Μιλήσαμε με τον κ. Καρανάσιο της τεχνικής εταιρείας Καρανάσιος - Βαρσάμη & Συνεργάτες, ο οποίος μας υπογράμμισε τα πλεονεκτήματα του CNG ως εναλλακτικού καυσίμου μετακίνησης των αυτοκινήτων.
Λόγω της μεγάλης διαφοράς στην τιμή του φυσικού αερίου (CNG) σε σχέση με τα άλλα καύσιμα, η απόσβεση γίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα σε κάθε περίπτωση.Οι κινητήρες που λειτουργούν με
φυσικό αέριο εκπέμπουν 25% λιγότερο CO2, 80% λιγότερους υδρογονάνθρακες, 90% λιγότερο CO και NOx και καθόλου στερεά σωματίδια.
Ερ: Υπάρχουν εμπόδια στη χρήση CNG;Απ: Εμπόδιο αποτελεί η ύπαρξη μέχρι σήμερα ελάχιστων πρατηρίων με φυσικό αέριο. Στην Αττική λειτουργούν 3 (Ανθούσα, Ν. Φιλαδέλφεια και Κηφισιά), 2 στη Θεσσαλονίκη, 1 στο Βόλο και 1 στη Λάρισα. Η δημιουργία ενός ικανοποιητικού αριθμού πρατηρίων που να παρέχουν και φυσικό αέριο σε οχήματα, ειδικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, θα λειτουργήσει ενθαρρυντικά για την μετατροπή περισσοτέρων οχημάτων.
Ερ: Απαιτήσεις για την μετατροπή υφιστάμενου συνεργείου σε συνεργείο αερίων καυσίμων Απ: Τα τελευταία χρόνια καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για την ανάπτυξη της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, καθώς είναι κοινώς αποδεκτό ότι αποτελεί ένα «φιλικότερο» για το περιβάλλον καύσιμο. Στα παραπάνω πλαίσια έχει εκδοθεί ο Ν. 4199/13 με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία για την ίδρυση συνεργείου αερίων καυσίμων. Υπάρχει λοιπόν μία αύξηση του αριθμού των συνεργείων που ασχολούνται με τα αέρια καύσιμα.
Ερ: Απαιτήσεις για την μετατροπή πρατηρίων υγρών καυσίμων σε μικτά πρατήριαΑπ: Όπως και στα συνεργεία αερίων καυσίμων, έτσι και στα πρατήρια αερίων καυσίμων (LPG & CNG) το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει έχει διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τη μετατροπή των πρατηρίων υγρών καυσίμων σε μικτά πρατήρια ή την ίδρυση νέων πρατηρίων παροχής υγραερίου και φυσικού αερίου. Η εταιρία μας που ασχολείται επί σειρά ετών με την αδειοδότηση συνεργείων αυτοκινήτων και πρατηρίων καυσίμων, παρέχει σε κάθε ενδιαφερόμενο οποιαδήποτε πληροφόρηση προκειμένου να διευκολύνει επιχειρηματικά τη δημιουργία των εγκαταστάσεων αυτών.