Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τα προβλήματα στις οδικές μεταφορές και η έλλειψη οδηγών.

Τα προβλήματα στις οδικές μεταφορές και η έλλειψη οδηγών.

Έρευνα της IRU για τις κενές θέσεις οδηγών στις μεταφορές.

Έρευνα της IRU για τις κενές θέσεις οδηγών στις μεταφορές.

Φωτογραφία του οργανισμού «WoMAN».

Φωτογραφία του οργανισμού «WoMAN».

  • Τα προβλήματα στις οδικές μεταφορές και η έλλειψη οδηγών.
  • Έρευνα της IRU για τις κενές θέσεις οδηγών στις μεταφορές.
  • Φωτογραφία του οργανισμού «WoMAN».

Τα προβλήματα στις οδικές μεταφορές και η έλλειψη οδηγών

15.423 Επισκέψεις στο άρθρο (12/3/2024)

- 2023: 3 εκατ. θέσεις μένουν κενές στον κλάδο των οδικών μεταφορών
- Μόλις 12% των οδηγών είναι νεώτεροι των 25 ετών και 6% είναι γυναίκες
- Υπάρχουν θέματα ασφάλειας, κλοπής και εγκληματικότητας στον κλάδο
- Πρέπει να διατεθεί πρόσθετη χρηματοδότηση, λέει ηγετικό στέλεχος της IRU

2023: 3 εκατ. θέσεις μένουν κενές στον κλάδο των οδικών μεταφορών

Εδώ και κάποια χρόνια είναι γνωστό πως ο κλάδος των οδικών μεταφορών αντιμετωπίζει προβλήματα. Πρώτο και κύριο αυτό της έλλειψης οδηγών. Ήδη από το 2019 η IRU προειδοποιούσε για την αυξανόμενη έλλειψη στην πληρότητα των θέσεων. Πέρυσι, 2023, σε έρευνα που αφορούσε την παγκόσμια κατάσταση του επαγγέλματος, η IRU σημείωσε ότι υπάρχει έλλειμμα οδηγών, με περισσότερες από 3 εκατ. κενές θέσεις, ένα ποσοστό της τάξης του 7%. Η IRU έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προβλέποντας πως αν τα πράγματα μείνουν ως έχουν, μέχρι το 2028 η έλλειψη αυτή θα έχει διπλασιαστεί.

Μόλις 12% των οδηγών είναι νεώτεροι των 25 ετών και 6% είναι γυναίκες

Μια λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να είναι οι μεταφορικές να διευρύνουν το ανθρώπινο δυναμικό τους. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία, οι οδηγοί φορτηγών απαρτίζονται μόλις κατά 12% από άτομα νεώτερα των 25 ετών και μόλις 6% από γυναίκες. Σε προηγούμενη είδηση καλύψαμε τους νέους κανονισμούς που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Ένωση για να μειώσει το όριο ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης  βαρέων οχημάτων. Από το 2022 γίνονται και κινήσεις για να ενταχθούν περισσότερες γυναίκες οδηγοί στον κλάδο. Μια από αυτές ονομάζεται «WoMAN». Από το 2011 έως το 2021 έχει παρατηρηθεί μια αύξηση της τάξης του 2% στο ποσοστό των γυναικών που εργάζονται ως οδηγοί στις οδικές μεταφορές.  Ηγετικό στέλεχος του WoMan σημείωσε ότι «Με περίπου 30.000... γυναίκες [οδηγούς] σε σύγκριση με περίπου ένα εκατομμύριο άνδρες, υπάρχει ακόμα μεγάλη διαφορά. Όμως γίνεται εμφανές ότι όλο και περισσότερες γυναίκες επιλέγουν αυτό το επάγγελμα».


Έρευνα της IRU για τις κενές θέσεις οδηγών στις μεταφορές.

Έρευνα της IRU για τις κενές θέσεις οδηγών στις μεταφορές.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Υπάρχουν θέματα ασφάλειας, κλοπής και εγκληματικότητας στον κλάδο

Ένα άλλο θέμα που έχει πρόσφατα λάβει περισσότερη δημοσιότητα αφορά τα θέματα ασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί των μεταφορικών. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Σουηδία υπάρχει μεγάλο πρόβλημα εγκληματικότητας και κλοπής φορτίων. Η IRU έχει επανειλημμένα ζητήσει από το Ευρωκοινοβούλιο να νομοθετήσει για πιο ασφαλή μέρη παρκαρίσματος των φορτηγών κατά το μήκος των διαδρομών.

Πρέπει να διατεθεί πρόσθετη χρηματοδότηση, λέει ηγετικό στέλεχος της IRU

«Παρά τα θετικά σημάδια σε ότι αφορά την κατανομή της χρηματοδότησης από την ΕΕ, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα για να δημιουργηθεί ένα δίκτυο ασφαλών χώρων στάθμευσης φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα κράτη μέλη, οι περιφερειακές και τοπικές αρχές δεν θεωρούν τις συνθήκες εργασίας των οδηγών μας και την ασφάλεια ως προτεραιότητα. Ελπίζουμε ότι θα διατεθεί πρόσθετη χρηματοδότηση τα επόμενα πέντε χρόνια», δήλωσε επί του θέματος το ηγετικό στέλεχος της IRU, Raluca Marian.