Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
ΕΕ: Μόνο 9,6% της ενέργειας στις μεταφορές είναι από ανανεώσιμες πηγές

ΕΕ: Μόνο 9,6% της ενέργειας στις μεταφορές είναι από ανανεώσιμες πηγές

16.107 Επισκέψεις στο άρθρο

- Πάνω από το 90% της ενέργειας στις οδικές μεταφορές είναι από μη ανανεώσιμες πηγές
- Στην Ελλάδα το ποσοστό ανανεώσιμων πηγών ήταν κάτω του 5%
- Το παράδοξο: Στην Ελλάδα το 23% της ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές!
- Γίνονται μεγάλες επενδύσεις για πιο βιώσιμες μεταφορές

Πάνω από το 90% της ενέργειας στις οδικές μεταφορές είναι από μη ανανεώσιμες πηγές

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, πάνω από το 90% της ενέργειας που χρησιμοποιείται κατά τις οδικές μεταφορές δεν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν τον μακρύ δρόμο που έχει να διανύσει η ΕΕ για να είναι η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος στον κόσμο μέχρι το 2050.

Στην Ελλάδα το ποσοστό ανανεώσιμων πηγών ήταν κάτω του 5%

Σύμφωνα με την Eurostat, το 2022, το ποσοστό της ενέργειας που προερχόταν από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις οδικές μεταφορές ήταν στο 9,6% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην Σουηδία το ποσοστό αυτό είναι στο 29,2%, στην Φινλανδία 18,8%, αλλά η Κροατία, η Λετονία και η Ελλάδα είναι όλες σε ποσοστό κάτω του 5%.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Το παράδοξο: Στην Ελλάδα το 23% της ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές!

Οι ανανεώσιμες πηγές στην Ευρώπη περιλαμβάνουν την αιολική, ηλιακή, υδροηλεκτρική, παλιρροιακή, γεωθερμική, ενέργεια από ανανεώσιμα απόβλητα και βιοκαύσημα. Παρά το γεγονός πως σε ορισμένες χώρες όπως την Νορβηγία το 75% της ενέργειας τους προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, στις οδικές μεταφορές αυτές καλύπτουν μόλις το 23,7%. Στην δικιά μας χώρα που το 23% της ενέργειας περίπου προέρχεται από τις εν λόγω πηγές, όπως είπαμε, μόλις 5% αυτών χρησιμοποιούνται στις οδικές μεταφορές.
 

Γίνονται μεγάλες επενδύσεις για πιο βιώσιμες μεταφορές

Το πρόβλημα αυτό προσπαθούν να λύσουν χώρες και εταιρίες οχημάτων και να βρουν πως μπορούν να κατασκευάσουν έναν στόλο που θα είναι πιο φιλικός προς το περιβάλλον. Η Γαλλία έχει ήδη διαθέσει 5 δις. ευρώ για φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Γερμανία έχει επενδύσει 6 δις. στο υδρογόνο, ενώ εταιρίες όπως η Osted και η Green Fuels έχουν δαπανήσει 3,5 δις. ευρώ για την κατασκευή μεγαλύτερων μονάδων παραγωγής μεθανόλης από ανανεώσιμες πηγές που αφορά κατά κύριο λόγο τις βαριές μεταφορές.