκύπτουν οι εξής δύο θεμελιώδεις αρχές:
            1. Όσο πιο μεγάλο είναι το μόριο τόσο πιο αργά καίγεται
            2. Τα υγρά και τα αέρια καίγονται με διαφορετικούς τρόπους
            Τα περισσότερα καύσιμα που καίμε είναι γνωστά σαν υδρογονάνθρακες (HC), πράγμα το οποίο σημαίνει ότι αποτελούνται από μόρια υδρογόνου και άνθρακα με διαφορετικά μήκη.
            Γιατί Diesel Blend;
            Το Diesel Blend εξασφαλίζει πρώτα απΆ όλα ΜΕΙΩΣΗ ΕΞΟΔΩΝ. Και στη συνέχεια εξασφαλίζει τα ακόλουθα:
            - Σημαντική μείωση εκπομπών ρύπων από μεσαίου και βαρέως τύπου πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιώντας εναλλακτικά καύσιμα.
            - Απόσβεση σε μικρό χρόνο.
            - Καμία απαίτηση για μετατροπές στα υπάρχοντα εξαρτήματα του κινητήρα.
            - Επιλογή επιστροφής με τη βοήθεια του διακόπτη σε λειτουργία diesel.
            Σχέση CNG και Diesel
            Η αναλογία του ενεργειακού ισοδύναμου του CNG σε σχέση με το πετρέλαιο είναι η ακόλουθη:
            1.0 Kg CNG => 1.53 It. Diesel [επίπεδο ενέργειας]
            Η παραπάνω αναλογία του ενεργειακού ισοδύναμου του CNG μπορεί να διαφοροποιείται ελαφρά καθώς αυτή εξαρτάται από την θερμοκρασία και την πίεση του CNG, καθώς και τον τύπο του CNG στον οποίο αναφερόμαστε(L-Gas 115 οκτάνια ή H-Gas 130 οκτάνια περίπου). Σύμφωνα με τη ΔΕΠΑ και τις δοκιμές και μελέτες που έχει εκπονήσει απαντά στα ακόλουθο ουσιαστικό ερώτημα.
            Πόσα Χιλιόμετρα διανύεις με 10¤;
            Καύσιμο Αριθμός Χλμ.
            Με Φυσικό Αέριο 199km
            Με Πετρέλαιο 112km
            Με Υγραέριο 109,2km
            Με Βενζίνη 70km
            Κέρδη με Diesel blending
            Τα κέρδη εξαρτώνται από τις εξής παραμέτρους:
            - Τύπος οχήματος/κινητήρα
            - Χρήση οχήματος
            - Χαρακτηριστικά φορτίου
            - Τρόπος ανάμιξης CNG / LPG με Diesel
            - Εγχώριες τιμές καυσίμων
            - Το κέρδος προκύπτει από την υποκατάσταση ποσοστού του diesel με ανάλογη ποσότητα CNG / LPG που είναι σημαντικά φθηνότερο
            Σημείωση: Όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύει το όχημα τόσο περισσότερα χρήματα εξασφαλίζονται!

            Οικιακή χρήση φυσικού αερίου

            Οικιακή χρήση φυσικού αερίου

              Το φυσικό αέριο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη ιδιωτών και επαγγελματιών, κάτι που μαρτυρά η ολοένα αυξανόμενη εφαρμογή του στα νοικοκυριά, στις επιχειρήσεις (βιομηχανίες, βιοτεχνίες, ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ) και στα οχήματα, δημόσια και ιδιωτικά.

