Tα πάντα για το φυσικό αέριο στο αυτοκίνητο
Ένα μεγάλο αφιέρωμα που «ξεθολώνει το τοπίο» και αναδεικνύει τα δυνατά & αδύνατα σημεία του καυσίμου που έρχεται ως μια έξτρα λύση (έπειτα από αυτή του LPG) απέναντι στην ακρίβεια της βενζίνης!
Είναι γεγονός πως το φυσικό αέριο ή αλλιώς CNG διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Απόδειξη το δίκτυο των πρατηρίων που εξαπλώνεται συνεχώς, αλλά και τα νέα μοντέλα τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, τα οποία αυξάνονται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου.
2. Οχήματα κεντρικού ψεκασμού καυσίμου (μονός ψεκασμός)
3. Οχήματα σειριακού ψεκασμού (πολλαπλός ψεκασμός)
4. Οχήματα εμέσου ή άμεσου ψεκασμού καυσίμου
5. Οχήματα βενζινοκίνητα - πετρελαιοκίνητα
6. Οχήματα υβριδικά
7. Οχήματα μικρής – μεγάλης ιπποδύναμης
Νόμιμη και με την βούλα η μετατροπή σε CNG
Στην εφημερίδα της κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα». Μετά τη χρήση υγραερίου, οι οδηγοί θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν και την κίνηση με φυσικό αέριο το οποίο είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Η υπουργική απόφαση νομιμοποιεί την μετατροπή κυκλοφορούντων οχημάτων σε αεριοκίνητα, καθώς μέχρι στιγμής κυκλοφορούσαν αεριοκίνητα οχήματα, τα οποία έφεραν –αποκλειστικά- εργοστασιακό σύστημα CNG. Πέρα των παραπάνω, με την απόφαση καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου. Πλέον λοιπόν, τα πιστοποιημένα συνεργεία θα μπορούν να αναλαμβάνουν τοποθετήσεις και kit CNG ενώ όπως επισημαίνεται, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση και το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια, ενώ η μετατροπή των οχημάτων εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ και θα εκδίδεται από το Υπουργείο Μεταφορών η αντίστοιχη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
Το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση και στην ζωή μας γενικότερα!
Το CNG ως εναλλακτικό καύσιμο έχει κερδίσει μεγάλο μερίδιο στην ενεργειακή αγορά τις τελευταίες δεκαετίες, τόσο σε οικιακές, βιομηχανικές και εμπορικές εφαρμογές, όσο και στην παραγωγή ενέργειας, χάρη στην ευρεία διαθεσιμότητά του και στα πλεονεκτήματα που προσφέρει στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Πέρα όμως από αυτές τις γενικές χρήσεις, το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο ως καύσιμο στους κινητήρες οχημάτων. Συνήθως, τα οχήματα CNG μπορούν να κάψουν είτε φυσικό αέριο είτε βενζίνη, αφού βασίζονται κυρίως σε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και διαθέτουν ξεχωριστές δεξαμενές για κάθε καύσιμο. Αυτό σημαίνει πως, εκτός από μεγαλύτερη οικονομία λόγω πολύ χαμηλότερου κόστους του φυσικού αερίου, έχουν και μεγαλύτερη συνολική αυτονομία αν συνυπολογιστεί η βενζίνη. Η σχετική τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά στην Ιταλία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του Ά30, ενώ ακόμη και σήμερα ο ιταλικός βιομηχανικός τομέας παραμένει ένας από τους πρωτοπόρους του χώρου.
Σήμερα η Ιταλία έχει το μεγαλύτερο αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Το φυσικό αέριο, χάρη στα χημικά και φυσικά χαρακτηριστικά του, είναι ένα καύσιμο υψηλής απόδοσης για τον τομέα των μεταφορών. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι η μεγάλη αντοχή του στην ανεπιθύμητη προανάφλεξη, γνωστή και ως “πυράκια” (στην πράξη έχει αριθμό οκτανίου υψηλότερο από 130) και οι σύγχρονες τεχνολογίες των κινητήρων επωφελούνται από αυτό. Στην ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά υπάρχουν περισσότερα από 180 kit μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου για τα περισσότερα μοντέλα αυτοκινήτων, με το φυσικό αέριο ως καύσιμο να μπορεί να αντικαταστήσει (σε θεωρητικό επίπεδο) όλα τα υγρά καύσιμο σε όλες τους τις εφαρμογές, με το αντίθετο όμως να μην μπορεί να συμβεί!
