Με την παράδοση της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή από την Ελευσίνα έως την Πάτρα θα διαρκεί περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά.

Ελευσίνα έως Πάτρα σε 100 λεπτά

Σε πλήρη λειτουργία τέθηκε η Ολυμπία Οδός με ελάχιστα τμήματα της διαδρομής Ελευσίνα – Πάτρα να απομένει να παραδοθούν έως τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.

 
Σε πρώτη φάση, σε όλο το μήκος της νέας διαδρομής από την Ελευσίνα έως και την Πάτρα, οι πολίτες θα έχουν στη διάθεση τους δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ενδιάμεσο στηθαίο ασφαλείας ενώ, μετά την εορταστική περίοδο του Πάσχα θα συνεχίσουν οι εργασίες ολοκλήρωσης του έργου μέχρι και τον προσεχή Αύγουστο.
Ουσιαστικά, παραδόθηκε στην κυκλοφορία όλο το τμήμα του έργου που ήταν υπό κατασκευή από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυλοκάστρου έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Ρίου με εξαίρεση τέσσερα σημεία στο Καμάρι, το Δερβένι, τα Αραχωβίτικα και τον υπέρ-κόμβο Ρίου.
 
Τα βασικά γνωρίσματα της Ολυμπίας Οδού
Με την παράδοση του νέου οδικού άξονα, η διαδρομή από την Ελευσίνα έως την Πάτρα, δηλαδή τα 201,5 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού, θα διανύονται σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά ενώ σε αυτή θα περιλαμβάνονται 6 ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών), 12 σήραγγες συνολικού μήκους 25,6 χλμ., 29 ανισόπεδοι κόμβοι, 80 γέφυρες, 38 άνω διαβάσεις και 204 κάτω διαβάσεις.
Παράλληλα το κόστος των διοδίων για ένα Ι.Χ. όχημα θα ανέρχεται στα 11,50 ευρώ δηλαδή 0,062 ευρώ/χλμ.
Συνολικά, θα λειτουργήσουν 5 σταθμοί διοδίων στην Ελευσίνα, τον Ισθμό, το Κιάτο, τον Ελαιώνα (Αίγιο) και το Ρίο.
Χωρίς αμφιβολία, τα σημαντικότερα σημεία του νέου οδικού άξονα είναι οι σήραγγες στην περιοχή Παναγοπούλας και ο νέος Ύπερ-Κόμβος Ρίου.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η σήραγγα στην περιοχή Παναγοπούλας, στην κατεύθυνση προς Αθήνα, με μήκος 4 χλμ. είναι η τρίτη μεγαλύτερη της χώρας πίσω από τη σήραγγα Τεμπών (6 χλμ.) και τη σήραγγα Δρίσκου (4,5 χλμ.) στην Εγνατία Οδό.
Παράλληλα, στην Παναγοπούλα έχουν κατασκευαστεί έχουν κατασκευαστεί δύο ακόμη σήραγγες στην κατεύθυνση προς Αθήνα με μήκος 538 + 581μ. έκαστη και μία στην κατεύθυνση προς Πάτρα με μήκος 3,2χλμ. περίπου.
Αντίστοιχα, ο νέος οδικός κόμβος στο Ρίο θα είναι ένας από τους πιο σύγχρονους που υπάρχουν καθώς, όταν θα ολοκληρωθεί λίγο μετά το καλοκαίρι θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί οκτώ διαφορετικές κατευθύνσεις ενώ θα περιλαμβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου καθώς και πολλαπλές ράμπες εισόδου – εξόδου.
 
Σημαντική μείωση στους χρόνους μετάβασης
Με την παράδοση της Ολυμπίας Οδού ουσιαστικά συμπληρώνεται ο οδικός άξονας «ΠΑΘΕ» (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι) με την διαδρομή από την Πάτρα έως στη Θεσσαλονίκη, μέσω της Αττικής Οδού να ορίζεται στις 6 ώρες και 10 λεπτά (1 ώρα και 40 λεπτά για το Πάτρα – Ελευσίνα, 20 λεπτά μέχρι τον Κηφισσό και 4 ώρες και 10 λεπτά έως την Θεσσαλονίκη).
Αντίστοιχα σημαντική είναι και η μείωση στους χρόνους μετάβασης σε δημοφιλείς προορισμούς της βόρειας ακτογραμμής της Πελοποννήσου καθώς το Αθήνα – Αίγιο θα γίνεται σε 90 λεπτά, το Αθήνα – Ακράτα σε 70 λεπτά και το Αθήνα – Ξυλόκαστρο σε 60 λεπτά.
Αντίστοιχα, η διαδρομή Αίγιο – Πάτρα θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά!
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