Νέο πρατήριο Cng στον Βόλο
Οι ελληνικές πόλεις αποκτούν τα δικά τους πρατήρια φυσικού αερίου.
Tα ΙΧ διπλού καυσίμου θα μπορούν να κάνουν με απόλυτη αυτονομία τη διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης μόνο με φυσικό αέριο και χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν βενζίνη καθώς το επαρκές δίκτυο παρέχει εύκολο ανεφοδιασμό.Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα επιδότησης αυτοκίνητων φυσικού αερίου για τις επιχειρήσεις που υλοποιούν γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες σε συνεργασία με τη ΔΕΠΑTo φυσικό αέριο, αποτελεί το κατεξοχήν καύσιμο που μπορεί να συμβάλλει στην εφαρμογή μιας πολιτικής υπέρ της μείωσης των εκπομπών ρυπογόνων ουσιών αλλά και της οικονομικής μετακίνησης, είτε πρόκειται για ιδιωτικά και δημόσια οχήματα, είτε για βαριά επαγγελματικά φορτηγά. Το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στις μεταφορές μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα (βενζίνη κλπ) ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο σημειώνουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% και μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 95% (σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel). Η ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την αεριοκίνηση με τις προδιαγραφές λειτουργίας των πρατηρίων, τις προϋποθέσεις μετατροπής συμβατικών και πετρελαιοκίνητων σε φυσικού αερίου και τις τεχνικές λεπτομέρειες ασφαλείας δημιουργεί ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο ανάπτυξης της αεριοκίνησης στην χώρα μας και αυξάνει την ανάγκη για υποδομές.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αποκτούν επαγγελματικά οχήματα με επιδότηση
Ηαγορά ενεργοποιεί όλες της τις δυνάμεις προκειμένου να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα που θέτει η αεριοκίνηση. Προγράμματα επιδοτήσεων και ειδικές εκπτώσεις παρέχουν στις εταιρείες και στους επαγγελματίες οδηγούς να αποκτήσουν νέα μοντέλα φυσικού αερίου με προνόμια στην τιμή αγοράς ή καυσίμου.
Η ΔΕΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος για την περαιτέρω ανάπτυξη της αεριοκίνησης προχώρησε σε συμφωνία με τις εταιρίες ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ, ΜΕRCEDES-BENZ EΛΛΑΣ, GENERAL MOTORS HELLAS A.E. και KOSMOCAR AE για την επιδότηση συγκεκριμένου αριθμού επαγγελματικών οχημάτων φυσικού αερίου.
Η επιδότηση, αφορά είτε σε μείωση της τιμής αγοράς του οχήματος, είτε σε διάθεση δωρεάν καυσίμου και σκοπό έχει τη γνωριμία των επαγγελματιών-οδηγών με το οικολογικό και οικονομικό φυσικό αέριο (οικονομία στην κατανάλωση έως 60%).
• SCODA OCTAVIA 1.4 TSI G-TECH
• OPEL COMBO
• MERCEDES SPRINDER NGD
• VOLKSWAGEN CADDY
• MERCEDES B-CLASS 200 NGD
• E-CLASS 200 NGD
Η ΔΕΠΑ θα προχωρήσει σε αντίστοιχες συμφωνίες και με άλλες εταιρίες που εισάγουν εργοστασιακά αυτοκίνητα φυσικού αερίου διευρύνοντας την γκάμα των προσφερόμενων μοντέλων προς τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες οδηγούς.
Αύξηση της ζήτησης φυσικού αερίου επιφέρουν οι μετατροπές οχημάτων
Η πρόσφατη υπογραφή της απόφασης με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων με πετρέλαιο σε φυσικό αέριο δίνει νέα ώθηση στην αεριοκίνηση και σε όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους ενώ τονώνει τις ελπίδες για υιοθέτηση από την πλευρά των φορέων και των καταναλωτών πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον όπως είναι η χρήση του φυσικού αερίου.
Η θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής για τα οχήματα πετρελαίου, αποτελεί συνέχεια των συντονισμένων κινήσεων που διεξάγονται όλο αυτό το διάστημα για την ολοκλήρωση του πλαισίου της αεριοκίνησης . Ήδη από το καλοκαίρι του 2014 βρίσκεται σε ισχύ η Υ.Α για την μετατροπή των οχημάτων που κινούνται με άλλο καύσιμο σε διπλού καυσίμου (αριθμός Απόφασης 10852/715/30-05-2014), με απώτερο στόχο να εναρμονιστεί η ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή και να προωθηθεί η χρήση ενός φιλικού προς το περιβάλλον καύσιμου σε ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Η απόφαση «λύνει» τα χέρια των οδηγών και ιδιαίτερα των επαγγελματιών (ταξί, βαρέα οχήματα, λεωφορεία κλπ) και επιτρέπει στις εταιρείες να χρησιμοποιήσουν το CNG στην κίνηση των επαγγελματικών τους στόλων επενδύοντας σε μια «πράσινη» επιχειρηματική στρατηγική, η οποία μεταξύ άλλων, λόγω του χαμηλού κόστους του καυσίμου, εξοικονομεί σημαντικά κεφάλαια από τον ετήσιο προϋπολογισμό.