Πιστοποιήσεις τεχνιτών και εξαρτημάτων!
Έπειτα από επικοινωνία που είχαμε με το υπουργείο και την άψογη αντιμετώπιση τους σε κάθε μας ερώτημα, προέκυψε το συμπέρασμα, ότι το κομμάτι των μετατροπών σε φυσικό αέριο και των ανάλογων πιστοποιήσεων είναι οριοθετημένο και ξεκάθαρο, τόσο για τα εξαρτήματα όσο και για τους τεχνίτες.
Με το προεδρικό διάταγμα 66/2010 «Καθορισμός προσόντων και διαδικασίας για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων», ξεκαθαρίζονται όλα τα απαιτούμενα προσόντα που πρέπει να έχει ο υποψήφιος τεχνίτης, όπως:
α) να είναι κάτοχος μιας, τουλάχιστον, εκ των αδειών άσκησης επαγγέλματος των αναφερομένων στο άρθρο 2 παρ. 2, περίπτωση α (μηχανοτεχνίτης), περίπτωση β (ηλεκτροτεχνίτης), περίπτωση γ (τεχνίτης συσκευών υγραερίου) και στο άρθρο 4 παρ. 4α (διπλωματούχος μηχανικός αυτοκινήτων) και παρ. 4β (τεχνολόγος μηχανικός αυτοκινήτων) του ν. 1575/85, όπως ισχύει. Επίσης να έχει προϋπηρεσία σε όμοια εργασία συνεργείου τοποθέτησης, συντήρησης και επισκευής εξαρτημάτων τροφοδοσίας και λειτουργίας κινητήρων αυτοκινήτων 6 τουλάχιστον μήνες.
γ) να έχει λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση, κατόπιν επιτυχημένης εκπαίδευσης διάρκειας τουλάχιστον εκατό (100) ωρών η οποία συντελείται από Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ειδικά πιστοποιημένο από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Στο πρόγραμμα σπουδών θα συμπεριλαμβάνεται η αντίστοιχη εξειδικευμένη ύλη και οι ώρες διδασκαλίας, είτε από επίσημο αντιπρόσωπο εισαγωγής εξαρτημάτων τροφοδοσίας και λειτουργίας αυτοκινήτων με αέρια καύσιμα, ο οποίος πρέπει να διαθέτει βεβαίωση επάρκειας ως εκπαιδευτής από το εργοστάσιο κατασκευής. Η εκπαίδευση πρέπει να περιλαμβάνει και πρακτική εκπαίδευση.
Επιπλέον το υπουργείο έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες κι έχει δώσει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για όλα τα εξαρτήματα που περιλαμβάνει το kit μετατροπής σε CNG. Αναζητήστε τες στο site του υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων.
O χώρος εγκαταστάσεων…
… και μετατροπών υγραερίου και φυσικού αερίου, είναι οριοθετημένα κι αυτά με το προεδρικό διάταγμα 4199/2013, άρθρο 116, όπου καταργήθηκε ο γνωστός τοίχος και η απαίτηση δυο διαφορετικών χώρων εγκατάστασης με διαφορετικές εισόδους. Πλέον μπορούν οι εγκαταστάσεις LPG & CNG να γίνονται στον ίδιο χώρο, απλά υπάρχει η υποχρέωση τοποθέτησης σε όλα τα επίπεδα των χώρων του συνεργείου, πιστοποιημένων συσκευών ανίχνευσης διαρροών υγραερίου φυσικού αερίου, συνδεδεμένων ηλεκτρικά μέσω ειδικού πίνακα και εφεδρικής τροφοδοσίας με σειρήνα και φάρο κινδύνου. Για κάθε είδος αερίου καυσίμου (LPG ή CNG) τοποθετείται ξεχωριστός ανιχνευτής. Ο ανιχνευτής διαρροής καυσίμου LPG τοποθετείται σε απόσταση 30 εκατοστών του μέτρου από το έδαφος. Ο ανιχνευτής διαρροής καυσίμου CNG τοποθετείται σε απόσταση 30 εκατοστών του μέτρου από την οροφή.
Πολλά τα οφέλη από τη χρήση φυσικού αερίου!