              Ασφαλές, οικονομικότερο κατά 40%-70% σε σχέση με άλλα καύσιμα, καθαρό και εύχρηστο χρησιμοποιείται για την θέρμανση και τον κλιματισμό, την παροχή ζεστού νερού και το μαγείρεμα ενώ στις μεταφορές κερδίζει πόντους στις προτιμήσεις των επιχειρήσεων για τους εμπορικούς τους στόλους αλλά και των μέσων μαζικής μεταφοράς και των ταξί. Ταυτόχρονα το «πράσινο καύσιμο» αποτελεί το βασικό εργαλείο προώθησης εκ μέρους της χώρας μας του ευρωπαϊκού στόχου 20/20/20 για το περιβάλλον.
              Το φυσικό αέριο στα νοικοκυριά
              Όλες οι βασικές ανάγκες μιας οικίας μπορούν να καλυφθούν με την χρήση φυσικού αερίου και να εξοικονομηθεί ενέργεια και κόστος που ξεπερνά το 50%:
              - Θέρμανση
              Η χρήση φυσικού αερίου στην οικιακή θέρμανση (με λέβητες συμπύκνωσης κλπ) μειώνει τα έξοδα θέρμανσης κατά 40% και οι αποδόσεις φτάνουν το 110%. Η εφαρμογή φυσικού αερίου αποτελεί πλέον μονόδρομο στην επιλογή της θέρμανσης για το σπίτι, έναντι των υπόλοιπων ρυπογόνων και σπάταλων λύσεων όπως οι λέβητες πετρελαίου, οι λέβητες pellet, οι λέβητες ξύλου και βιομάζας. Ως προς το τεχνικό μέρος, συνήθως δεν χρειάζεται αντικατάσταση των παλαιών θερμαντικών σωμάτων. Παρόλα αυτά ο τεχνικός κατά τον σχετικό έλεγχο μπορεί να συμβουλέψει ανάλογα με την κατάσταση των σωμάτων για την καλύτερη δυνατή λύση. 
              - Ζεστό νερό
              Τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης επιτρέπουν την παροχή ζεστού νερού 24 ώρες το 24ωρο. Συνήθως χρησιμοποιούνται ταχυθερμοσίφωνες φυσικού αερίου ή boiler αποθήκευσης φυσικού αερίου και επιτυγχάνεται εξοικονόμηση έως και 40% σε σχέση με ένα boiler πετρελαίου και έως 60% σε σχέση με ένα θερμοσίφωνα.
              - Μαγείρεμα
              Η χρήση φυσικού αερίου στο μαγείρεμα μπορεί να επιτευχθεί με αντικατάσταση της παλαιάς κουζίνας με κουζίνα φυσικού αερίου (ελεύθερη ή εντοιχιζόμενη). Οι οικιακές συσκευές φυσικού αερίου φέρουν ασφαλιστικές διατάξεις ενώ επιτυγχάνουν εξοικονόμηση έως και 70% ε σχέση με τις ηλεκτρικές κουζίνες.
              Οι επιχειρήσεις εξοικονομούν ενέργεια και χρήματα
              Το φυσικό αέριο είναι το ιδανικό καύσιμο που προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα στον εμπορικό και βιομηχανικό τομέα. Αυξημένη ενεργειακή απόδοση, ευχέρεια χειρισμού, απόλυτος έλεγχος και πάνω απ΄όλα οικονομία. Κάθε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, βιομηχανία, βιοτεχνία, κατάστημα, χρησιμοποιώντας το φυσικό αέριο ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της, βασικό ζητούμενο ειδικά σε εποχές οικονομικής κρίσης. Δεν είναι τυχαίο ότι το προτιμούν οι μεγάλες ενεργοβόρες βιομηχανίες αλλά και οι φούρνοι, τα εστιατόρια, οι βιοτεχνίες, τα ξενοδοχεία. Το χρησιμοποιούν στις ενεργοβόρες καύσεις, αλλά και για θέρμανση, ζεστό νερό, κλιματισμό κ.λπ. Είναι χαρακτηριστικό για παράδειγμα ότι τα μεγάλα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ακόμα και για τα πλυντήρια -στεγνωτήρια αξιοποιώντας ειδικές εφαρμογές. 


              Παροχή στο σπίτι; Ή όχι;

              Παροχή στο σπίτι; Ή όχι;

                Ένα εξαιρετικά λεπτό ζήτημα, του οποίου η απάντηση εξαρτάται από ποια μεριά το βλέπεις. Οι άνθρωποι της πιάτσας αναφέρουν ότι με την προμήθεια ενός μόνο συμπιεστή ο οποίος είναι δαπανηρός (γύρω στα 4.500 – 5.000 δολάρια κόστος απόκτησης) μπορεί να γεμίζεις στο σπίτι σου. Βέβαια είναι χρονοβόρο μιας και θέλει περίπου 4 ώρες για να γεμίσεις τις δεξαμενές του Ι.Χ. σου. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, μιας και η ΔΕΠΑ αναφέρει, πως τίθεται θέμα φορολόγησης, το οποίο είναι διαφορετικό για φυσικό αέριο κίνησης και φυσικό αέριο οικιακής χρήσης (άρα είναι παράνομο να γεμίσεις στο σπίτι σου, προς το παρόν τουλάχιστον), ενώ θέτει και το θέμα της ασφάλειας κατά τη διαδικασία της πλήρωσης. 

