Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
H συντήρηση πριν τις διακοπές, μεγιστοποιεί τα οφέλη και άρα είναι η κατάλληλη στιγμή και για το LPG service του αυτοκινήτου σας.

H συντήρηση πριν τις διακοπές, μεγιστοποιεί τα οφέλη και άρα είναι η κατάλληλη στιγμή και για το LPG service του αυτοκινήτου σας.

Πρώτα συντήρηση και μετά διακοπές

9.305 Επισκέψεις στο άρθρο

Η συντήρηση του συστήματος υγραεριοκίνησης είναι εξίσου σημαντική με τη σωστή εγκατάστασή του και ειδικά τώρα το καλοκαίρι, θα πρέπει να είναι επιμελέστατη, ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία του κινητήρα και κατ΄επέκταση μεγιστοποίηση της εξοικονόμησης.

ILEP
ΔΡΥΜΟΝΙΤΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΙΚΕ

Τα αυτοκίνητα με συστήματα LPG, έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια στους ελληνικούς δρόμους, καθώς τα οφέλη που προσφέρουν είναι πολλά, με μεγαλύτερο τη σημαντική οικονομία έναντι της βενζίνης και του πετρελαίου. Σε μια περίοδο κατά την οποία οι έλληνες οδηγοί αναζητούν διαρκώς λύσεις για τον περιορισμό των καθημερινών τους εξόδων, η υγραεριοκίνηση κέρδισε έδαφος με «όπλο» την εξοικονόμηση χρημάτων. Για να μεγιστοποιηθεί όμως αυτή, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη δύο βασικοί παράγοντες. Από τη μία ο ρόλος της σωστής εγκατάστασης από εξειδικευμένους επαγγελματίες, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα που θα περιορίσουν και τα περιθώρια κέρδους από τη χρήση του υγραερίου. Και από την άλλη, συντήρηση του συστήματος που σύμφωνα με τους ειδικούς της υγραεριοκίνησης, είναι εξίσου σημαντική και καθορίζει εν πολλοίς, το βαθμό απόδοσης του κινητήρα και άρα την τελική οικονομία που θα παρέχει στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Αξίζει λοιπόν να σημειωθεί ότι το service σε ένα όχημα που έχει υποστεί τη μετατροπή από τη βενζίνη  στο υγραέριο, διαφέρει σε αρκετά σημεία και επομένως, καλό θα είναι, αν έχετε LPG, να διαθέτετε και τη σχετική γνώση. Με δεδομένο μάλιστα, ότι όπως θα δούμε και παρακάτω, η συντήρηση πριν τις διακοπές, μεγιστοποιεί τα οφέλη, είναι η κατάλληλη στιγμή να διαβάσετε τις λεπτομέρειες γύρω από το LPG service και να πράξετε αναλόγως.

Κοινοποίησέ το »

Μην ξεχάσετε το service πριν τις διακοπές

Μετά τη μετατροπή, για να βεβαιωθείτε ότι όλα βαίνουν καλώς, πηγαίνετε για έναν οπτικό έλεγχο, αφού συμπληρώσετε την πρώτη χιλιάδα 
χιλιομέτρων.

Μετά τη μετατροπή, για να βεβαιωθείτε ότι όλα βαίνουν καλώς, πηγαίνετε για έναν οπτικό έλεγχο, αφού συμπληρώσετε την πρώτη χιλιάδα χιλιομέτρων.

    Πριν φύγετε για τις διακοπές λοιπόν, βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε ξεχάσει το απαραίτητο service για το αυτοκίνητό σας. Στα υγραεριοκίνητα άλλωστε, ισχύει ό,τι και στα οχήματα πετρελαίου ή βενζίνης, πρέπει δηλαδή, να υπόκεινται κανονικά στα προγραμματισμένα service, που ορίζει ο κατασκευαστής του. Τα πιο συνηθισμένα διαστήματα συντήρησης, ανάλογα με τον κατασκευαστή, κυμαίνονται ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες εργασίες συντήρησης για το εκάστοτε εξ αυτών, καθώς και συγκεκριμένα αναλώσιμα που πρέπει να αντικαθίστανται όταν τελειώνει ο «κύκλος ζωής» τους.

    Πρώτος έλεγχος στα 1.000 χλμ.
    Με δεδομένο ότι το αυτοκίνητό σας έχει υποστεί μια μετατροπή στον κινητήρα του, καλό θα είναι να τσεκάρετε ότι όλα βαίνουν καλώς, μετά τη πρώτη χιλιάδα χιλιομέτρων που θα «γράψει» το κοντέρ σας. Κάντε λοιπόν, έναν προληπτικό οπτικό έλεγχο, ο οποίος και θα περιλαμβάνει: 
    - Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος. 
    - Έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα.
    - Έλεγχο παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ, καθώς και έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.