Πολλαπλά είναι τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση με τους οδηγούς (επαγγελματίες και ιδιώτες), το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Εξίσου ευνοϊκά επιδρά η χρήση CNG και στις οικονομίες των χωρών λόγω της ενεργειακής εξοικονόμησης που επιτυγχάνεται με το «πράσινο καύσιμο» ενώ δημιουργούνται αλυσιδωτές θετικές συνέπειες για την απασχόληση. Τα πολλαπλά οφέλη από την αξιοποίηση του CNG οδηγούν πολλές κυβερνήσεις στο να θεσπίζουν κίνητρα για τη διεύρυνση της χρήσης του. Στη χώρα μας η αεριοκίνηση κάνει ήδη σημαντικά βήματα και η ΔΕΠΑ τηρώντας την υπόσχεση να «ανοίξει το δρόμο στην αεριοκίνηση» στην Ελλάδα, προχωρά, σε συνεργασία με τα ΕΛ.ΠΕ στην δημιουργία νέων πρατηρίων ανεφοδιασμού.
Οικονομία έως και 50%
Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα και οι μετρήσεις έχουν δείξει, ότι ένα αυτοκίνητο το οποίο κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση που ξεπερνά το 50% σε σχέση με ένα όχημα με βενζίνη ενώ το κόστος είναι τουλάχιστον κατά 30% μειωμένο σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Ενδεικτικά, μπορεί να αναφερθεί ότι 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο.
Για οδηγούς μεγάλων διαδρομών είναι μια οικονομική η πηγή ενέργειας
- Πολλές χώρες έχουν χαμηλούς φόρους καυσίμου
- Μπορεί να υπάρχουν κίνητρα από τους προμηθευτές φυσικού αερίου
- Εκπομπές ρύπων σημαντικά λιγότερες συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο
- Καυσαέρια σχεδόν χωρίς σωματίδια
- Μεγαλύτερη αυτονομία των οχημάτων μετατροπής
- Υψηλές αντικρουστικές ιδιότητες
- Υψηλές προδιαγραφές ασφάλειες
- Τα αποθέματα σε φυσικό αέριο είναι περισσότερα από το πετρέλαιο
- Καθόλου απώλειες εξάτμισης καυσίμου κατά τον ανεφοδιασμό
- Ελαφρύτερο του αέρα, διαλύεται προς τα άνω
Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
Όταν λέμε αργό πετρέλαιο, δεν εννοούμε φυσικά ότι τα ντίζελ αυτοκίνητα είναι αργά, αλλά το πετρέλαιο απ όπου προέρχονται όλα τα καύσιμα που κινούν τα αυτοκίνητα σήμερα. Όλα εκτός από το φυσικό αέριο. Μήπως αυτός είναι ο λόγος που οι κατασκευαστές το προτιμούν;
Δηλώσεις εμπόρων & εγκαταστατών CNG
MG MOTOR GAS
Πιστεύουμε ότι η κίνηση των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο θα τονώσει όχι μονό συγκεκριμένους κλάδους, αλλά το σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Και για ιδιωτικά αλλά και για επαγγελματικά αυτοκίνητα το κόστος κίνησης αναμένεται να μειωθεί έως και 70% σε σχέση με την βενζίνη. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η μείωση αυτή είναι μεγάλη και θα επιφέρει τεράστια οφέλη στους επαγγελματικούς κλάδους, στις μεταφορές, στον ίδιο τον ιδιώτη. Στα συν και ότι ο καταναλωτής θα έχει στα χεριά του ένα πράσινο αυτοκίνητο που θα εκπέμπει πολύ λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα, φιλικό προς το περιβάλλον.
Είμαστε εν αναμονή της εισαγωγής και πιστοποίησης των κιτ, ανταλλακτικών και δεξαμενών του φυσικού αεριού από τις αντιπροσωπείες προκειμένου να ξεκινήσουμε νόμιμα και πιστοποιημένα τις μετατροπές. Αναμένουμε την κορύφωση της ζήτησης τον Αυγουστο-Σεπτέμβριο όπου πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν κανονικά οι μετατροπές και η χρήση του CNG για ΙΧ με το κόστος να είναι αρχικά μεγαλύτερο από ότι στο LPG.