                Το LNG στην Ελλάδα

                Το LNG στην Ελλάδα
                Το LNG στην Ελλάδα
                • Το LNG στην Ελλάδα
                • Το LNG στην Ελλάδα

                Ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς και στη χώρα μας

                Με τις εκτιμήσεις να θέλουν το 30% της παγκόσμιας κατανάλωσης φυσικού αερίου να καλύπτεται από την αγορά του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ ή LNG), η ανάπτυξή του και στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε παρά να προχωρά με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς.
                Oι προβλέψεις κάνουν λόγο για επενδύσεις της τάξης των 200 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα 6-10 χρόνια, οι οποίες και θα αφορούν τα 248 σχέδια κοινού ενδιαφέροντος για την ευρωπαϊκή οικονομία, στα διευρωπαϊκά δίκτυα ενέργειας. Εξ αυτών δε, τα 40 δισ. ευρώ προορίζονται για δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου και άλλα 20 δισ. ευρώ για τις εγκαταστάσεις LNG. 
                «Ισχυρή» ελληνική παρουσία στα πλοία LNG
                Ο ελληνόκτητος στόλος έχει αρχίσει να καταλαμβάνει μεγάλα μερίδια και στα στη ναυτιλία υγροποιημένου αερίου LNG (LNG Carriers), καθώς σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας Intermodal, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αριθμεί πλέον 60 πλοία μεταφοράς LNG, γεγονός που «μεταφράζεται» σε ένα ποσοστό της τάξης του 12% επί του συνολικού παγκόσμιου στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων. Τα 60 πλοία δε, εξασφαλίζουν στη χώρα μας τη δεύτερη θέση του κόσμου σε αυτόν τον κλάδο της ναυτιλίας, με την πρωτιά να καταλαμβάνει η Ιαπωνία, ενώ η αγορά των LNG Carriers πάντως, βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. 


                Οι σταθμοί ανεφοδιασμού CNG

                Το δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο εντός της ελληνικής επικράτειας.

                Το δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο εντός της ελληνικής επικράτειας.

                  Το φυσικό αέριο για την κίνηση οχημάτων διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Η ΔΕΠΑ, η εταιρία που προωθεί στην ελληνική αγορά το φυσικό αέριο κίνησης με την ονομασία FISIKON, δημιουργεί την υποδομή, προχωρά σε στρατηγικές συνεργασίες και υλοποιεί κινήσεις, ώστε η χρήση του να είναι διαθέσιμη σε όλο και μεγαλύτερο αριθμό οδηγών. Ειδικότερα, η εταιρία -σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ- υλοποιεί το σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού. Οι καταναλωτές εντός Αττικής εξυπηρετούνται ήδη από το σταθμό τροφοδότησης στην Ανθούσα, ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση και εξυπηρετεί ΔΧ και ΙΧ οχήματα. Ο δεύτερος σταθμός στα ¶νω Λιόσια εξυπηρετεί λεωφορεία και απορριμματοφόρα, ο τρίτος βρίσκεται στο Δήμο Κηφισιάς, επί της λεωφόρου Κηφισίας, ενώ πρόσφατα προστέθηκε ένας τέταρτος στη Νέα Φιλαδέλφεια επί της Ε.Ο. στο ρεύμα προς Λαμία. Αντίστοιχα, οι Θεσσαλονικείς μπορούν να αξιοποιήσουν τα πολλαπλά οφέλη της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο, εξυπηρετούμενοι από το σταθμό ανεφοδιασμού στο Δήμο Πυλαίας, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής. 

                  Κοινοποίησέ το »