    Μικρό service στα 15.000 χλμ

    Με δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά που πρέπει να αλλαχθούν είναι ελάχιστα, το κόστος του μικρού service είναι αντίστοιχου μεγέθους.

    Με δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά που πρέπει να αλλαχθούν είναι ελάχιστα, το κόστος του μικρού service είναι αντίστοιχου μεγέθους.

      Όπως συμβαίνει και με τους κινητήρες, έτσι και στα συστήματα υγραερίου υπάρχουν τα «μικρά» και τα «μεγάλα» service. Στο μικρό περιοδικό service, αυτό δηλαδή ανά 15.000 χλμ. περίπου, η προγραμματισμένη συντήρηση περιλαμβάνει: 
      - έλεγχο των σωληνώσεων για τυχόν διαρροές
      - έλεγχο στο κύκλωμα ψύξης για διαρροή (έλεγχος στάθμης αντιψυκτικού) 
      - έλεγχο δεξαμενής 
      - ρύθμιση του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα)
      - έλεγχο ηλεκτρικών καλωδιώσεων της εγκατάστασης 
      - έλεγχο των μπεκ 
      - έλεγχο παραμέτρων ηλεκτρονικής μονάδας και διόρθωση αν χρειαστεί 
      - έλεγχο στο σύστημα ανάφλεξης 
      - αντικατάσταση φίλτρου υγρής φάσης (ηλεκτροβαλβίδας)
      - αντικατάσταση φίλτρου αέριας φάσης 
      Με δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά που πρέπει να αλλαχθούν είναι ελάχιστα και περισσότερο έμφαση δίνεται σε ελέγχους και επιμέρους ρυθμίσεις από τον εγκαταστάτη-συντηρητή, το κόστος αυτού του service είναι πολύ μικρό.

      Μεγάλο service στα 90.000 χλμ

      Το μεγάλο service είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται και από τον εγκαταστάτη που έχετε επιλέξει.

      Το μεγάλο service είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται και από τον εγκαταστάτη που έχετε επιλέξει.

        Αντίστοιχα, το μεγάλο service, γίνεται περίπου μετά από κάθε 90.000 χλμ., ώστε να είστε σίγουροι πως το κιτ δουλεύει στην εντέλεια. Το service αυτό περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού service, επισκευή του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα), επισκευή των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος. Στον «πνεύμονα» αλλάζονται τα εσωτερικά του μέρη (μεμβράνη – ελατήριο – μειωτήρας) και ρυθμίζεται ξανά η πίεσή του. Στα μπεκ υγραερίου θα πρέπει να αντικατασταθούν τα εσωτερικά μέρη του (έμβολο – O ring –ελατήριο), να καθαριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό. Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει επαναπρογραμματισμός του συστήματος. Το service αυτό είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται φυσικά και από τον εγκαταστάτη. 
        Ενδιάμεσα από τα δύο παραπάνω service, καλό θα είναι να γίνονται και κάποιοι ενδιάμεσοι έλεγχοι, περίπου κάθε 25.000 με 30.000 χιλιόμετρα, πέραν κι από ένα γενικό έλεγχο, που περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ. 

        5 tips για τη συντήρηση του LPG

        Οι κλασσικού τύπου ηλεκτροβαλβίδες στα μπεκ, θα πρέπει να επισκευάζονται με εδικό κιτ επισκευής και μικρομέτρηση, για να μη δημιουργήσουν προβλήματα στον κινητήρα.

        Οι κλασσικού τύπου ηλεκτροβαλβίδες στα μπεκ, θα πρέπει να επισκευάζονται με εδικό κιτ επισκευής και μικρομέτρηση, για να μη δημιουργήσουν προβλήματα στον κινητήρα.

          - Κάθε 10.000-15.000 χλμ πρέπει να γίνεται αλλαγή φίλτρων, έλεγχος διαρροών, διαγνωστικός έλεγχος, αντικατάσταση φθαρμένων στοιχείων, ενώ ενδείκνυται και η πλήρωση συστατικού προστασίας βαλβίδων.
          - Οι κλασσικού τύπου ηλεκτροβαλβίδες στα lpg και cng μπεκ, χαλούν πολύ πιο γρήγορα και χάνουν την απόδοση τους. Για να μην δημιουργήσουν προβλήματα και στην λειτουργία του κινητήρα λοιπόν, θα πρέπει να επισκευάζονται με εδικό κιτ επισκευής και μικρομέτρηση.
          - Ο έντονος θόρυβος που ακούγεται από τα χτυπήματα των μικρών πιστονιών που εσωκλείονται στην μπεκιέρα, είναι ένδειξη για πρόβλημα στα μπεκ.
          - Αν το σύστημα που έχετε επιλέξει λειτουργεί με λαδιέρα (εξασφαλίζει τη λίπανση των βαλβίδων), τότε θα πρέπει να ελέγχεται η στάθμη του υγρού εντός της και να γίνεται η απαραίτητη πλήρωση υγρού.
          - Και στο LPG, μετά από κάθε service θα πρέπει να συμπληρώνεται το βιβλιαράκι service και να σφραγίζεται από τον υπεύθυνο του συνεργείου.