H εταιρία μας μετέτρεψε το 2011 το πρώτο αυτοκίνητο στην Ελλάδα σε φυσικό αέριο μάρκας Volvo V50 σε συνεργασία με την ΔΕΠΑ, με εκτενή αφιερώματα σε εκπομπές αυτοκινήτου και σε εκθέσεις αεριοκίνησης. Έκτοτε έχει συμμετάσχει σε προγράμματα μετατροπών φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα, όντας πρωτοπόρος και καινοτόμος στο συγκεκριμένο τομέα, κατέχοντας την γνώση για το αντικείμενο πριν ακόμα γίνει γνωστό στο ευρύ κοινό. Συνεχίζοντας στον δρόμο που χαράξαμε στόχος της εταιρίας μας είναι να είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από τα δρώμενα προς όφελος και εξυπηρέτηση του καταναλωτή.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
DOTT.SCARINGIA VALERIO
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ LPGGREECE
ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΑΣ ΒRC ΕΛΛΑΔΟΣ
CNG ΜΟΝΤΕΛΑ
INTERVIEWS
Φυσικό Αέριο - Ήρθε για να αλλάξει τη ζωή μας
Η πρόσφατη απελευθέρωση της κίνησης των οχημάτων με φυσικό αέριο μάλλον θα προβληματίσει αρκετά τους πάνω από 1.5 εκατομμύρια Έλληνες αυτοκινητιστές ενώ θα προβληματίσει σοβαρά και τους επαγγελματίες οδηγούς καθώς και τις εταιρείες στόλων αυτοκινήτων για μείωση των εξόδων μεταφοράς.
Ανάμειξη πετρελαίου - CNG (Diesel Blend ή Bifuel ή Disel-mix)
Η λύση ανάμειξης πετρελαίου - CNG είναι δοκιμασμένη και εξασφαλίζει κέρδη στους αυτοκινητιστές και στις μεταφορικές εταιρείες ή εταιρείες γενικότερα με στόλους πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου κατασκευής νέων κιτ που υποστηρίζουν αυτή την τεχνολογία ενώ επιπλέον θα έχουμε συνεχώς διορθωτικές νομοθετικές κινήσεις που θα εξασφαλίζουν την νομιμότητα και την προσαρμογή των Εθνικών νομοθεσιών στις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Εφαρμογές Diesel blending
Οι εφαρμογές συστημάτων Diesel blend είναι οι ακόλουθες:
- Φορτηγά
- Λεωφορεία
- Ελαφρά φορτηγά μέχρι 3.5 τον (Επαγγελματικά-Van, Αγροτικά κλπ.)
- Ταξί
Γιατί έχουμε εξοικονόμηση χρημάτων από τον συνδυασμό των δύο καυσίμων;
Εάν κοιτάξουμε στην χημική σύνθεση των καυσίμων προκύπτουν οι εξής δύο θεμελιώδεις αρχές:
1. Όσο πιο μεγάλο είναι το μόριο τόσο πιο αργά καίγεται
2. Τα υγρά και τα αέρια καίγονται με διαφορετικούς τρόπους
Τα περισσότερα καύσιμα που καίμε είναι γνωστά σαν υδρογονάνθρακες (HC), πράγμα το οποίο σημαίνει ότι αποτελούνται από μόρια υδρογόνου και άνθρακα με διαφορετικά μήκη.
Γιατί Diesel Blend;
Το Diesel Blend εξασφαλίζει πρώτα απΆ όλα ΜΕΙΩΣΗ ΕΞΟΔΩΝ. Και στη συνέχεια εξασφαλίζει τα ακόλουθα:
- Σημαντική μείωση εκπομπών ρύπων από μεσαίου και βαρέως τύπου πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιώντας εναλλακτικά καύσιμα.
- Απόσβεση σε μικρό χρόνο.
- Καμία απαίτηση για μετατροπές στα υπάρχοντα εξαρτήματα του κινητήρα.
- Επιλογή επιστροφής με τη βοήθεια του διακόπτη σε λειτουργία diesel.
Σχέση CNG και Diesel
Η αναλογία του ενεργειακού ισοδύναμου του CNG σε σχέση με το πετρέλαιο είναι η ακόλουθη:
1.0 Kg CNG => 1.53 It. Diesel [επίπεδο ενέργειας]
Η παραπάνω αναλογία του ενεργειακού ισοδύναμου του CNG μπορεί να διαφοροποιείται ελαφρά καθώς αυτή εξαρτάται από την θερμοκρασία και την πίεση του CNG, καθώς και τον τύπο του CNG στον οποίο αναφερόμαστε(L-Gas 115 οκτάνια ή H-Gas 130 οκτάνια περίπου). Σύμφωνα με τη ΔΕΠΑ και τις δοκιμές και μελέτες που έχει εκπονήσει απαντά στα ακόλουθο ουσιαστικό ερώτημα.
Πόσα Χιλιόμετρα διανύεις με 10¤;
Καύσιμο Αριθμός Χλμ.
Με Φυσικό Αέριο 199km
Με Πετρέλαιο 112km
Με Υγραέριο 109,2km
Με Βενζίνη 70km
Κέρδη με Diesel blending
Τα κέρδη εξαρτώνται από τις εξής παραμέτρους:
- Τύπος οχήματος/κινητήρα
- Χρήση οχήματος
- Χαρακτηριστικά φορτίου
- Τρόπος ανάμιξης CNG / LPG με Diesel
- Εγχώριες τιμές καυσίμων
- Το κέρδος προκύπτει από την υποκατάσταση ποσοστού του diesel με ανάλογη ποσότητα CNG / LPG που είναι σημαντικά φθηνότερο
Σημείωση: Όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύει το όχημα τόσο περισσότερα χρήματα εξασφαλίζονται!
Οικιακή χρήση φυσικού αερίου
Το φυσικό αέριο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη ιδιωτών και επαγγελματιών, κάτι που μαρτυρά η ολοένα αυξανόμενη εφαρμογή του στα νοικοκυριά, στις επιχειρήσεις (βιομηχανίες, βιοτεχνίες, ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ) και στα οχήματα, δημόσια και ιδιωτικά.
Παροχή στο σπίτι; Ή όχι;
Ένα εξαιρετικά λεπτό ζήτημα, του οποίου η απάντηση εξαρτάται από ποια μεριά το βλέπεις. Οι άνθρωποι της πιάτσας αναφέρουν ότι με την προμήθεια ενός μόνο συμπιεστή ο οποίος είναι δαπανηρός (γύρω στα 4.500 – 5.000 δολάρια κόστος απόκτησης) μπορεί να γεμίζεις στο σπίτι σου. Βέβαια είναι χρονοβόρο μιας και θέλει περίπου 4 ώρες για να γεμίσεις τις δεξαμενές του Ι.Χ. σου. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, μιας και η ΔΕΠΑ αναφέρει, πως τίθεται θέμα φορολόγησης, το οποίο είναι διαφορετικό για φυσικό αέριο κίνησης και φυσικό αέριο οικιακής χρήσης (άρα είναι παράνομο να γεμίσεις στο σπίτι σου, προς το παρόν τουλάχιστον), ενώ θέτει και το θέμα της ασφάλειας κατά τη διαδικασία της πλήρωσης.
Το LNG στην Ελλάδα
Ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς και στη χώρα μας
Οι σταθμοί ανεφοδιασμού CNG
Το φυσικό αέριο για την κίνηση οχημάτων διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Η ΔΕΠΑ, η εταιρία που προωθεί στην ελληνική αγορά το φυσικό αέριο κίνησης με την ονομασία FISIKON, δημιουργεί την υποδομή, προχωρά σε στρατηγικές συνεργασίες και υλοποιεί κινήσεις, ώστε η χρήση του να είναι διαθέσιμη σε όλο και μεγαλύτερο αριθμό οδηγών. Ειδικότερα, η εταιρία -σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ- υλοποιεί το σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού. Οι καταναλωτές εντός Αττικής εξυπηρετούνται ήδη από το σταθμό τροφοδότησης στην Ανθούσα, ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση και εξυπηρετεί ΔΧ και ΙΧ οχήματα. Ο δεύτερος σταθμός στα ¶νω Λιόσια εξυπηρετεί λεωφορεία και απορριμματοφόρα, ο τρίτος βρίσκεται στο Δήμο Κηφισιάς, επί της λεωφόρου Κηφισίας, ενώ πρόσφατα προστέθηκε ένας τέταρτος στη Νέα Φιλαδέλφεια επί της Ε.Ο. στο ρεύμα προς Λαμία. Αντίστοιχα, οι Θεσσαλονικείς μπορούν να αξιοποιήσουν τα πολλαπλά οφέλη της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο, εξυπηρετούμενοι από το σταθμό ανεφοδιασμού στο Δήμο Πυλαίας, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.