          Με καλή συντήρηση κέρδος πάνω από 200 ευρώ στις διακοπές

          Με μία ρεαλιστική μέση κατανάλωση, η οποία αυξάνεται στις διακοπές, το όφελος από τη χρήση υγραερίου, εκτιμάται ότι μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 250 ευρώ.

          Με μία ρεαλιστική μέση κατανάλωση, η οποία αυξάνεται στις διακοπές, το όφελος από τη χρήση υγραερίου, εκτιμάται ότι μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 250 ευρώ.

            Το LPG ξεχωρίζει για την εξοικονόμηση χρημάτων που προσφέρει στους οδηγούς, η οποία μάλιστα μπορεί να «εκτιναχθεί» κατά τη διάρκεια των διακοπών, αρκεί να έχετε συντηρήσει σωστά το αυτοκίνητό σας, ώστε να αποδώσει στο μέγιστο βαθμό. Κι αυτό γιατί, κατά την περίοδο των διακοπών, πάντα τα χιλιόμετρα που διανύουμε καθημερινά είναι περισσότερα από αυτά που διανύουμε όσο βρισκόμαστε σε κάποιο αστικό κέντρο, που οι μετακινήσεις μας είναι σχεδόν οι ίδιες κάθε μέρα. Οι διαδρομές κάθε μέρα από και προς τις παραλίες, οι βόλτες στις γύρω περιοχές, αλλά και κυρίως το ίδιο το ταξίδι, αλλάζουν τα δεδομένα. Αν πάμε στον προορισμό μας μέσω του οδικού δικτύου της χώρας, τότε σίγουρα θα διανύσουμε πολλά περισσότερα χιλιόμετρα από ότι συνήθως. Συνεπώς σε ένα μήνα κατά μέσο όρο το κοντέρ του αυτοκινήτου μας θα γράψει κοντά στις 3.000 χλμ.
            Μία ρεαλιστική μέση κατανάλωση λοιπόν, για ενός παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο 1.600 κυβικών είναι 8,5 λτ./100 χλμ., ενώ με τη χρήση υγραερίου η κατανάλωση αυξάνεται (20%), με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται περίπου στα 10,0 λτ./100χλμ. Αν η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι 1,50 ευρώ το λίτρο, στην επαρχία είναι λίγο πιο αυξημένες οι τιμές  και για το υγραέριο 0,70 ευρώ το λίτρο, τότε για τα 3.000 χιλιόμετρα θα δώσουμε 462,5 ευρώ για βενζίνη και 210 ευρώ για υγραέριο, έχοντας στη δεύτερη περίπτωση όφελος ακόμη και 250 ευρώ. 

            Τα έξτρα οφέλη της υγραεριοκίνησης

            Υπολογίζεται πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% λιγότερο CO2 και έως 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου.

            Υπολογίζεται πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% λιγότερο CO2 και έως 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου.

              Η οικονομία για τους οδηγούς από την καθημερινή χρήση παραμένει το νούμερο ένα όφελος της υγραεριοκίνησης, ειδικά στην Ελλάδα της κρίσης. Πέραν της μείωσης των εξόδων μετακίνησης ακόμη και κατά 50% όμως, η χρήση του LPG, έχει κι άλλα έξτρα οφέλη για όλους, όπως τα εξής:
              - Καλύτερη καύση. Το υγραέριο δεν περιέχει μόλυβδο και άρα οδηγεί σε καλύτερη και καθαρότερη καύση, που συνεπάγεται μικρότερες τριβές στα εσωτερικά μέρη και μεγαλύτερη μακροζωία για τον κινητήρα.
              - Μεγαλύτερη αυτονομία. Με δεδομένο ότι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο καίει 1 λτ./10 χλμ., τότε η αυτονομία αυξάνεται κατά 350 περίπου χιλιόμετρα (η δεξαμενή δεν γεμίζει στο 100%), αν η χωρητικότητα της δεξαμενής είναι κοντά στο μέσο όρο των 40 λίτρων.
              - Φιλικότερη για το περιβάλλον. Υπολογίζεται πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% λιγότερο CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου και 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες, σε σχέση με τον αντίστοιχο βενζίνης.

              Κοινοποίησέ το »